Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wiadomo, albo i nie po wymianie akumulatora w nowszych BMW konieczna jest rejestracja tej wymiany za pomocą komputera. Samochód musi wiedzieć że został zamontowany nowy akumulator i ma zacząć zbierać na nowo dane odnośnie jego parametrów. Dzięki temu samochód jest w stanie dobrać odpowiednie dla wieku i zużycia akumulatora parametry ładowania.

 

Po fizycznej wymianie akumulatora połączamy interface do gniazda OBD i odpalamy program diagnostyczny INPA.

- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:

- engine

- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

Po naciśnięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

 

Funkcja ta w niektórych modelach może znajdować się w innym miejscu. Np. w BODY ---> POWER MODULE

 

W DIS funkcja ta ponoć znajduje się w (nie sprawdzałem, nie używam DISa):

 

service functions / body / power suply / battery / register battery replacement

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Jak wiadomo, albo i nie po wymianie akumulatora w nowszych BMW konieczna jest rejestracja tej wymiany za pomocą komputera. Samochód musi wiedzieć że został zamontowany nowy akumulator i ma zacząć zbierać na nowo dane odnośnie jego parametrów. Dzięki temu samochód jest w stanie dobrać odpowiednie dla wieku i zużycia akumulatora parametry ładowania.

 

Po fizycznej wymianie akumulatora połączamy interface do gniazda OBD i odpalamy program diagnostyczny INPA.

- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:

- engine

- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

Po naciśnięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

 

Funkcja ta w niektórych modelach może znajdować się w innym miejscu. Np. w BODY ---> POWER MODULE

 

W DIS funkcja ta ponoć znajduje się w (nie sprawdzałem, nie używam DISa):

 

 

odświeżam, u mnie przy procesie rejestracji wychodzą jakieś błędy, korzystam z win 7, różnych INPów próbowałem i to samo może system komputerowy nie obsługuje w 100% tego programu?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Mam taki temat ze z mojego auta muszę na chwilę wyjąć akumulator, potem po jakichs 2 h włożę go spowrotem (ten sam akumulator). Czy będę musiał coś rejestrować w komputerze??

 

 

Pozdrawiam świeżo upieczony posiadacz E60 :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Mam taki temat ze z mojego auta muszę na chwilę wyjąć akumulator, potem po jakichs 2 h włożę go spowrotem (ten sam akumulator). Czy będę musiał coś rejestrować w komputerze??

 

 

Pozdrawiam świeżo upieczony posiadacz E60 :)

 

Zależy czy będziesz go doładowywał poza autem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie nic nie będę z nim robił. Po prostu wyjmę na 2 h i potem spowrotem włożę. Będzie stał w ciepłym pomieszczeniu nic więcej.

 

Sam osobiście nie wyjmowałem akumulatora na więcej niż 1 minute ale niektórzy tu z forum ładowali swoje baterie poza samochodem kilka godzin i resetował się tylko zegarek i dane ze spalania.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli by ktoś kiedyś szukał to interfejsem diagnostycznym TEXA, można przeprogramować akumulator, zmienić pojemność, technologie itp bez problemu w BMW e60 2005 rok.

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam!

2 tygodnie temu zamontowałem nowy akumulator,nie programowałem nic ponieważ nie wiedziałem o takiej możliwości,powinienem to zrobić?mogą być jakieś konsekwencje?narazie ok bez błędów.

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wie ktoś gdzie w małopolsce zarejestruje nowy akumulator po wymianie?

 

Np. tu: http://pimautoserwis.pl/

 

Ewentualnie możesz podjechać do kogoś z forum.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Panowie czy moge wyjac akumulator z e61 ? Nic sie nie stanie ? Slyszalem ze jakies inteligentne klemy sa ze trzeba w jakiejś kolejnosci to robic? Edytowane przez maniekbmw84
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie czy moge wyjac akumulator z e61 ? Nic sie nie stanie ? Slyszalem ze jakies intelogente klemy sa ze trzeba w jakiejsc kolejnosci to robic?

 

Ja wyciągałem na klika minut i nic się nie stało.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Rozładowałem kompletnie akumulator. Czy po jego naładowaniu poza autem należy coś zrobić jak chodzi o adaptacje ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli świeży aku to warto by było skasować adaptacje aby po zamontowaniu nie był ładowany za wysokim napięciem, gdybyś ładował aku w samochodzie używając plusa i masy pod maską to by nie było problemu bo IBS sczytuje co kilkanaście sekund jego wartości a teraz będzie miał w pamięci że bateria jest rozładowana.
Opublikowano
Moj akumulator nie jest nowy. Ma 6 lat i jest raczej dno. Po prostu mam inne wydatki wiec laduje go od zera na maxa za posrednictwem bosch c3. Laduje sie juz 15h i konca nie widac. Kodować coś czy nie ?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Wymieniłem kwasowy 90Ah na AGM 80Ah. Za pomocą NCS zakodowałem FA (usunąłem -B090, dodałem -A080) w CAS i LMA za pomocą NCS, przekodowałem CAS, LMA i MPM pustym MAN, aby auto widziało zmianę pojemności i typu baterii, oraz zarejestrowałem wymianę baterii za pomocą ISTA D. W CAS mam zakodowane: Klasse Bateriie 80ah_agm. Próbowałem również rejestracji, oraz resetowanie histogramu za pomocą INPA jednak nic to nie dało.

 

Mimo powyższych działań ISTA D wyrzuca mi "stary" komunikat o zainstalowanym akumulatorze kwasowym 90Ah. Ktoś coś podpowie jak można wywołać prawidłową informację o nowym akumulatorze AGM 80Ah?? W aucie brak błędów. Klema IBS sprawna. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Wymieniłem kwasowy 90Ah na AGM 80Ah. Za pomocą NCS zakodowałem FA (usunąłem -B090, dodałem -A080) w CAS i LMA za pomocą NCS, przekodowałem CAS, LMA i MPM pustym MAN, aby auto widziało zmianę pojemności i typu baterii, oraz zarejestrowałem wymianę baterii za pomocą ISTA D. W CAS mam zakodowane: Klasse Bateriie 80ah_agm. Próbowałem również rejestracji, oraz resetowanie histogramu za pomocą INPA jednak nic to nie dało.

 

Mimo powyższych działań ISTA D wyrzuca mi "stary" komunikat o zainstalowanym akumulatorze kwasowym 90Ah. Ktoś coś podpowie jak można wywołać prawidłową informację o nowym akumulatorze AGM 80Ah?? W aucie brak błędów. Klema IBS sprawna. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

tool32 tak jak większość robi mysle.

Opublikowano

Witajcie Panowie,

 

Czy w starszej wersji e60/e61 520d M47 (przedlift, 2005) też trzeba rejestrować akumulatory?

 

W jednym warsztacie powiedzieli mi, że w tej wersji nie trzeba. Zastanawiam się, czy się nie znają, czy rzeczywiście tak jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba w każdej.

 

Czasem wyskoczy komunikat o tym, czasem nie.

Zaleznie od poziomu naladowanie i stanu starego aku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.