Skocz do zawartości

BMW3 E36 316 stuki silnika prosze o pomoc!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie wszystkich klubowiczów .

Jestem tu nowy i prosił bym o wyrozumiałość ,przechodze do konkretów .

Właśnie co zakupiłem sliczne BMW serii3 E36 316i z 92roku jest to moje pierwsze autko a już mam problem "konkretnie",gdy kupowałem auto od"klijeta kory jes sprowadził z niemiec" było wszystko ładnie pieknie po dojechaniu autem do domu około 50km zaczeło coś stukać w sliniku lecz praktycznie nie było tego słychać tygo gdy sie wsłuchać ,na drógi dzien po odpanelniu auta na podwórku w celu pokazania kumplowi stukot zaczoł sie nasilać sprawdziłem olej i był czarny jak smoła wiec postanowiłem go zmienić ,gdy juz go zlełem zobaczyłem ze pod górną pokrywa zaworów (o ile sie nie myle) tam gdzie korek wlewu oleju jest osadzone sporo osadu (odrazu pomyslałem ze ktoś lał lipny olej ) po zdjeciu pokrywy okazało sie ze jest wszedzie z 3cm osadu wiec go zmyłem ,wlałem stary olej i preparat do mycia wnetrza silników (polecił mi znajomy),gdy spóściłem olej (leciały az jakieś gluty!!)umyłem wszystko i zalałem nowym olejem (CASTROL MAGNETIC 10W-40)i wymienienu filtrów i złozeniu wszystkiego i odpanieniu okazało sie ze w silniku zaczeło gorzej stukać (metalicznym dzwiekiem) :cry2: :( (poprostu sie załamałem)pierwsze co mi przyszło do głowy ze to panewki ale nic na 2 dzien po przejechaniu sie samochodem stukanie zaczeło narastać i teraz jest tak (straszny metaliczny dzwięk jak by mi ktos pod maska młotkiem walił w korbowut) .Moje pytanie do was jest takie co mam wedłóg was robic nie mineło jeszcze 2 tygodnie od zakupu samochodu wiec chyba moge go oddać czyz nie tak???? ile wyniosła by naprawa i czy opłacalne jest to robić ?? dodam ze auto ma przejechane 21tys km i jest bardzo zadbane nigdzie nie było oleju na silniku i auto nie traci na mocy teraz a gdy dodaje gazu stukot sie nasila (gorzej jak strary diesel)a i podobno rożrząd był robiony przy 17tyś km (przez SKF) prosze o szybka odpowiedz pozdrawiam . :cry2: :cry2:

Opublikowano

Może i wydaje ci się zadbane, ale handlarz wiedział co chce ukryć i pewnie wlał kilka puszek "moto doktora" albo i smoły :) żeby przy sprzedaży nie odstraszyć kupujących na wstępie.

Podejrzewam że silnik umiera i to co zrobiłeś z płukaniem go , tylko przyspieszyło jego zgon.

 

W twoim silniku czyli M40 , problemem są "szklanki" i to że dzwonią. Na początek dzieje się to chwile po odpaleniu zimnego, ale jak ktoś zaniedba sprawę to dzwonią cały czas.

Opublikowano
Może i wydaje ci się zadbane, ale handlarz wiedział co chce ukryć i pewnie wlał kilka puszek "moto doktora" albo i smoły :) żeby przy sprzedaży nie odstraszyć kupujących na wstępie.

Podejrzewam że silnik umiera i to co zrobiłeś z płukaniem go , tylko przyspieszyło jego zgon.

 

W twoim silniku czyli M40 , problemem są "szklanki" i to że dzwonią. Na początek dzieje się to chwile po odpaleniu zimnego, ale jak ktoś zaniedba sprawę to dzwonią cały czas.

 

 

gdy odpale silnik (zimny) słabo słychać po kilku sekundach jest masakra (jak by młotkiem walic w szyne kolejową) .

co bys my w tej sytuacji doradził do srody samochód moge oddać lub,

czy opłaca sie wogule to robic(jakie koszta??)

czy zmienić serce???(na jakie najlepiej???)

czy wogule dał bym rade zrobić to sam ???

Opublikowano
panowie postanowiłem ze zostawie auto kupie wszystko i naprawie tylko moje pytanie brzmi czy mógł bym naprawic to sam? gdzie dostane owe czesci(jaka cena za nowe?) i czy po rozebraniu bede musiał ustawic rozrząd ?????
Opublikowano
jeśli padła któraś z panewek korbowodowych to obejdzie się bez zdejmowania wału korbowego i ustawiania rozrządu. natomiast jeśli siadła panewka na wale to będzie trzeba to uczynić. co do ceny musisz szukać w sklepach zamienników... poza tym musisz wiedzieć jakie panewki kupić (zobaczysz po starych) i określić czy wał nadaje się do szlifu czy można na nim jeszcze jeździć.
Opublikowano
Śliczne dzieki za odpowiedzi z waszej strony .Mam jeszcze jedną proźbę do was odnośnie czy mozecie mi napisać co rozkrecić tak aby nie narobic sobie zbytnio dużo nadmiernej i nie potrzebnej roboty i jak sprawdzic czy ten wał jest w dobrym stanie i panewki na wale korbowym .Pozdrawiam wszystkich serdecznie .ps moge wstawic np filmik z praca silnika lub foty .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.