Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!!

 

od niedawna uczę się użytkowania e46 320d 150km i naczytałem się o paliwach sporo, jedni polecają lepsze paliwo inni mówią że to tylko chwyt marketingowy, narazie tankuję na shellu raz diesel ekstra raz v-power, ostatnio mechanik mi polecił bym tankował zwykłego diesla a raz na 3tankowania wlał uszlachetniacz tylko nie konkretnie do czyszczenia układu a taki ogólny, nie znam się jaki byście polecali, nie ukrywam że v-power gtl tankowałbym gdyby nie cena o 40gr u mnie wyższa od zwykłego diesla, sporo, dla porównania na innych stacjach jest to tylko 20gr więcej... co polecacie? jaki uszlachetniacz można bez konsekwencji dla układu stosować? dzięki za pomoc :8)

Opublikowano

ilu użytkowników, tyle różnych koncepcji.

Ja od siebie dodam, iż gdy planuję wyjazd w długą trasę zalewam premium (shellowa V lub diesel gold statoil), natomiast na co dzień wlewam standardowego diesla, oczywiście omijając stację z rewelacyjnymi cenami u Pana Mietka czy Staszka, nie ubliżając im rzecz jasna. A jeśli chodzi o dodatki wszelkiego typu, używałem zwykły uszlachetniacz shell- szara butelką bodajże 250 ml w cenie ok. 9zł. Aczkolwiek znaczącej różnicy nie zauważyłem.

miłego użytkowania:)

Opublikowano
ktoś używał ten produkt?http://allegro.pl/liqui-moly-uszlachetniacz-diesla-na-400-litrow-i1223396924.html liqui moly słynie z dobrych olei więc może takie coś też będzie dobre, byle nie zaszkodziło silnikowi.
Opublikowano
absolutnie nic mnie nie pokoi, czy prawdziwy nie wiem ale 200tyś, chcę poprostu dbać o układ paliwowo-wtryskowy lejąc lepszej jakości paliwo, a wiadomo jak to u nas jest,
Opublikowano
To że lałeś zwykłe i nie miałeś problemów jeszcze o niczym nie świadczy - to auto które używałeś przez 10 lat miało common rail albo pompowtryski? Stare silniki wysokoprężne mogły jeździć nawet na oleju kujawskim, nowoczesne diesle są natomiast bardziej wymagające jeżeli chodzi o jakość paliwa i rozumiem obawy kolegi marnona. Oprócz bmw mamy jeszcze megankę II 1.5 dci i ZAWSZE lejemy do niej V-power diesel, a to dlatego że w ostatecznym rozrachunku wychodzi po prostu taniej, tym bardziej że pali 3.5 l na trasie, więc można sobie pozwolić na lepsze paliwo. Marnon, ja na Twoim miejscu tankowałbym tak jak tankujemy naszego francuskiego traktorka, a jeżeli boli Cię cena V-powera to po prostu na markowych stacjach, raz na jakiś czas przepłukując go V-powerem, BP-Ultimate, czy innym Premium. A z uszlachetniaczami dałbym sobie spokój, to jest moim zdaniem pic na wodę.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A mnie interesuje taka sprawa jak to jest z tymi paliwami zimą? Bo z tego co się naczytałem to są 3 rodzaje: Letnie, przejściowe oraz zimowe. przejściowe jest do -12 a zimowe maxymalnie (niby) do -30. Interesuje mnie jakiego uszlachetniacza można dolać aby paliwo "nie zamarzło" w baku i nie było problemu z odpalaniem czy też ewentualną jazdą?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.