Skocz do zawartości

czy sa konieczne przetwornice lamp tylnych??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli pytasz pod kątem założenia lamp Hella Celis (te neony) z poliftowego e39 do przedliftowego to z tego co czytałem na forach konieczne są przetwornice gdyż te neony działają na trochę innych parametrach napięcia. Ponoć w poliftowych e39 moduł LCM zestawiony z tymi lampami miał już niejako w sobie sterowanie napięciem na te neony. Zaś przy dokładaniau ich są specjalne zestawy, w których występują dodatkowe przetwornice. Podłączenie tych lamp do instalacji na krótko, bez przetwornic powoduje ponoć spalenie neonów.

Ale niech jeszcze się ktoś wypowie, kto może dokładał takie lampy i zna sytuację z praktycznej strony.

Pzdr.

Opublikowano
Kolego a więc tak,w lampach po FL(LED)zasilanie ich jest na jednej żyle a przed FL na dwóch z uwagi iż były dwie żarówki 5W,jesli tylko kupisz przejściówki z lamp starych na nowe i je podłączysz to zapali sie LED razem ze stopem a LED sie nie SPALI!!!!,w dodatku LED-y będa mrugać podczas sprawdzania żarówek przez LCM nawet jak beta będzie stała na parkingu,wyświetla sie komunikaty o spalonych żarówkach.Dlatego trzeba założyć oporniki lub wymienic LCM na nowszy lub założyć właśnie te przetwornice.Zerknij do działu zrób to sam.temat jest na wierzchu

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Opublikowano

Kolego ja u siebie przerabiałem temat tylnych świateł LED i proponuję Ci kupić lampy z przetwornicami.Ja straciłem bardzo dużo czasu żeby zaprogramować tylne światła LED w przedliftowej E39 i mimo że mam LCM III to jest z tym problem.Generalnie dowiedziałem się że jest możliwość dopisania tej opcji w LCM III przed liftem ale jak to zrobić ciężko się dowiedzieć od kogokolwiek.Więc po wielu próbach kodowania NCS-em dałem sobie spokój i kupiłem lampy z przetwornicami i jestem zadowolony.Żałuję tylko że od razu tak nie zrobiłem...

pozdrowienia

Opublikowano

Kolego nie jest to żaden problem.Musi byc LCM III ale ten z z modelu po FL i wszystko śmiga ,bo tego LCM III z przed FL nie zakodujesz pod LEDY nie ma takiej opcji ,jedynie możesz wyłączyc testowanie żarówek na zimno i ciepło.

Ja też to własnie przerabiałem i wszystko jest OK i duzoooooo taniej niż przetwornice za 400zł,które tylko zagracaja bagaznik jak dla mnie.

 

Dla mnie tylko wymiana LCM na wersje po lifcie :cool2: :cool2:

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Opublikowano
witam moje pytanie brzmi: co poza likwidacja bledu spalonej zarowki daja przetwornice czy one rzeczywiscie robia cos z pradem na diody jak w xenonie ?

najtaniej to wstaw równolegle po dwie żarówki 5W na stronę

w sumie 10 minut roboty i bez kosztów

chyba że chcesz mieć ładniej to daj żarówki w lampkach takich jak w schowku to będzie ten plus że bedziesz miał dodatkowe oświetlenie bagażnika

Opublikowano

Siema Dajan tu cichy

 

ale jak da żarówki jak piszesz to LED-y będą mrugać podczas testowania żarówek,LCM puszcza tak małem napięcie żeby sprawdzic żarówkę że LED zapali zapali sie a żarówka nie.Ja miałem te żarówki ale to mryganie nieraz w nocy jak beta stała mnie drażniło,można to wyłączyc ale po co?jak jest niech działa :wink:

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Opublikowano

wierz mi że bez wymiany LCMa wyeliminowałem mruganie wszystkich ledów a mam i w ringach i w halogenach i w kierunkach

no i neony które tylko tak się nazywają a naprawde to dioda led plus światłowody

neony są na 12V więc nie mogą się spalić bez przetwornic czy wymiany LCMa

Opublikowano
hmm.chyba jednak sklonie sie w takim razie na lampy z przetwornicami. troche ciezko je znalezc... a jesli chodzi o modol to wymienialem na LCM II i niestety nie mialem regulacji swiatel poprostu brakowalo tej opcji.

