Skocz do zawartości

zmiana silnika z 2litr na 2.3litra bmw e39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich mam taki problem mam bmw e39 2litry z roku 1998.........padl silnik niewiem co sie dokladnie stalo bo slaby jestem z tej dziedziny ...ale mam w garazu silnik 2.3litra oczywiscie od e39 i mam pytanko czy bez zadnych problemow go wloze zamias 2lity ....prosze o odpowiec....pozdro :8)
Opublikowano

Wlozyc to nie problem :mrgreen:

Ale czy masz osprzet do niego ? kompputer wiazke wtryski ?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Ja jeżeli musiałbym zmienić silnik i nie wchodziła by opcja po prostu sprzedaży auta, to przynajmniej bym chciał 3,0 wmontować :D koszta sporo większe niż 2,5 ale na dłużej bym się cieszył mocą więc na to samo wychodzi :D
Opublikowano

Miałem ten sam problem. W sumei do zrobienia ak na 2.3 (czyli de facto 2.5) czy na 2.5 czy 2.8.

 

Jedno co to szukaj raczej silnika przed liftem, później jest podwójny Vanos, i wiązka się mocniej różni.

 

Tak to tylko przekładka kompa i ews ewentualnie, wydech i porobione.

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zapewne jeszcze trzeba wymienić zawieszenie bo to przecież większy i cięższy silnik. Takie przekładki z pozoru wydają się proste, a potem w trakcie okazuje się, że jeszcze trzeba wymienić to i jeszcze tamto. Na wstępie trzeba zadać sobie pytanie czy jest to opłacalne czy może sprzedać i kupić drugiego z większym silnikiem.

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Opublikowano

odnośnie zawieszenia to 520 i 523 ma takie samo zawieszenia różnica jest przy silniku 528 znacznie sztywniejsze sprężyny (grubsze) ale czy jest różnica w wadze silnika to bym się kłócił , chociaż czy o ten kilogram lub dwa czy warto.

tak jak napisano wcześniej silnik na jednym vanosie, wymiana kompa i ews i będzie latał - druga opcja wymiana silnika zostawienie kompa i ews ale wgranie oprogramowania w silnika 523 inne mapy wtrysków - ale do tego trzeba "mądrej głowy" która wie co i jak.

 

a odnośnie takich wymian to brat założył silnik z 525i (192 KM) czyli M54 w miejsce 523i (170 KM) czyli M52 bez wymiany kompa i ews-u i lata jak zły od ponad roku. Mimo że M54 ma przepustnicę elektroniczną a M52 ma zwykłą i chyba dzięki temu moje 528 nie daje mu rady.

 

reasumując możesz założyć 523i na jednym vanosie i najlepiej zrobisz jak zmienisz kompa, ews i listwę wtryskową - ale nie jestem do końca przekonany czy i taka nie wyrobi, a reszta osprzętu czyli alternator, pompa wspomagania klima i wszystkie czujniki, łapy mocujące są takie same.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.