Skocz do zawartości

BMW 525 TDS Problem ze świecami i radiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od niedawna jestem posiadaczem swojego pierwszego samochodu. BMW 525 TDS z 94 roku.

Problem się pojawia przy odpalaniu. Na początku wyświetlała się kontrolka bodajże wtrysku paliwa, natomiast świec żarowych nie. Odpalał dosyć topornie po kilku chwilach. Po dolaniu innego paliwa, problem już znikł i kontrolka świec się zapalała jak powinna. Po przejechaniu Beemką ok 900km z Niemiec do Polski, znowu pojawił się ten problem. Paliwo jest okej. Raz zapala się kontrolka świec żarowych i odpala dobrze, po odczekaniu aż się nagrzeją, a teraz przez ostatnie kilka razy się świece nie nagrzewają. Czy to jest jakiś większy problem czy wystarczy wymiana owych świec. Jest to nie mały koszt, dlatego wolę się wcześniej upewnić. W tych sprawch pomaga mi ojciec, ale myślę, że rady doświadczonych osób się nam przydadzą.

Ojciec podejrzewa też, że jest błąd z sygnałem do temp silnika. Bo też źle działą wskaźnik temp silnika.

 

 

 

2 rzecz, to radio.

Przetestowaliśmy kilka i nie było w ogóle sygnału z radia, żadnych szumów czy coś. Wszystkie kable były podłączone prawidłowo. W tym samochodzie był zamontowany telefon, teraz po nim śladu nie ma, czy to może mieć wpływ? Lub może ma ktoś diagnozę dlaczego nie działają głośniki lub w czymś innym jest błąd.

 

i ostatnie pytanie. Wie ktoś jakie to mają być kostki(które podłącza się wszystkie kable do radia) pasujące do tego pioniera?

http://img834.imageshack.us/img834/3523/pionier1.jpg

 

 

PS. Troche amatorski jest ten temat, ale nie znam się na tym za bardzo :)

Opublikowano

co do świec żarowych to nie jest żaden duży koszt.Komplet naprawde dobrych świec wyniesie maks 200 zł.Być może masz walniety czujnik temperatury i pokazuje zawyżoną tepmerature zewnętrzną skutkiem czego świece nie grzeją.

Co do radia to nie za bardzo rozumiem o co pytasz...możesz bardziej sprecyzować pytanie?

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

 

Z radiem:

1. Głośniki albo instalacja nie działa. Podłączone było dobre radio i żaden dźwięk się nie wydobywał. Na radiu żadnych szumów czy cos. Był zainstalowany w niej telefon, i to może źle podłączyli kable czy cos? Nie wiem dla czego nie działa radio. Było kilka sprawdzanych, zero dźwięku.

 

2. To nie wiem jaką kostkę kupić do tego pioniera, żeby połączyć kable z radiem. Bo jakieś nie standardowe tam jest wejście :)

Mam nadzieję, że troche wyjaśniłem?

Opublikowano

Co do radia... Kupujesz typową przejściówkę złączki BMW do złącza ISO i po sprawie. Jeśli z instalacją jest wszystko OK. Sprawdź na początek czy dochodzi prąd do kostki, czy bezpiecznik jest cały, czy masz głośniki podłączone itd.

 

Co do odpalania... Wykręć świece i zobacz najpierw czy są one sprawne w TDS jest to niewiele pracy. Tylko zaopatrz się w nowe uszczelki od kolektora ssącego :)

Na moje oko ktoś kombinował przy pompie wtryskowej... A jak pali na ciepłym silniku z małą ilością paliwa :idea: :?:

pozdr

Opublikowano

Dzięki za odp, tak podłączony jest dobrze, prąd jest, ale niedługo to dokładnie zostanie sprawdzone.

 

No właśnie przy ciepłym sliniku słabo pali :?

Opublikowano
pewnie będziesz miał pompe do regeneracji lub też nastawnik do wymiany.To stały problem TDS-ów.Możesz także zastosować urządzenie wspomagające rozruch ciepłego silnika
Opublikowano
pewnie będziesz miał pompe do regeneracji lub też nastawnik do wymiany.To stały problem TDS-ów.Możesz także zastosować urządzenie wspomagające rozruch ciepłego silnika

 

Kolego, nastawnik nie odpowiada za odpalanie... Na początek sprawdź łańcuch rozrządu--> przez wlew oleju na gorącym(wyłączonym) silniku zobacz palcem czy ma jakiś luz. Proste, skuteczne i nic nie kosztuje. Następnie podepnij pod kompa sprawdź jaką masz wartość kąta wtrysku powinno być(0,95+-0,03). Ostatecznie zabierz się za pompę wtryskową, jeżeli z rozrządem jest OK, kąt wtrysku jest odpowiedni to czeka Cię regeneracja/ wymiana głowiczki w pompie wysokiego ciśnienia, która wyciera się i przyczynia się do złego odpalania :evil: :|

Opublikowano
tak,zgadza się objawia się falowaniem obrotów,szarpaniem podczas dodawania gazu.W każdym razie wiadomo ze problemu trzeba szukać przy pompie wtryskowej ewentualnie czujnik temp slnika
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po przerwie.

