Skocz do zawartości

530d - M57 - potrafi podczas przyspieszania wyłączyć motor


Loona Thic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie - podczas ostrego przyspieszania np. na drugim biegu auto potrafi zgasnąć, czemu towarzyszy takie wrażenie, jak zadziałanie odcięcia paliwa. Ostatnio problem zaczął się pojawiać przy 140-150 km/h na autostradzie, jak chciałem przyspieszyć (tu już na piątym biegu oczywiście ) - auto gasło...

Żeby auto odpalić - muszę przekręcić kluczyk w stacyjce i obrócić rozrusznikiem. Inaczej silnik nie odpala.

Ciśnienia na pompie wstępnej - ok 3,8 - 3,9, korekcje wtrysków nie przekraczają +/- 1,5, żadnych błędów na Inpie nie wykazuje, nie mam najmniejszego problemu, aby auto odpalić czy ciepłe czy zimne, czy to +40 st czy -30 st. Auto startuje od "kopa". Przepływka w normie, ciśnienie turbiny w normie...

Podpowie coś ktoś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony regulator ciśnienia na pompie wtryskowej, pompa progowa, pompa w baku ale tu podobno problem nie będzie występował przy pełnym zbiorniku, może być też uszkodzony potencjometr pedału gazu. Jeśli się dobrze orientuję to pompa progowa powinna dawać ciśnienie 4bary, z tym że w całym zakresie obrotów i obciążenia dlatego dobrze jest robić diagnostykę w trakcie jazdy. w lutym w serwisie stwierdzili mi ze pompa nie trzyma ciśnienia pod dużym obciążeniem i zalecili wymianę, niestety zamontowali zamiennik firmy VEMO i od lipca zaczęły się problemy: zdarzyło mu się zgasnąć parę razy (przeważnie przy 1/4 baku wiec zacząłem podejrzewać pompę w baku) ale nie było to nic denerwującego wiec nic początkowo nie robiłem z tym (brak kasy) poza rzecz jasna zbieraniem info. w ostatnim czasie jednak silnik zaczął mieć bardzo niestabilne obroty, gasł jak na zawołanie aż doszło do tego ze w ogóle nie chciał odpalić (1/2 zbiornika). zakasałem wiec rękawy, wymontowałem pompkę ze zbiornika i tu moje zdziwienie... działa!!! dobrałem się wiec do pompy progowej (jako ze od nowości była dość wyraźnie słyszalna nie zwracało to mojej uwagi) po wymontowaniu jej i przedmuchaniu przy pomocy siły płuc ludzkich :) zamontowałem ja i okazało się ze samochód odpalił a sama pompa stała się prawie niesłyszalna. radość moja nie trwała długo bo już w 3 dni później znowu zaczął usiłować zgasnąć i pompa zaczęła być wyraźnie słyszalna:) wiec wybrałem się do serwisu niech walczą, w końcu rok gwarancji umówiony jestem na wtorek ale jestem pewny ze to pompa progowa. dodam jeszcze ze ani razu nie zapaliła się żadna kontrolka typu Check engine itp jedynie czerwone od ładowania i ciśnienia oleju ale to normalne w końcu jak silnik zgaśnie. z tego co doczytałem to usterki pompy progowej są chyba najczęstszą w 525d i 530d w E39 może dlatego w E60 jest tylko pompa w zbiorniku i raczej innej konstrukcji. dziwnym zjawiskiem jest tez fakt ze zamienniki nie wytrzymują za długo mimo ze często nie są dużo tańsze od oryginału. Pierburg w Polsce to wydatek ok 900-1000PLN wiadomo nikt nie chce takiej kasy wydać na bazie domysłów, dlatego polecam szczegółową diagnostykę pod katem pompy w dobrym serwisie dla rozwiania wątpliwości. ja jednak stawiam na pompę progową na 99%. pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem właśnie taką diagnostykę drogową - na zasadzie podpięcia lapka (INPA) i odczytów LiveData. Pompa w największym przyspieszaniu miała ciśnienie ok. 3,6 bar, podczas normalnej jazdy ciśnienie utrzymywało się na poziomie 3,8-3,9 bar. Podprogówkę już miałem raz zmienianą - zamontowali mi używkę za 200 zł. Sama pompa trzyma ciśnienie, podczas testu drogowego auto nie zgasło... Ciekawe też jest to, że po zgaśnieciu silnika auto samo nie odpala - bo przecież się toczy na biegu - powinien odpalić na "pych" - siłą rozpędu. Nie - ja muszę przekręcić kluczyk w stacyjce i odpalić rozrusznikiem. Może coś z immo? Czy przepływka może powodować takie objawy? Co do pompki w baku - to podczas tego "notlaufu" miałem ponad połowę baku - staram się nie dojeżdzać poniżej 15 litrów. A na rezerwie bardzo rzadko jeżdzę.

Inpa nie wywaa żadnych błędów. ŻADNYCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Czy problem został rozwiązany?
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż - drogą dedukcji doszedłem do konkluzji :)

PRAWDOPODOBNIE przepuszczała podstawa filtra paliwa - po zmianie filtra paliwa problem zniknął i się nie pojawił.

Być moze było tak, ze puszczało na trójniku trochę powietrza i jak się zapowietrzył delikatnie to gasł. Albo nie dawał rady dać odpowiednie ciśnienie na szynie :)

Zmieniłem jeszcze czujnik ciśnienia na szynie wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem jeszcze czujnik ciśnienia na szynie wtedy.

 

który konkretnie? jeżeli można pokaż na realoem.

 

Jak u Ciebie wyglądała sprawa z ciśnieniem za pompą WC? U mnie wyglądało to tak że na postoju mam ok 280bar i rośnie wraz z obrotami. Czy powinno do jakiejś wartości czy jak?

www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Po wymianie zaworka regulacji ciśnienia na pompie WC problem znikł. Auto zaczeło także lepiej odpalać.
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.