Skocz do zawartości

E39 czy E61 - BMW do 60 tyś


Lubomir

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Zamierzam kupić swoje pierwsze BMW, chciałem przeznaczyć do 60 000, ale jestem elastyczny :)

Interesują mnie dwa modele - E39 i E61. Wiem że pomiędzy nimi jest znaczna różnica w cenie, stąd pytanie czy w tej kwocie mozna kupić dobre E61, czy lepiej za prawie połowę tej kwoty E39?

Jak duża jest róznica - poza wyglądem w obu tych modelach?

 

Robię rocznie około 15 tys km, czy rozglądać sie za dieslem czy benzyną? W ogłoszeniach mam wrażenie że większy wybór jest wśród diesli. Czy nie jest tak, że diesle i benzyny 6-10 letnie w zasadzie zrównują się w cenie? Dodam jescze że wymagam automatycznej skrzyni.

 

Bardzo bedę wdzięczny za wprowadzenie w tematy BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Zamierzam kupić swoje pierwsze BMW, chciałem przeznaczyć do 60 000, ale jestem elastyczny :)

Interesują mnie dwa modele - E39 i E61. Wiem że pomiędzy nimi jest znaczna różnica w cenie, stąd pytanie czy w tej kwocie mozna kupić dobre E61, czy lepiej za prawie połowę tej kwoty E39?

Jak duża jest róznica - poza wyglądem w obu tych modelach?

 

E61 spokojnie, szczególnie, jeśli nie wymagasz ogromnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Na 520d Ci raczej nie wystarczy 60 tys żeby auto było dobre, miało mały przebiegi i ładne wyposażenie bo te auta to 2006 w górę, ale spokojnie kupisz jakieś starsze 525d albo z bólem 530d 2003/2004.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny dylemat prawie 3 lata temu. Wybrałem E60 525d - inna lepsza jakość, znacznie przestronniejszy i nowocześniejszy niż e39. Faktem jednak jest że swój wybór bardziej oparłem na doświadczeniach innych na temat jazd e39, a w przypadku e60 dostałem na parę dni e60 z salonu firmy I.... i nie było już wątpliwości choć zdanie miałem troche zafałszowane - testowałem prawie nowe autko - 530xd - a chciałem kupić 3 latka ale ogólne wrażenia urocze :)

Po kilku autkach nauczyłem się jednego - zawsze kupuj lepsze (szybsze, mocniejsze, nowsze a najlepiej wszystko naraz) niż Ci się wydaje że Cię stać. Po kilku miesiacach bedziesz żałował że nie poczekałeś dwa, trzy miechy i nie kupiłeś lepszego. Niestety mnie to rozczarowanie czeka niedługo - kupiłem nową 5-er ale słaba więc pewnie bede narzekał na silnik (juz powoli to robie - a to dopiero 2600 km przebiegu), a ze mam do siebie spory dystans wiec nie boje sie do tego przyznac i nowym uzytkownikom tych pięknych autek radzę siegać wyżej niż chcą ;)

a wracając do tematu do 15 tys Euro na mobile.de masz niezły wybór e60. i zastanów sie czy na pewno kombi? sedan jest piękny, pojemność bagażnika podobny, no chyba że wozisz duże gabaryty?

co do silnika to przy tym przebiegu raczej benzynka - jeśli będzie tańsza niż porównywalny diesel - bo jak w podobnej cenie to bierz klekota

pozdr

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie boje sie do tego przyznac i nowym uzytkownikom tych pięknych autek radzę siegać wyżej niż chcą ;)

 

To jest najgorsze podejście do kupowania samochodu jakie w ogóle może być. Właśnie przez przymierzanie się do samochodów, na które ludzi nie stać, kupują złomy z cofanymi przebiegami albo po dzwonach. Chyba, że miałeś na myśli coś w stylu "chcesz kupić 520d z 2006 roku to lepiej kup zadbane 530d z 2003 roku bo lepiej jeździ" to jeszcze można to jakoś zrozumieć, ale często i to jest złym doradcą. Ważne, żeby auto miało naprawdę te 150-180 tys km przejechane, a nie tylko na liczniku, to pojeździmy nim jeszcze długo. Niestety takie auta w okazyjnych cenach nie są i nigdy nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mmw proponuje jeszcze raz przeczytac moj post i nie uzywac cytatow wyrwanych z kontekstu. Smierdzi mi to tanim dziennikarstwem. Jesli radze poczekac zebrac wiecej kasy i kupic LEPSZE to chyba jest zrozumiale ze nie mam na mysli auta po dzwonie badz innych przygodach nieprawdaz?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem po co się napinasz. Z Twojej wypowiedzi wcale nie musiało wynikać, że poczekać kilka miesięcy = zebrać więcej kasy. Sorry, ale nie napisałeś tak dosłownie. Równie dobrze, ktoś może odczytać Twoją wypowiedź jako wyczekanie "okazji" przez te kilka miesięcy. A przecież Polacy to naród, który rzadko nabywa samochód bez okazyjnej ceny, więc nie dziw się mojej wypowiedzi. ;) Niestety większość właśnie "sięga wyżej" niż powinna i kupuje złomy, bo mają pieniądze co najwyżej na zadbane E39 a na siłę próbują kupić E60. Skutki takich działań są wiadome.

