Skocz do zawartości

525dA E61 pływanie obrotów dziwna praca silnika


krzysiek 525tds

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witam,

 

jak w temacie, a więc:

 

silnik i skrzynia chodzą raczej bez kłopotów, mechanicznie, jednak jak przyspieszam w miarę spokojnie i regularnie to przy ok. 1500 obrotów silnik od czasu do czasu potrafi zabujać na obrotach +/- 200 obr/min. Przy tym też zauwazyłem że jakby skrzyna zamulała z przełożeniami, dodatkowo silnik reaguje jakby z około 0,5 sekundowym opóżnieniem.

 

Szukałem, pytałem i nic. Na razie nic nie robię - zobaczę czy to sie rozwinie.

 

Czy macie jakies sugestie.

Przebieg 210.000 km :duh:

Skrzynia - aut. 6 bieg. - nie wiem czy wymieniano olej :?

Silnik regularnie przeglądany - olej i filtry na czas z wyj. paliwa :idea:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdolę. wygląda na kolejny przypadek kłopotów z modułem i turbiną... sorki, miałem to samo (mam manuala). przy spokojnym dodawaniu gazu silnik się dławił przy około 1500 obr. Skrzynia automatyczna może także "zatajać" to że pojawia się turbodziura (po zmianie biegu chwilę silnik się namyśla i dopiero potem daje czadu) oraz że moc pojawia się około 1700 obr dość "eksplozyjnie"

 

nie wiem, ale regularność i coraz większa częstotliwość występowania tych kłopotów oraz fakt, że modułu nie można nabyć jako oddzielnej części, zastanawia mnie czy nie robić jakiejś poruty z UOKiK...

 

kolego podepnij się pod komputer i zobacz czy nie pojawia się błąd modułu. niestety wcale nie musi. potem porównaj parametry zadane turbiny z rzeczywistymi w trakcie jazdy. W międzyczasie przeczyść EGR, czujnik ciśnienia turbo i przepustnicę (choć te czynności to raczej formalność, które nic nie zmienią...)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny efekt choć przebieg dużo niższy. Błedu na silniku według INPY , żadnego niema. U siebie zauważyłem , że nie zawsze to wystepuje jak np jest poniżej 8 stopni na dworze to zjawiska niema ale gdy np jest 14 stopni to podobne zjawisko wystepuje. Jedziesz lekko naciskając gaz np 60 km/h a obroty zaczynaj lekko pływać i auto podszarpuje delikatnie. Jak przyspiesza sie energicznie zjawiska niema. Czy źle mierząca przepływka może czynić tez takie cuda??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może, ale praktyka pokazuje, że to raczej problemu z modułem turbiny. oczywiście najpierw trzeba wykluczyć inne przyczyny. i w czasie rzeczywistym w trakcie jazdy zbadać jak zachowuje się turbina (parametry zadane vs. rzeczywiste)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może, ale praktyka pokazuje, że to raczej problemu z modułem turbiny. oczywiście najpierw trzeba wykluczyć inne przyczyny. i w czasie rzeczywistym w trakcie jazdy zbadać jak zachowuje się turbina (parametry zadane vs. rzeczywiste)

 

 

jak ten moduł wygląda co to wogóle jest , macie moze jaką fotke albo cóź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, jak wciśnę pedał w podłogę to idzie do końca - pełna moc.

 

Tylko jak jadę jak dziadek to są te objawy.

 

Krzysiek.

 

efekt identyczny jak u mnie tylko w opcji niedzielnego kierowcy czasami zabuja obrotami jak idę pełnym ogniem efektu bujania niema zmienia biegi nawet niewiadomo kiedy. Gdzieś czytałem , że podobny efekt daje również uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne tzw konwerter. Umówiłem się na środe w serwisie na oględziny tego zobaczymy co wymodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może szanowni koledzy mi pomogą w moim problemie. Ja mam coś w podobie tylko, że na wolnych obrotach. I to nie zawsze. Czasami jak stoję na skrzyżowaniu to lepiej przełożyć na drive, bo na neutralu to czuć jakby nie chodził na wszystich cylindrach!!! Nie ma tego problemu podczas jazdy. Jakieś konkluzje?

Mój to 530d z 2005 roku w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzucam na neutral, ponieważ wydaje mi się, że tak jest lepiej dla silnika. Nie jest obciążany dociskiem sprzęgła. Poza tym jest ciszej. Właśnie jakieś 3 miesiące temu na skrzyżowaniu nagle usłyszałem dziwną, głośniejszą niż zwykle pracę silnika. Dźwięk taki tylko w momencie gdy jest drive lub reverse. Przy czym, co mnie najbardziej drażni, całe auto wpada w drgania, fakt, delikatne, ale nie było tego przed tym jak się to stało! :cry:

Czy któryś z szanownych kolegów miał taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

unkey - i inni użytkownicy dA - nie wbijać N na skrzyżowaniach. Generalnie jak wbije się D po odpaleniu to już tak aż do zgaszenia.

Nie prosić o wyjaśnienia - uwierzyć na słowo.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynym wyjątkiem od tej zasady, ale na zasadzie mniejszego zła, jest sytuacja gdy trzeba było mocno hamować z dużej prędkości do zera na przykład przed światłami na katowickiej, i mocno rozgrzały się tarcze. Trzymanie na hamulcu może je uszkodzić (punktowe "przeprasowanie" materiału ciernego z klocka na tarczę = wibracje przy hamowaniu). Można jednak to obejść nie w pełni zatrzymując auto, tak aby klocki i tarcza nie stykały się cały czas w jednym punkcie.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego poczytaj trochę forum...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

To pewnie jest jakaś blacha od strony turbiny, mam też takie wrażenie usiebie ale nie za bardzo przejmuję się tym. Posłuchaj dokładnie skąd ten dzwięk dochodzi.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie zgadzam się na to, że lepiej nie zrzucać na N, ale jak wspominałem jak stoję na skrzyżowaniu to jednak silnik powoduje takie drgania, że wydaje się, żeby mu ulżyć to lepiej zrzucić na neutral.

 

Poza tym, wczoraj miałem przykrą sytuację. W trakcie jazdy auto zaczęło rzucać, jakby niewiem jak gówniane paliwo wlał! Nie możnabyło nawet przyspieszyć. Obroty skakały o kilkaset jednostek! Nawet raz musiałem stanąć, bo auto nie chciało nawet jechać! Po chwili jakoś wszystko wróciło do normy. Na trasie km zdarzyło się to trzy razy. po powrocie podłączyłem kompa, ale nic poza błędami na glow plugach nie było. Jakieś konkluzje, koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś właśnie zrobiłem kilkaset kilometrów mini cooperD... mamy je od nowości... 2008 rocznik. 64 000 km na liczniku... turbina się zacina na 3 000 obr... :duh:

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

jakość Made by BMW...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś właśnie zrobiłem kilkaset kilometrów mini cooperD... mamy je od nowości... 2008 rocznik. 64 000 km na liczniku... turbina się zacina na 3 000 obr... :duh:

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

jakość Made by BMW...

 

No coś jest na rzeczy bo mój ma 67 tys km i przy dzisiejszej pogodzie tyż lekko falowało , wczoraj problemu niebyło :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.