Skocz do zawartości

320d- Duże spalanie (czym może byś spowodowane)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie, moje auto pali strasznie dużo ropki. Zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem wina tego że nie dogrzewa mi się silnik, ale po mieście to przy normalnej jezdzie do 12 litrów, dla porównania porsche 911 turbo pali 11,8 w cyklu mieszanym, a do jego osiągów troszkę jednak mi brakuje.... Powiedzcie mi co może być spieprzone skoro auto tak dużo pali? Zauważyłem też nierównomierne oddawanie mocy jak kolega w którymś temacie tutaj pisał i winna była u niego przepływka. Tyle ze u mnie ekonomizer pokazuje na 4 biegu 20 l bez problemu.

 

Zauważyłem też że komp pokazuje co innego niż ekonomizer a wskazówka od ilości paliwa w baku strasznie spada w dół.

 

ps. olej, wsyztskie filtry, filterki itd wymienione/wyczyszczone

Opublikowano
Po mieście nie wiem ale na trasie moja pali okolo 6-6.5 obecnie. Przed wymiana przeplywki i adaptacja palia o 0.5 l wiecej.
Opublikowano
No właśnie ja obstawiam że coś może być z przepływką bo mam dziwne odpływy mocy (jak to któryś z kolegów głęboko opisywał) ale nie wiem czy to też nie jest moje głupie wrażenie. Bo największym zdziwieniem u mnie jest to że gasze auto i mam X paliwa odpalam rano i mam mniej.... więc wskazówka ucieka do zera w mgnieniu oka....
Opublikowano
Jeżeli z odpływem mocy opada trochę wskazówka przepływomierza to 100% przepływomierz. Jeszcze gdy jest to słynny z końcówką 314 to już 10000% (oczywiście jak nie ma innej drobnej usterki) A co do wrażenia uciekającej wskazówki, możesz trochę pojeździć z testem 6.1 na liczniku, zobaczysz wtedy ile litrów wykrywa czujnik w baku. Sprawdź też rano czy coś nie "znikło" przez noc.
Opublikowano

Nie pamiętam numeru jak myłem przepływke ale miałem z tą "udoskonaloną" siateczką osłaniającą środek. Co do uciekania paliwa to nie ma żadnych plam ani nie mam też skrzata co by mi spuszczał :D Rozumiem że wskazówką która pokazuje wspomniany odpływ ma być wskazówka od ekonomizera tak? A czy brudny czujnik (chyba doładowania) wkręcony w tył kolektora ssacego może dawać takie objawy? Bo tego nie czyściłem i nie zaglądałem do filtra odmy.

 

Jeszcze jedno postawiłem auto na lekkim przechyle w lewo (parking pod blokiem) włączyłem test 6 aby sprawdzić ile mam w baku paliwa i lewy cuzjnik pokazał 0 a prawy 20 przy wskazówce dochodzącej od połowy do 1/4 (blizej 1/4).

 

Przy tym teście 6.1 to te wartości chyba nie będą się zmieniać czy będą? Bo jak co to zaraz idę zrobić próbny przejazd

Opublikowano
Jak zrobisz reset pamięci BC to zacznie pokazywać wynik bliższy temu co pokazuje średnia z 50km. Pewnie od dłuższego czasu nikt nie restartował pamięci licznika i ta średnia może być nawet z kilkunastu tysięcy kilometrów.
Opublikowano
Dzisiaj właśnie rano zrobiłem taki reset w teście 21, po czym zrobiłem 20 km po Wrocławiu (oczywiście temp silnika po jeździe to aż 70 st ) i komp pokazał mi 7,2 a jechałem sobie normalnie bez szaleństw ale nie jak stary dziadek. Teraz pytanie czy mnie znowu nie robi w balona w drugą stronę ;) Miejmy nadzieję że nie. Średnio co ile powinno się w teście 21 robić reset aby wskazania te były poprawne?
Opublikowano
Jak po kilkunastu tysiącach kilometrów zmienisz styl jazdy bądź też miejsce np z 80% miasta na 80% trasę, to wtedy zrób reset. Co do przekłamań w drugą stronę, można to trochę skorygować w drugą stronę za pomocą INPA - poszukaj było na forum. A ja od siebie postaram się poszukać czy można więcej skorygować błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.