Skocz do zawartości

hałas/gruchotanie na wstecznym w automacie 530d (2002)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sorki za dosc ogolny temat ale trudno to opisac.

 

Otoz, gdy wrzucam wsteczny (automat) i nie dodaje gazu, tylko tocze sie powolutku wszystko jest ok.

Problem zaczyna sie gdy dodaje gazu zeby szybciej pojechac (niewazne czy na rownym terenie, czy na pochylym lub pod kraweznik) wtedy slychac taki hałas/gruchotanie jakby mi oska o cos metalowego tarła - taki odłos metal o metal, ale nie "gładki" dzwiek tylko jakby stal o cos chropowatego sie zahaczała.

Dzieje sie tak tylko na wstecznym i dosc jest głosne/niepokojace (takie chrupanie) - nie wiem czy to skrzynia czy tarcze...... bo nie umiem umiejscowic tego hałasu .

 

Z gory dzieki za pomoc.

Opublikowano

witam kolego 99% poduchy pod silnikiem mialem identycznie. jak to sprawdzic? na zapalonym silniku dajesz wsteczny i hamulec a druga noga naciskasz gaz 2 osoba patrzy o lie i czy wogule sie podniosl silnik, jesli sie podniosl poduchy out nowe febi ok 250zl/szt wymien 2 i masz spokoj (z cena moge sie mylic bo wymienialem ok 2 lata temu). moze tez byc tzw wezyk podcisnienia od wlasnie tych poduszek uszkodzony i i bedziesz mial takie same obajwy ale szczerze to watpie. daj znac co i jak.

 

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

zrobilem test jak kazales - z tym ze nie wiem co o nim sadzic.... moze opisze to mi podpowiecie.

 

Bylo tak: wsteczny, hamulec i gaz a ja patrzylem na silnik. No i jak dodawany byl gaz to mi sie silnik podnosil z prawej strony widocznie a z lewej jakos albo slabo albo wcale (tzn napewno duuuuuzo mniej niz z prawej mańki).

Z tym ze to podnoszenie to tak jakos okolo 0,5-1 cm max (tak na oko).

 

Oznacza to ze lewa poducha walnieta czy co ?

 

z gory dziekuje za diagnoze.

Opublikowano
zrobilem test jak kazales - z tym ze nie wiem co o nim sadzic.... moze opisze to mi podpowiecie.

 

Bylo tak: wsteczny, hamulec i gaz a ja patrzylem na silnik. No i jak dodawany byl gaz to mi sie silnik podnosil z prawej strony widocznie a z lewej jakos albo slabo albo wcale (tzn napewno duuuuuzo mniej niz z prawej mańki).

Z tym ze to podnoszenie to tak jakos okolo 0,5-1 cm max (tak na oko).

 

Oznacza to ze lewa poducha walnieta czy co ?

 

z gory dziekuje za diagnoze.

Bez przesady z tym podnoszeniem się silnika o 1cm. Taka jest kolej rzeczy, że taka masa jaką ma silnik przy zwiększeniu obrotów poprzez przeniesienie jej na koło zamachowe ma jak najbardziej prawo się bujnąć lekko na boki. Po to sa poduchy, żeby przebiegało to w sposób płynny. Żeby silnik się nie bujnął ani trochę to musieliby go na sztywno do ramy przykręcić. U mnie (manual) nawet na luzie jak się lekko przygazuje to silnik delikatnie się bujnie na bok wzdłuż osi wału - taka jest koelj rzeczy kiedy dana masa ma swoją bezwładność i wewnętrzne elementy w środku zwiększają swój ruch wirowy. W automacie może być to ciężkie do zrobienia ale w manualu poduchy można sprawdzić w następujący sposób: zaciągasz hamulec ręczny, wbijasz 1-kę lub wsteczny i z lekkim gazem trochę gwałtowniej puszczasz sprzęgło - jeśli jest cicho to poduszki są ok, jeśli słyszysz jednak jakieś stuki to któraś z poduch leży. Problem w tym, że na słuch można jedynie mniej więcej wysłuchać w których okolicach stuka i wtedy obstawiać czy to bardziej w kierunku poduszek pod skrzynią czy samych poduszek pod silnikiem.

Pzdr.

Opublikowano

Bez przesady z tym podnoszeniem się silnika o 1cm.

 

pisalem ze na oko ;) - mysle ze i tak dosc wiernie przyblizylem.

 

Ale czemu tylko na wstecznym da sie to sprawdzic w automacie i czemu tylko na wstecznym (przy dodaniu gazu) mi "chrzęści"......?

 

matty help me !!!!!!!!!!!!!!!!

 

a tak poza tym jest to mocno szkodliwe czy da sie z tym jezdzic bez ryzyka ze sie cos bardziej/drozej zepsuje ?