 

PS. Jeżeli Ciebie po "dwóch, trzech miechach" stać by było na F11 530d zamiast 520d to naprawdę gratuluję dochodów, tylko pozazdrościć. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za gratulacje :roll: nie pisze az tak doslownie bo walcze z obiegowym stereotypem posiadacza bmw i traktuje uzytkownikow tych aut jak inteligentnych i myslacych pasjonatow doskonalych technicznie aut wiec staram sie nie pisac banalow obnizajacych poziom dyskusji. Skoro gosc szuka auta dla siebie to logiczne i oczywiste jest ze chce je kupic w jak najlepszym stanie, najnowsze, najmocniejsze i wszystkie inne pozytywne okreslenia w najwyzszym stopniowaniu. A podkreslanie tego co chwile to banal i niepotrzebna strata czasu ktory mozna wykorzystac na zarobienie paru zlotych i wykorzystac je na kupno lepszej beemki ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam się zgadzam z kolegą Slavo że lepiej poczekać, dołożyć i kupić coś znacznie lepszego/młodszego. Gdy robiłem zakup nowego auta(ale nie BMW) również wolałem dołożyć i wyjechać z salonu autem z max wyposażeniem i mocnym dieslem pod maską. PLN'ów troche na to poszło, ale za to ile frajdy z jazdy :mrgreen:
Axel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem ładną e39 bezwypadkową z 2001 r. z 3l diselem i sprzedałem niedawno za 33 tyś. Uważam, że to i tak tanio. Na nic nie narzekałem, miała autentyczny przebieg i "poszła" przy 160 tys. Byłem drugim właścicielem. Skrzynia była manualna bo słyszałem, że autamoaty w e39 różnie się spisywały i trochę się bałem. Bardzo dobrze mi się jeździło, ale już mi się trochę opatrzyła a poza tym było blisko 10 latka. Myślałem, że trochę dołożę i za ok. 60 tys kupię e61 z 3l dislem (tylko tyn silnik mnie interesował) i już z automatem (miałem też dosyć wachlowania w korkach). I tu się zaczęła prawdziwa mitręga. Szybko żałowałem, że sprzedałem swoje e39 i bliski byłem już wizyty w salonie skody..

 

Cztery razy jechałem do Niemiec z ogłoszeń mobile oglądać od prywatnych niby coś bezwypadkowego i za każdym razem wracałem załamany. Nawiązanie kontaktu z rodowitym Niemcem było niemożliwe. Każde auto było bite i to porządnie, niektóre z każdej strony (łącznie z malowaniem dachu). Można byłoby książkę napisać o spotkaniach ze sprzedającymi Rumunami podszywającymi się za Niemców (tu akurat było jedyne dobre auto z oglądanych, ale nie było właściciela tylko "rzekomy" syn chciał sprzedać w imieniu taty 525 d z 2007 :) Innym razem ruska mafia. Nie wspomnę już o tym, że za każdym razem podwyższałem pułap cenowy a i tak był problem znaleźć auto.

Interesujący, sprawdzony, bezwypadkowy egzemplarz z dobrym wyposażeniem znalazłem dopiero z roku 2007, za piątym razem, ale auto był już za 20 tyś euro.... Nie pozostało nic innego jak zapłacić znacznie więcej niż się wydawało na początku.

e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety, ale wiele Ci nie brakuje. Wystarczy spojrzeć na mobile.de. E61 530d 2004 w górę z przebiegiem do 180 tys km musisz zapłacić 13-14 tys E. To masz na gotowo z rejestracją minimum 65 tys zł, jak zamieszasz z akcyzą to może urwiesz te 2-3 tys zł. Wiele więc dorzucić nie musisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku miesiacach bedziesz żałował że nie poczekałeś dwa, trzy miechy i nie kupiłeś lepszego. Niestety mnie to rozczarowanie czeka niedługo - kupiłem nową 5-er ale słaba więc pewnie bede narzekał na silnik (juz powoli to robie - a to dopiero 2600 km przebiegu), a ze mam do siebie spory dystans wiec nie boje sie do tego przyznac i nowym uzytkownikom tych pięknych autek radzę siegać wyżej niż chcą ;)

