Skocz do zawartości

E34 520i 24v rozsadzona chłodnica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jechałem sobie spokojnie a tu w momencie skok para bucha sprzed maski , patrze na wskażnik a ten wchodzi na czerwone , leje sie płyn spod auta , ewidentnie z żeber a nie z korka czy węży , przez korek na wyrównawczym nic, ani nie syczy , jak poluzowałem to dopiero zaczeło się ostre syczenie i bulgotanie (na zgaszonym , auto bez LPG) . Czy to nie korkiem na zbiorniczku powinno uciekać nadciśnienie z układu zapobiegając rozssadzeniu chodnicy?

http://images43.fotosik.pl/353/5636bf48c4a49286med.jpg

http://images46.fotosik.pl/335/692212109f65b72emed.jpg

rzadko jeżdze beemką a skoro wskaźnik zawsze milimetr od pionu sterczał to jeszcze rzadziej kontrolowałem / dolewałem płynu i pewno było mało i sie zapowietrzył , oby to ciśnienie nie wzieło się z awarii uszczelki / głowicy. Można to pęknięcie na żeberku pospawać / polutować ? niechce narazie kupować nowej puki nie znajde przyczyny

Opublikowano
miałem podobny problem z kolegi BMW tam pomogła wymiana chłodnicy.Jak się okazało miała już swoje lata i najwidoczniej wystąpiło zmęczenie materiału.Ewentualnie po wymianie na nową chłodnice skontroluj czy węże są bardzo mocno twarde,szczególnie kiedy dodajesz gazu.
Opublikowano
Stara chłodnica + Visco - Wymiana usunie wadę. U mnie jednego dnia wywalało plyn nie pomagaly zadne metody zeby to uspokoic drugiego dnia - spokój. Wymiana wiskozy pomogla jednak dopiero wymiana chłodnicy - po urwaniu króćca na którym był zamocowany wąż. Na starej chlodnicy radiatorki mają utlenione aluminium i nie odpowadzają w nalezyty sposob temperatury.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
dzieki za wszystkie odpowiedzi, visco prawie nówka, ale rzeczywiście żebra chłodnicy były mocno zasyfione czarnym osadem z zewnątrz mimo iż wzrokowo chłodnica wyglądała na czystą, po przepłukaniu prysznicem niesamowita ilość czarnego szlamu się pojawiła , wymienie chłodnice i sie zobaczy
Opublikowano
Miałem to samo. Wymiana chłodnicy, wisco i korka rozwiązała sprawę. U mnie problem leżał w tym, że dolałem za dużo płynu. PS. Nie próbuj lutować te chłodnicy bo rozwali ci w innym miejscu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem to samo. Wymiana chłodnicy, wisco i korka rozwiązała sprawę. U mnie problem leżał w tym, że dolałem za dużo płynu. PS. Nie próbuj lutować te chłodnicy bo rozwali ci w innym miejscu.

Swięta racja też miałem to samo, widocznie te modele tak mają - po wymianie tylko w najgorszych korkach w upały temperatura wędruje nieznacznie poza połowę

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

- założyłem nową chłodnice (najtansza z all..o , badziew, korek odpowietrzający ukręcił się , a ma inny gwint /okrągły nie trójkątny/ niż w orginalnym

- założyłem nowy korek chłodnicy 2 bar (poprzedni własciciel załozył 1,4 bar chyba z tds-a)

 

silnik sie nie grzeje, ogrzewanie jest ok, górny wąż gorący , dolny ciepły lub letni, problemem są twarde węże (o dziwo przy włączonym na max ogrzewaniu przewody robią się miękkie)

 

pytanie: czy strumień przelewowy

nie powinien być silniejszy na biegu jałowym przy nagrzanym silniku ?

bo u mnie nic nie leci lub ledwo się sączy , dopiero jak przygazuje to sika ,nie wiem czy kończy się pompa cieczy czy też ciągle jest zapowietrzony układ po wymianie chłodnicy

Edytowane przez Wolfstein
Opublikowano
Z tego co pamiętam u mnie chyba też tak było. Na wolnych obrotach nie leciało nic z tego otworu. Dopiero mniej więcej od 1000-1200 obrotów zaczęło się sączyć. Skoro prawidłowo odpowietrzyłeś, a wisco włącza się po zagrzaniu na drugi bieg to nie ma się co martwić. Pozdrawiam
Opublikowano
a przy całkiem zimnym silniku (zaraz po odpaleniu ) nie powinno być tak że wogóle ma nie być strumienia nawet przy dodaniu gazu ? (mały obieg - termostat zamknięty ,pompa wymusza obieg w silniku , z pominięciem chłodnicy) a możę się mylę ? bo u mnie jest strumien po dodaniu gazu tak samo na zimnym jak i na cepłym ,,,,czyżby termostat był wyjęty? (nie wiem nie rozbierałem jeszcze)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.