Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.W ciągu tygodnia siadł mi drugi raz akumulator.Jest na gwarancji,więc go zawiozłem do punktu.Ale obawiam się,że jest sprawny :D .Ponieważ dziś sprawdzałem napięcie ładowania i wynosi do 13,5V.Prośba do kolegów,sprawdzcie w swoich autkach jakie macie napięcie ładowania aku.jak ktos miernika nie ma to TEST 19(OFF),i wchodzimy w TEST 9.Dzięki prosze o szybkie odpowiedzi,bo nie wiem czy nie szukać alternatora(połączenia juz sprawdziłem)kontrolka ładowania nie świeci :idea:Z tego co się orientuję napięcie ładowania powinno być od 14-14,5V?
never again N46
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

hmmm ładowanie prad ok 13.5V przy wyłaczonych odbiornikach typu swiatła ,ogrzewanie,wycieraczki itd

 

przy właczonych odbiornikach napiecie nawet do 14,6V

 

jak komp nie pokazuje błedu akumulatora to znaczy że prad jest ok

Opublikowano

Masz gdzieś zwarcie w aucie i ciagnie ci prad na postoju!

 

nie widze wytlumaczenia dla nowego akumulatora, jak laduje i kontrolka sie nie pali

 

poszukaj miernikiem obciazenia po zamknieciu auta (posłuchaj przekazników czy cykają ,potem zobacz radio,wexlarke,ewentualnie wentylator,nawiew,) coś bierze prąd

 

ładowany akumulator z dnia na dzień nie siada

 

spróbuj wziasc do domu i naladowac prostownikiem poczekac z 2-3 dni i zobacz czy trzyma napiecie bo zdarza sie ze samoistnie sie rozladuje jak jest trafiony i ma zwarcie na płytach w środku

Opublikowano
Akumulator sprawdzony w serwisie-OK.Znalazłem przyczynę,słaby styk na klemie plusowej(wizualnie wyglądała dobrze,nawet nią lekko ruszałem i było niby dobrze).Najlepsze jest to,że pomiar napięcia bezpośrdnio na alternatorze nie różnił się niczym od napięcia na klemach.Jedno jest pewne 13,8V to minimalne napięcie ładowania.
never again N46
  • 2 lata później...
Opublikowano
Ja też mam chyba z tym problem bo wczoraj jechałem i wł test 9.0 czyli ile wynosi ładowanie. U mnie max 13.6 miałem wł światła ogrzewanie plus klime no i radio w skrajnych przypadkach widziałem że spada do 12.6 i momentalnie powraca do 13.4-13.6 to chyba słabo jak sądzicie? Akumulator ma trzy lata i tamtej zimy w te najgorsze mrozy jak dłużej postał to nie dawał już rady.
Opublikowano
witam ostatnio przerabiałem ten problem u siebie ale w36 316i z dnia na dzien padl aku mial dokladnie 3 lata i 3 miesiace po naladowaniu wytrzymal 2 dni . Napiecie ładowania na klemach 13,6 wiedz zdecydowalem sie na wymiane regulatora napiecia ponowny pomiar i jest juz 14,4 pod pelnym obciazeniem na wolnych obrotach.Pomyslalem sobie po problemie :D niestety po 3 dniach znowu to samo pad aku. Na drugi dzien aku pod pache oczywiscie naladowany do odpowiedniego sklepu pomiar jakims ,,magicznym" urzadzeniem i aku nadaje sie do wymiany i tez tak zrobilem i od tamtej pory po problemie :D z nowego w instrukcji uzytkowania doczytalem sie ze napiecie ładowania powinno wynosic od 13,9v do 14,5v kazda odchylka od tych wartosci prowadzi do uszkodzenia aku i pewnie tez tak bylo w moim przypadku bo niewiadomo ile czasu jezdzilem ze zbyt malym ładowaniem
KOZIOL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.