Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kupiłem parę dni temu auto BMW E46 1.8 benz. 1998r kiedy dojechałem do domu bulgotało coś w śliniku po czym okazało się że w rurze która wychodzi z góry pompy i leci aż do takiego mniejszego filtra przykręconego do chłodnicy, zbiera się woda i tak bulgocze skąd ta woda. Co trzeba zrobić kiedy odłączyłem na dole kość to zaczęła lać się woda. proszę o poradę
Opublikowano

MOD: Proszę nie cytować bezpośrednio poprzedzających postów, zwłaszcza w całości.

 

W elemencie nr 7 zbiera sie woda bo masz odłączona pompę vacum(nr 1).Ona ma za zadanie odciągnąc wilgoć zaraz po uruchomieniu zimnego silnika.U ciebie wilgoć(z układu wydechowego) nie jest odciągana i stąd ta woda w filtrze wtórnym(nr7).musisz podłączyć pompkę

never again N46
Opublikowano

Z tego co mi wiadomo to jest to pompa powietrza wtórnego.Ma ona za zadanie WTŁACZANIE powietrza do kolektora wydechowego

na zimnym silniku w celu lepszego dopalania spalin i rozgrzewania katalizatora.Nie wyciąga ona żadnej wilgoci z wydechu.

Takie rozwiązanie było już stosowane np w Oplach w latach 90-tych.Jeśli pompa jest uszkodzona do zdejmij wężyk pociśnieniowy z

zaworu na wydechu i go zaślep.Zawór nie będzie puszczał spalin i doraźnie można jeździć.

Opublikowano

kiedy układ jest cały podłączony to woda wycieka z dołu pomy tam gzie podłącza się wtyczkę.

 

Kiedy jest to podłączone to woda zbiera się w rurze numer 6 i tedy jest to bulgotanie teraz jest odłączona rura numer 7 tuż przy wejściu do pompy i jak polatam po mieście to z rury numer 7 kapie woda.

 

 

mam pytanie skąd ta woda w tym układzie wydechowym.czy mam tak na razie jeździć czy co mam zrobić.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
mam jeszcze pytanie bo byłem u mechanika bo pompa jest zatarta i chcę ją wymienić ale mechanik mówi że w kości która jest podłączana do pompy brak prądu czy w tej kości prąd jest przez cały czas ty tylko impuls przy odpalaniu a potem rozłancza pompę czy musi chodzić cały czas
Opublikowano
Czas działania jest uzależniony od temperatury silnika.Im szybciej silnik osiągnie wymaganą temperaturę tym pompa szybciej się wyłączy.Latem szybciej zimą wolniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.