Opublikowano
Kolego jeśli ten dźwięk to, takie dość głośne chrobotanie z metalicznym "podtekstem", to bankowo poducha pod silnikiem. Tak czy siak by się dowiedzieć, która (w celu zakupu) trzeba wjechać na kanał, a wtedy już wszystko się wyjaśni. Ta walnięta będzie bankowo usmarkana olejem, Samo uszkodzenie z reguły nie jest widoczne, aczkolwiek da się bez problemu wybadać zgrabną dłonią ;)
Opublikowano

kolego jedz na kanal ktory ma mozliwosc wyciagania slinika. odkrec torxem plastikowa obudowe z logiem bmw bedziesz tam mial ucho do podnoszenia "serducha" podnies silnik i probuj tak zdiagnozowac od dolu ale 99% poduchy. czy mozna z tym jezdzic??? narazie mozna ale to narazie moze sie skonczyc np jutro gdy uwie lub prztrze ci wezyk od... jest ich tam troche wiec moze to byc kazdy.sprawdz jeszcze wezyki idace od poduch ale sa chyba ok skoro podosi ci sie tylko 1 str.

 

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

Dzieki - niedlugo wpadne do "miechanika", tylko pytanie : jakie poduchy sa dobre ?

 

HANS PRIES HP500 005 ,Febi 10142, Lemforder 15469, OE 22116754608

 

Ktore lepsze (i czy te pasuja) ? (nazwy mam z allegro a wiadomo ze tam mozna rozne dziwne rzeczy zalezc).

np http://moto.allegro.pl/poduszka-silnika-bmw-5-e39-520-523-525-528-530-ss-i1231577009.html - chyba jakis szrot skoro takie tanie.....

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odgrzewam kotleta, mam tan sam silnik, tą sama skrzynie, i identyczny objaw.

U mnie zauważyłem że silnik dość mocno buja się na poduszkach po dodaniu gazu, ale nie słychać żadnego stukania, więc uznałem to za normalne.

Natomiast czasem podczas gaszenia auta jak silnik sie lekko bujnie słychać niepokojące chrobotanie, takie samo jak podczas jazdy na wstecznym.

Kumpel oglądał poduszki, i stwierdził że są okej, ale teraz czytam o jakimś podciśnieniu do tych poduszek, o którym on nie wspomniał - po co tam ono? I skąd niby po uszkodzeniu poduchy ma się tam wziąść olej?

 

Na jaki wydatek się szykować, żeby wszystko chodziło elegancko?

Zaznaczam, że nie kupie najtańszego szitu, przynajmniej wysokiej klasy zamiennik.

  • 8 lat później...
Opublikowano

Koledzy wiele razy korzystałem z opinii na różnych forach a teraz pierwszy raz dodam coś od siebie bo temat "gruchotania" na wstecznym jest problemem wielu użytkowników BMW.

Mam e39 530d automat 1999 r. a działo się:

1) od samego początku od zakupu samochodu (grudzień 2018 r.) coś stukało podczas gaszenie silnika - nie było pomysłu na uszkodzenie więc tak po prostu miałem;

2) zawsze rano z garażu wyjeżdżałem od przodu aż przyszedł ten pierwszy raz kiedy musiałem zrobić to tyłem i ....... usłyszałem mocne "gruchotanie" z okolic silnika! Działo się to tylko na

wstecznym biegi oraz na zimnym silniku! Podczas jazdy do przodu zero problemów.

3) dodatkowo miałem wrażanie że to "gruchotanie" potęguje się w środku samochodu!

W związku, że akurat byłem umówiony na wymianę oleju w automacie nastąpiła szybka diagnoza skrzyni biegów - zero opiłków w starym oleju - mechanik stwierdził, że skrzynia jest OK.

Przy okazji rzucił okiem na zachowanie się silnika podczas wrzucania biegów na postoju, z wciśniętym hamulcem i diagnoza była że poduchy pod silnikiem są OK.

Zdenerwowanie narastało.... :mad2: :mad2: :mad2:

Podczas wymiany hamulców z przodu podjęta została decyzja o wymianie poduszek.....

Po wyjęciu starych niczym one się na różniły od nowych - zero zniszczenia, oleju, sparciałej gumy! Poduchy niemal jak nowe!!! Jednak silnik w powietrzu więc zakładamy nowe!!! Operacja niby prosta, mało śrubek ale.....

Udało się i silnik "leży" na nowych poduszkach. Montaż osłon, podnośnik w dół i chwila prawdy bo na zimnym silniku muszę wyjechać do tyłu.........


Koledzy!!! to był strzał w dziesiątkę!!! Zero "gruchotania", w środku samochodu jakby odrobinę ciszej, a silnik gaśnie cichutko i spokojnie jak nigdy dotąd!!!

Wszystkie diagnozy mechaników były błędne i najlepszą diagnozą była ta z forum o poduszkach.... chociaż dało się to dopiero stwierdzić po ich wymienieniu!!! :D :D :D


Ps. to był mój pierwszy wpis na forum i mam nadzieję, że paru szczęśliwym i sfrustrowanym :mad2: :mad2: :mad2: właścicielom BMW umożliwi poprawną diagnozę i pozbycie się "gruchotania" na wstecznym i stuków podczas gaszenia silnika!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.