Skocz do zawartości

zmiana silnika z 2litr na 2.3litra bmw e39


holandia

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich mam taki problem mam bmw e39 2litry z roku 1998.........padl silnik niewiem co sie dokladnie stalo bo slaby jestem z tej dziedziny ...ale mam w garazu silnik 2.3litra oczywiscie od e39 i mam pytanko czy bez zadnych problemow go wloze zamias 2lity ....prosze o odpowiec....pozdro :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. W sumei do zrobienia ak na 2.3 (czyli de facto 2.5) czy na 2.5 czy 2.8.

 

Jedno co to szukaj raczej silnika przed liftem, później jest podwójny Vanos, i wiązka się mocniej różni.

 

Tak to tylko przekładka kompa i ews ewentualnie, wydech i porobione.

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zapewne jeszcze trzeba wymienić zawieszenie bo to przecież większy i cięższy silnik. Takie przekładki z pozoru wydają się proste, a potem w trakcie okazuje się, że jeszcze trzeba wymienić to i jeszcze tamto. Na wstępie trzeba zadać sobie pytanie czy jest to opłacalne czy może sprzedać i kupić drugiego z większym silnikiem.

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie zawieszenia to 520 i 523 ma takie samo zawieszenia różnica jest przy silniku 528 znacznie sztywniejsze sprężyny (grubsze) ale czy jest różnica w wadze silnika to bym się kłócił , chociaż czy o ten kilogram lub dwa czy warto.

tak jak napisano wcześniej silnik na jednym vanosie, wymiana kompa i ews i będzie latał - druga opcja wymiana silnika zostawienie kompa i ews ale wgranie oprogramowania w silnika 523 inne mapy wtrysków - ale do tego trzeba "mądrej głowy" która wie co i jak.

 

a odnośnie takich wymian to brat założył silnik z 525i (192 KM) czyli M54 w miejsce 523i (170 KM) czyli M52 bez wymiany kompa i ews-u i lata jak zły od ponad roku. Mimo że M54 ma przepustnicę elektroniczną a M52 ma zwykłą i chyba dzięki temu moje 528 nie daje mu rady.

 

reasumując możesz założyć 523i na jednym vanosie i najlepiej zrobisz jak zmienisz kompa, ews i listwę wtryskową - ale nie jestem do końca przekonany czy i taka nie wyrobi, a reszta osprzętu czyli alternator, pompa wspomagania klima i wszystkie czujniki, łapy mocujące są takie same.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.