Skocz do zawartości

WYMIANA SKRZYNI BIEGÓW W E30 325IX


pawele1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Klubowiczów!

 

Mam do wymiany skrzynię biegów w iX-ie. Aktualnie jest automat, lecz mam zamiar zmienić na manuala. Wymiane planuję wykonać sam i w związku z tym mam kilka pytań i nadzieję, że ktoś miał cokolwiek do czynienia z tym tematem.

 

1) Tak orientacyjnie- na jakie koszty mam się nastawić?

2) Co musiałbym dokupić oprócz skrzyni, pedałów, drążka, sprzęgła?

3) Ile czasu by to potrwało?

 

Bardzo proszę o udzielenie jakichkolwiek wskazówek, porad i informacji. Szukałem na forum, ale na temat ix-a niestety nic nie znalazłem:(

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie wróciłem z garażu... zmieniam automata na manuala.

 

robota jak dla mnie nudna. duzo dłubania i składania.

 

mogę pisać po kolei co robię jak chcesz.

 

kupić trzeba:

- skrzynię

- pedał sprzęgła

- koło zamachowe

- docisk sprzęgła

- tarczę sprzęgła ( jak sprzęgło było używane to wypadało by wymienić okładzinę. koszt niski a sprzęgło dłużej wytrzyma)

- dźwignię zmiany biegów

- łożysko oporowe

- łożysko na wałek sprzęgłowy (te co w silniki na końcu korbowodu powinno być)

- olej do skrzyni ( no chyba ze jest ładny i jest go odpowiednia ilość)

- chyba wał ale tego nie wiem. nie doszedłem do tego etapu w moich pracach

 

potrzebne ważne narzędzie:

wałek ustalający położenie sprzęgła.

 

1- koszty zależą od jakości kupionych przez ciebie części. kupowanie w zestawach sie bardziej opłaca i jest tańsze. +- 600-700zł

2- można dokupić te sprzęgiełko elastyczne jak bedzie w kiepskim stanie.

3- ok 20 godzin - ja tak szacuje u siebie

 

będziesz miał zabawę w elektryka. trzeba znaleść kabelki od "P" (parkingu) i je połączyć. bo inaczej auto nie odpali. trzeba znalesć kabeli od "R" (wstecznego ) i podłączyć je to manualnej skrzyni biegów. u ciebie może być trochę inaczej niż u mnie bo inny typ autka :)

 

wiecej nie pamiętam. jak cos mi się przypomni to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak z ceną skrzyni ale wydaje mi sie że jak się samemu bedzie wkładać i ma się troche pojęcia na mechanice to mozna sie zmieścic w tych 700zł. uwzględniłem w cenie wszystkie części. no chyba ze o czymś zapomniałem. musisz sprawdzić cenę skrzyni ja przyjełem ze bedzie jakieś 350zł kosztować.

 

w skrzyni jest od razu reduktor czy jest układ w takim stylu?:

 

silnik- skrzynia - wał - reduktor - i potem wały do mechanizmów różnicowych.

 

4x4 bmw nie widziałem. ogólnie skrzynia powinna być tak jak w normalnej bmce.

 

/- poprawcie mnie jak się mylę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no to jednak się pomyliłem :)

 

no to jak za skrzynię masz ok 1000zł to drobiazgi do niej max 400zł.

 

przyznaje że nie spodziewałem się ze to tak drogo bedzie kosztować.

 

a sprawdź czy jakos nie można przerobić tego oryginalnego układu. bo z tego co widziałem na allegro w zdjeciach to masz podobne mocowania skrzyni do silnika co ja w zwykłej e30 troche można pokombinować i koszty się zmniejszą. kwestia sprawdzenia jak jest mocowany reduktor do skrzyni. wszystko może być znacznie krótsze to by sie przerobiło mocowania i wstawiło dłuzszy wał i powinno pasować :) no to tle z mojej wyobraźni ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już w ogóle wszystko pokręciłem. hehe

 

automata sprzedasz za powiedzmy te 1000zł. to za tą kasę bez problemów załatwisz sobie drugą skrzynię i trochę części. juz do kwestii finansowej sie nie wtrącam bo znowu coś pokręcę.

 

sama zamiana skrzyń i zrobienie elektryki nie bedzie problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wymiary skrzyń na jakiejś stronce producenta.