Uczciwe obiektywne spojrzenie :cool2:

Jeżeli Ciebie po "dwóch, trzech miechach" stać by było na F11 530d zamiast 520d to naprawdę gratuluję dochodów, tylko pozazdrościć. ;)

tu nie lata o zarobki :duh: bo pewnie od razu mógłby wziąść 530d tylko brakowało przespania się z tematem albo kontaktu z innym użytkownikiem BMW co mógłby doradzić coś podpowiedzieć a nie sprzedawca w ASO. Jak ktoś normalny (a po wypowiedziach Slavo jestem pewny tego) kupuje takie auto to nie "rozbija świniki" i nie ma zastaw się a postaw się to, zawsze jest margines w tą lub w tamtą.

Nagadali mu w ASO że 520d to rakieta coś tam pojeździł i poszło bo się bali że jak zaczną kręcić z silnikami to wogóle nie weźmie. Znowu lekcja na przyszłość (możemy sobie podać ręce) bo w dzisiejszych czasach coś kupić, wybrać żeby być naprawdę zadowolonym to jest cholernie trudno. Nie mam na mysli guwnozjadów bo oni zawsze kupują okazję i są happy i jeszcze się potem śmieją żeś przepłacił albo cena była "chora".

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
miałem tak samo... zaczeło sie od 30tys w polsce skonczyło na 40-dziestu w niemczech ale najwazniejsze ze nie porwalem sie na e60 bo juz wiem czym to sie mogło skonczyc...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
A ja jestem bardzo ciekaw czy e60 dojeżdżą takich przebiegów jak e39 zanim obrócą się w złom :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie byłbym tego taki pewien :] Coraz więcej rzeczy naładowane w tych autach, coraz więcej może się zepsuć :D podejrzewam że przy 250.000 przebiegu jak się takie e60, e65 czy e90 zacznie sypać to właścicielowi nerwów nie starczy na naprawy :D Nie wspominając o wyżyłowanych silnikach, które na pewno nie będą tak żywotne jak te starsze. Ja tam na miejscu kolegi wybrałbym porządne i dopieszczone e38 740d albo e39 530d :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie byłbym tego taki pewien :] Coraz więcej rzeczy naładowane w tych autach, coraz więcej może się zepsuć :D podejrzewam że przy 250.000 przebiegu jak się takie e60, e65 czy e90 zacznie sypać to właścicielowi nerwów nie starczy na naprawy :D Nie wspominając o wyżyłowanych silnikach, które na pewno nie będą tak żywotne jak te starsze. Ja tam na miejscu kolegi wybrałbym porządne i dopieszczone e38 740d albo e39 530d :)

 

sam silnik M57 się wiele nie zmienił od czasów E39 do obecnych. jest bardzo nieprawdopodobne, by nowsze M57 204..245KM były bardziej awaryjne od M57 184KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie byłbym tego taki pewien :] Coraz więcej rzeczy naładowane w tych autach, coraz więcej może się zepsuć :D podejrzewam że przy 250.000 przebiegu jak się takie e60, e65 czy e90 zacznie sypać to właścicielowi nerwów nie starczy na naprawy :D Nie wspominając o wyżyłowanych silnikach, które na pewno nie będą tak żywotne jak te starsze. Ja tam na miejscu kolegi wybrałbym porządne i dopieszczone e38 740d albo e39 530d :)

 

Zawsze można wybrać vw garbusa (bezawaryjny) :) W razie czego młotek w rękę i sam naprawisz.

 

z tym ze podróż w długą trasę ma niewiele wspólnego z komfortem, bezpieczeństwem...

Ja tam wolę korzystać z techniki jak aktywny tempomat i inne. Jak coś się psuje to tu i tu kosztuje.

e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli narzekasz na komfort i bezpieczeństwo starszych modeli serii 5 i 7 ? :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja odmiennie do poprzedników polece coś NAPRAWDĘ NIEZAWODNEGO i na dodatek ładniej prezentującego się VW Passata CC w TDI

Coś jak to

http://allegro.pl/volkswagen-passat-cc-2-0tdi-okazja-i1509626794.html

 

No i jest też rzadszy niż te wymienione Beemki co dla mnie jest dużym + a i o bezpieczeństwie,wnętrzu i niezawodnosci nie wspominając :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SuperTdi. Ja o tym vw garbusie to wspomniałem tak dla jaj. I tak przy okazji diesle tdi z vagu nie są żadną alternatywą dla CR bmw w szczególności 3l. O reszczie nie wspomnę.
e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.