Skocz do zawartości

mm1972

Zarejestrowani
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 1999
  • Lokalizacja
    Toruń

Osiągnięcia mm1972

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. mm1972

    AKUMULATOR JAKI???

    Dobre sklepy posiadają katalogi, w których są wszystkie marki, modele i rodzaje silników. Radzę kupić taki akumulator jaki jest dedykowany dla twojego auta, taki jest najodpowiedniejszy. Zamały źle a zaduży niedobrze musi być w sam raz.
  2. mm1972

    czy wymieniac servo hamulca??

    Koledzy na forum opisywali jak wyssać wodę rurką i strzykawką. Moim zdaniem jest to chwilowa reanimacja, bo jak woda dostała się już do serwa to z czasem wszystko zardzewieje a efekt tego widziałem u siebie.
  3. W moim przypadku wymiana serwa całkowicie uzdrowiła hamulce. Spustoszenie jakie zrobiła woda w serwie jest niewyobrażalne - wszystko zardzewiało i rozsypało się w mak. Niedziwię się, że hamulce nie chciały działać - sodoma i gomora. Zakupiłem używane serwo za około 100 zł i wymieniłem - wymiana jest bardzo prosta. Jedyny kłopot to taki, że trzeba spuścić płyn hamulcowy i po wymianie odpowietrzyć układ.
  4. Jeśli są zużyte tuleje pływające to czuć jak tył myszkuje w prawo i w lewo podczas jazdy w koleinach i zimą na śniegu lub lodzie. Bardzo nieprzyjemne uczucie podczas jazdy i zdecydowanie czuć, że coś dzieje się z tyłem.
  5. Zapewne jeszcze trzeba wymienić zawieszenie bo to przecież większy i cięższy silnik. Takie przekładki z pozoru wydają się proste, a potem w trakcie okazuje się, że jeszcze trzeba wymienić to i jeszcze tamto. Na wstępie trzeba zadać sobie pytanie czy jest to opłacalne czy może sprzedać i kupić drugiego z większym silnikiem.
  6. mm1972

    czy wymieniac servo hamulca??

    Jesli dostała sie woda do serwa to napewno zassało ją z komory w której jest serwo i napewno masz zapchane lub częściowa zapchane odpływy. Jak już dostała się do serwa to napewno masz serwo do wymiany bo przez wodę wszystko pordzewiało. Kup serwo używane od Anglika to zapłacisz około 100 zł. Musisz uważać bo występują dwa rodzaje i różnią się mocowaniem z pedałem hamulca. Wymiana jest bardzo łatwa, ale wiąże się to ze spuszczeniem płynu hamulcowago i póżniejszym odpowietrzaniem układu. Musisz równiez zwrócić uwagę na zawór zwrotny czy jest on sprawny, takie kolanko plastikowe na wężu powietrza.(musi przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę) A propo wypowiedzi kolegi martino281 - niema takiej możliwości aby serwo wygrzało się lub woda wyparowała. życzę powodzenia
  7. Problem z odpalaniem na ciepłym silniku to uszkodzony czujnik położenia wału.
  8. mm1972

    Ubywa plynu w chlodnicy

    Miałem podobny przypadek. Poszukiwałem przez długi okres czasu, nie widziałem żadnych widocznych śladów wycieku i przypadkiem znalazłem biały nalot na króćcu przykręconym z lewej strony w górnej częci silnika. Wyciekający płyn odrazu parował na bloku silnika. Numer 11 na rysunku. Kwadratowa uszczelka - około 16 zł w ASO http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=11_2842&hg=11&fg=35
  9. W moim przypadku wymiana zaworu zwrotnego pomogła lecz nie jest idealnie więc planuję wymienić jeszcze serwo.
  10. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=34_0953&hg=34&fg=25 Ten zawór to numer 12 w moim modelu. W twoim benzyniaku nie widzę takiego zaworu.
  11. Wymieniłem zawór zwrotny 60 zł w ASO i pomogło, ale muszę zgodzić się z kolegą Manolito77 bo miałem serwo zatopione w wodzie zauważyłem dopiero po mocnym deszczu.
  12. Serwo nie jest zatopione w wodzie - sprawdzałem, ale dziękuje za pomoc. Zwróciłem uwagę jeszcze na jedną sprawę, gdy gaszę silnik i mam wciśnięty hamulec, momentalnie pedał podchodzi do góry i twardnieje. Zawór zwrotny powinien przytrzymać podciśnienie chociaż na chwilę? Co na to fachowcy? Pozdrawiam
  13. Muszę poruszyć temat bardzo ważny dla bezpieczeństwa mojego i innych użytkowników drogi. Mój pedał hamulca robi się twardy i tempy tak jakby drewniany i podnosi się do góry podczas spokojnego hamowania na prostej drodze (na wolnych obrotach silnika). Jak już jest twardy to wyhamowanie jest bardzo trudne. Gdy odpalam silnik przy wciśniętym hamulcu pedał z twardego robi się miękciejszy i czuje, że hamulec jest efektywny - to rozumie, że serwo działa. Mam wrażenie, że tracę gdzieś podciśnienie na wolnych obrotach silnika. Jak to zdiagnozować czy mam słabą pompę vacum czy nie trzyma zawór zwrotny. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o opinię. Pozdrawiam
  14. mm1972

    Sprawdzenie e39 530d

    Tylko 180 tyś km i wycieki oleju. Siedmio-letnie auto 3-litrowy diesel i 180 tyś km - nie bądz naiwny. Nikt nie kupuje dużego diesela poto aby stał w garażu. Najważniejszy jest przebieg, ale ten oryginalny od tego zależy czy będziesz cieszył się z zakupu.
  15. Koledzy czy te wszystkie pompki są identyczne? Te dwie do szyb i ta jedna do reflektorów Jeśli tak to można dla sprawdzenia je podmienić. Prawda czy się myle?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.