http://www.fotka.pl/profil/m


BBBBB M M W W

B B M M M W W W

BBBBB M M M W W W

B B M M WW WW

BBBBB M M W W

Opublikowano
''Dajan'' wlasnie wiem ze to sa diody a przeciez to nie sa jakies nie typowe diody tylko zwykle . A mowia ze bez przetwornic po jakims czasie zaczynaja swiecic coraz slabiej ze nawet po ciemku bedzie je ledwo widac

http://www.fotka.pl/profil/m


BBBBB M M W W

B B M M M W W W

BBBBB M M M W W W

B B M M WW WW

BBBBB M M W W

Opublikowano
''Dajan'' wlasnie wiem ze to sa diody a przeciez to nie sa jakies nie typowe diody tylko zwykle . A mowia ze bez przetwornic po jakims czasie zaczynaja swiecic coraz slabiej ze nawet po ciemku bedzie je ledwo widac

nie !

słabe świecenie wyniko ze słabego styku w gniazdku

a tam bieda to przeczyścić

a tą wade ma większość lamp z allegro

ale też to zwalczyłem

zresztą widzisz na fotce po prawej :D

Opublikowano

Wiem kto ma takie przetwornice za 400zł i ma tez lampy po FL-na aledrogo

 

ja za 200zł mam LCM III po FL u siebie lampy tył HELLA i żadnego zbędnego drutu,lampek itp-ale to tylko mój wybór,każdy robi jak mu dobrze

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Opublikowano
przetwornice za 400zł

ja za lampy dałem 400

a poza tym to tylko odpisuje koledze bo pytał

masz racje -- każdy srobi według siebie

Opublikowano
ok czyli jak wsadze lampy po fl a nie bede mial przetwornic to beda swiecic i nic sie nie bedzie dzialo? dodam ze nie mam budzika z kontrola zarowek wiec nic mi sie nie wyswietli

zrobi Ci sie tak jak napisał kolega wyżej

wstaw żarówki lub te niby dedykowane oporniki

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
zmienilem lampy jakis czas temu i chcialbym powiedziec co zrobilem. mianowicie w miejsce zarowek wstawilem oporniki 5W180ohm(4szt) i lampy swieca rowno nic nie migocze jak i po wylaczeniu i pozostawieniu samochodu nic nie pomryguje.troche roboty bylo ale nie bylo tragedii ok 3 godz z przerobieniem lamp i karoserii.

http://www.fotka.pl/profil/m


BBBBB M M W W

B B M M M W W W

BBBBB M M M W W W

B B M M WW WW

BBBBB M M W W

Opublikowano

witam ja kupiłem już basie z lampami diodowymi z tyłu http://allegro.pl/lampy-nowe-bmw-5-e39-red-led-diody-tuning-w-wa-i1466167145.html#gallery i mrugają mi cały czas światła w całym aucie oprócz xenonów i nie znam się zbytnio na elektronice może kolega opisze gdzie zamontował te oporniki bo to mruganie doprowadza mnie do szału

dodam że w tych lampach tylko postój jest na i w miejsce gdzie wchodzi żarówka jest jakaś wtyczka do tych ledów

Opublikowano
To jest zamiennik z allegro, sprzedawane są one wraz z przetwornicami, które niwelują wszelkie mrugnięcia przy sprawdzaniu żarówek przez kompa.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano
ale ja nie mam przetwornicy mam wtyczkę z żarówki od postoju bezpośrednio do leadu i dlatego mrugają z tego co wyczytałem na forum i robiłem taki test odpiąłem lampy z tyłu to nie mrugało a po podpięciu zaczęły mrugać znów

jak dasz do nich oporniki to jedynie nie będzie błędu w liczniku

najlepiej poprosić kogoś kto się na tym zna by zablokował sygnał kontrolny LCMa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.