 

Dzięki wszystkim za pomoc. :handshake: :modlitwa:

 

Odkręciliśmy pokrywe silnika, okazało się, że było już tam grzebane: nowe świece, uszczelki itp. Zwiększyliśmy kąt wtrysku, wymiana termostatu. I co się okazało były porwane troche przewody doprowadzające powietrze do ukł. hamulcowego i też termostatu (Pewnie coś przekręciłem :duh: ) podłączyliśmy tak jak trzeba. Teraz zapala na dotyk, ciepło trzyma, chodzi jak ta lala. :cool2:

 

2 rzecz to te radio. Na jakimś forum poradzono, oprócz głośników, podłączyć też wzmacniacz do plusa czy tam masy. Teraz radio też śmiga, chociaż cos tylny głośnik nie hula, bedę musiał sprawdzić.

 

Jeszcze mam do rozwiązania kilka problemów.

-Nie świecą przednie światła przeciwmgielne, bezpieczniki dobre, kontrolka się świeci, że są włączone światła, żarówki ok, nie wiem co jest. Tak samo trzecie tylnie światło stopu(za szybą) nie świci się.

 

- coś powoduje zwarcie. Sądze, że to w tylniej klapie silniczek od zamka. Zaczęło się od tego, że w klapie nawet po zamknięcu światełka się świeciły (te wewnątrz), więc albo te czujniki zamknięcia klapy poszły, albo co innego, po wyjęciu tych żarówek i przekręceniu kluczykiem zamka w bagażniku poszedł bezpiecznik, elektryka szyberdachu i szyb padła, nawet silnik nie chciał zakręcić, po zmianie bezpiecznika (chyba od szyb, albo centralnego zamku) odpalał, ale po przekręceniu kluczykiem zamka od bagażnika znowu się przepalił, tam zabuczał jakiś silniczek. Na razie odłączone zostały wszystkie kabelki z bagażnika i działa mi centralny, nic się jeszcze nie przepaliło. Miał ktoś może podobnie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

mam podobny problem...

Mialem takie radio oryginalnie BMW Bavaria Electronic CD II.

Wymontowalem je i obcialem kostkie bmw zeby polaczyc standartowa ISO i zwykle radio.

Oczywiscie +,mase itp znalazlem, nowe radio dziala a wlasciwie tylko swieci poniewaz nie dziala zaden glosnik w aucie.

Glosniki sa napewno sprawne oryginalne radio gralo . Nowe radio tez jest sprawne.

Czym to moze byc spowodowane? Czemu nie dzialaja glosniki?

Opublikowano

Siema:)

 

A jezeli ja pojechalem na kompa i okazalo sie , ze mam walniety wtrysk sterujacy to tez bende musial po wymianie jechac na kat pochylenia wtrysku?:)

 

U mnie jest tak , ze bardzo ciezko odpala zimna i goraca ;] gdy jest tak w temp 30 C pali ok :) ale jezeli podeptam jest problem , nie ma mocy i gdy wrzucam bieg "D" gasnie to przez ten blad ze jezeli zmieniam bieg to samochod gasnie bo jest blad wtrysku i samochod chodzi na trybie awaryjnym?;> Pomocy:))

 

Chetnie porozmawiam z wlascicielem TDSa:)

Opublikowano

Jakis seryjny wzmacniacz?gdzie go znajde w touringu? :?:

gdzies wyczytalem ze w bagazniku po lewej stronie ale u mnie tam jest webasto...

Skoro oryginalne radio go zalaczalo to moze wystarczy ktores przewody z kostki zmasowac ew podlaczyc + :?:

Opublikowano
Skoro oryginalne radio go zalaczalo to moze wystarczy ktores przewody z kostki zmasowac ew podlaczyc +

U mnie to zadziałało, tam przy kostce był kabelek z wzmacniacza :cool2:

Opublikowano
Niestety nie wiem który to, mój ojciec to robił.Ale metodą prób i błędów go znalazł. Trzeba było go do plusa lub masy podpiąć.
Opublikowano

koonnuuss Po wymianie wtrysku sterującego nie trzeba ustawiać konta wtrysku. Kont wtrysku jest ustawiany pompą a przy wymianie trysku nie ruszasz pompy.

Ja mam jeszcze pytanie odnośnie tych świec i kontrolki od wtrysku.

Otóż teść ma 524D i jak się go odpala to nie świeci kontrolka od świec tylko żółty wtrysk. Jak odpala się ją zanim zgaśnie wtrysk to strasznie ciężko odpala, natomiast jak się poczeka aż ten wtrysk zgaśnie to pali normalnie (jak na tak starego disla). Wygląda to tak jak by zamiast kontrolki od świec zapalała się kontrolka żółtego wtrysku. Dodam też że ten samochód to jena wielka kombinacja (nic w nim nie jest tak jak w książce sam naprawiam BMW :duh: ) Czy możliwe że ktoś jak tam kombinował źle podłączył kontrolki???????

Opublikowano

Ja moge Ci powedziec jak jest u mnie :)

 

U mnie pali sie caly czas kontrolka wtrysku , czy jak ja zagasze , czy jak jade ,caly czas sie pali;] . Ale nie mam zadnej palacej sie innej kontrolki tylko mi sie wtrysk pali :) Ale meczy mnie jeszcze jedno , czy jak nie pali sie kontrolka swiec tzn ze swiece sa ok tak?:)

 

A 2 sprawa jezeli mialem zmieniana pompe wtryskowa to musze dac gdzies do ustawienia tej pompy i kat pochylenia wtryskow ? :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.