 

manuale ogólnie są krótsze. a niektóre wały można skracac lub wydłużać. u ciebie jest reduktor. który będzie musiał być cały czas w tym samym położeniu. a od reduktora odchodzi wał w jedna i drugą stronę (w przód i tył) i tu nie powinno być zmian. jedynie między skrzynią a reduktorem a z tego co widziałem na zdjęciach reduktor jest bezpośrednio do skrzyni mocowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a posiadasz do swojego 325 iX książkę obsługi? w nich jest często dużo informacji które pomagają w dobraniu części i poprawnym montażu. bo jak patrzyłem na googlach to mało informacji jest o skrzyni do tego auta (albo źle szukałem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książki niestety nie posiadam, a jeżeli chodzi o ogólne informacje o iX-ie, to masz rację, bo jest ich naprawdę mało, albo ja też źle szukam:(:(

Sprzęgło w komplecie i zamach to najlepiej by było nowe zakupić- tak mi się wydaje... Tylko boli mnie, że nowy zamach ponad 1000zł kosztuje..:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo zamachowe kup uzywke w dobrym stanie. uwazam ze nie ma sensu pakowac tyle kasy w czesc ktora powinna starczyc na cale zycie w samochodzie. napewno jak kupisz sprzeglo to oddaj je do nakladania nowych okladzin. koszt ok 150zl a sprzeglo wyglada jak nowe. w warszawie mam zaufanego typka co zajmuje sie tym, sprzegla od niego są wysokiej jakosci i naprawde mozna przykatowac na nich auto. a docisk ja bym tez kupil uzywke. obie czesci powinny byc w dobrym stanie. bez rdzy i jakis zarysowan.

 

przepraszam za brak polskich znakow. usterka klawiatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do tematu, gdyz sam planuje przekladke skrzyni biegów w moim IX'e.

Czy do przekładki jest potrzebne lozysko na wał korbowy?? Pierwszy raz slyszle, zeby bylo ono potrzebne.

 

Co do skrzyn biegow w e30 4wd i 2wd: skrzynie roznia sie tylna obudową, i walkiem wyjsciowym - te z ix maja wyjscie na skrzynie rozdzielcza. Wiec od biedy mozna wziasc skrzynie 2wd i przelozyc tylny "dekiel" i bedzie skrzynia do 4wd ( mam zamiar zajrzec w te skrzynie, lecz narazie czasu nie mam:()

Jezeli planuje sie przekladke z automatu na manual, to skrzynie trzeba miec razem ze skrzynia rozdzielcza - z auto i manuala sa inne - inne maja obudowy.

Jezeli chodzi o dlugosci wałów to po katalogach wychodzi ze są takie same.

Co do sprzegła najbardziej opłaca sie kupic uzywke razem z kołem i oddac do regeneracji - juz mam swoj komplet gotowy i kosztował mnie, łącznie z zakupem 60% ceny w IC;p, ale za to mam tarcze z okladzina organiczna:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izdebo a coś się stało z Twoim automatem, czy tak poprostu sobie wymieniasz??

Jeżeli będziesz już coś wiedział więcej na temat tych skrzyń to podziel się:):) Bardziej by się opłacało zakupić od 2WD, bo do 4WD kosztuje ok. 1000zł:(

Edytowane przez pawele1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie łożyska to do końca nie wiem, czy trzeba zmieniać. Czy masz już może zgromadzone jakieś części potrzebne do przekładki skrzyni?? Nie wiem jak zrobić z tą skrzynią, czy brać tą z 2wd za 300zł i coś tam kombinować, żeby pasowało, czy kupić do iX-a za ok. 1000zł. i spać spokojnie... Orientowałeś sie może już jakie by były koszty uturbienia iX-a??:P:P:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie łożyska to do końca nie wiem, czy trzeba zmieniać. Czy masz już może zgromadzone jakieś części potrzebne do przekładki skrzyni?? Nie wiem jak zrobić z tą skrzynią, czy brać tą z 2wd za 300zł i coś tam kombinować, żeby pasowało, czy kupić do iX-a za ok. 1000zł. i spać spokojnie... Orientowałeś sie może już jakie by były koszty uturbienia iX-a??:P:P:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przekładki mam juz wszystkie czesci potrzebne, oprócz drazka zmiany biegow z mieszkiem, no i nie wiem co z tym lozyskiem. Co do szkrzyni to i tak musisz miec skrzynke rozdzielcza od skrzyni manualnej, wiec wg mnie kup lepiej kompletna od ix (manuala ze skrzynka rozdzielcza).

 

A co do kosztów uturbienia, to zalezy od 1 000 000 czynnikow - mni. na jakich gratach, ile chcesz uzyskac, do czego ma sluzyc samochod, na czym wystroic, kto ma stroic itddddddd. ale bez 8-10 000 nie ma co zaczynac rozmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przekładki mam juz wszystkie czesci potrzebne, oprócz drazka zmiany biegow z mieszkiem, no i nie wiem co z tym lozyskiem. Co do szkrzyni to i tak musisz miec skrzynke rozdzielcza od skrzyni manualnej, wiec wg mnie kup lepiej kompletna od ix (manuala ze skrzynka rozdzielcza).

 

A co do kosztów uturbienia, to zalezy od 1 000 000 czynnikow - mni. na jakich gratach, ile chcesz uzyskac, do czego ma sluzyc samochod, na czym wystroic, kto ma stroic itddddddd. ale bez 8-10 000 nie ma co zaczynac rozmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.