Skocz do zawartości

316i M40 gotuje się podczas jazdy po mieście i na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem: gotuje się woda w chłodnicy na postoju i przy jeździe po mieście. Visco jest sprawne, węże ciepłe, termostat też sprawdzony... Co może być przyczyną??

Proszę o szybką odpowiedź

Ola

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
Sprawdź poziom wody/płynu w chłodnicy. A jak wisko sprawdziłeś? Może jest nie wydajne, zobacz (TYLKO OSTROŻNIE) czy możesz zatrzymać wiatrak ręką jak zaczyna się gotować. Jak się boisz to czy czuć chociaż mocny podmuch nad wiatrakiem tak z pół metra. A jak to nie wisko to może zapowietrzył Ci sie układ chłodniczy. Spróbuj go odpowietrzyć. Nic innego nie pozostaje, no jedynie uszkodzona pompa wody ale w to wątpie.

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

Czemu watpisz plastikowe pompy czesto sie rozlatywały w drobny mak :D

Odpowietrzyc (sprawdzic plyn)

sprawdzic wisko i pompe

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Pompa sprawdzona na zimnym silniku - wyrzuca wodę przez odpowietrznik. Wisco też sprawne ale spróbuje jeszcze na sztywno je zrobić. Termostat sprawdzony we wrzątku - otwiera się. Chłodnica niby cała gorąca le jutro przełożę z drugiej - możliwe że ma mały przelot. A co wy o tym wszystkim myślicie bo już ręce opadają???
Opublikowano
U mnie wywalało wodę, grzał się głównie w korkach, ale zdarzyło się też podczas jazdy. Pojechałem do warsztatu, wymienili mi wisco i teraz jest gitara :mrgreen:
Opublikowano
Pompa sprawdzona na zimnym silniku - wyrzuca wodę przez odpowietrznik. Wisco też sprawne ale spróbuje jeszcze na sztywno je zrobić. Termostat sprawdzony we wrzątku - otwiera się. Chłodnica niby cała gorąca le jutro przełożę z drugiej - możliwe że ma mały przelot. A co wy o tym wszystkim myślicie bo już ręce opadają???

pierwsze słyszę o takim sprawdzaniu pompy

po odpowietrzeniu układu i zwiększeniu obrotów w zbiorniczku wyrównawczym ma być strumień płynu

który leci w górnej jego części

jeżeli go niema to układ żle odpowietrzony albo pompa siedzi

odpowietrza się z włączonym ogrzewaniem na max.

Opublikowano

objawem działającej pompy jest strumień w zbiorniczku wyrównawczym

w pompach z plastikowym wirnikiem potrafią się one urwać i nie ma obiegu płynu

wtedy auto bardzo szybko sie grzeje

Opublikowano
ja mam w swojej bumie podobny problem, tyle ze jak mi sie grzal na wolnych obrotach silnika to wystarczylo wymienic pompe wody , gdyz nie bylo obiegu wody. teraz znowy mi sie grzeje, poniewaz robi mi sie cisnienie w silniku i z pod glowicy powietrze ucieka, u mnie jest uszczelka pod glowica do wymiany. Sprawdz najtańsze rzeczy, bo to jest drobna usterka. Dobrze odpowietrz silnik , zalej płyny i odpal go na otwartym korku. Niech wsysa wode puszcza bomble, Ty dolewasz wody , banki znikaja , niech pochodzi na wolnych ze 3 min i powinno byc git. czesty problem w bmw to zapowietrzanie sie ich :) ale dobrze odpowietrzona sie nie zapowietrzy
Opublikowano
nie zdaje mi się żeby to była uszczelka pod głowicą bo nic nie pływa w płynie chłodzącym a na korku oleju i bagnecie tez nie ma śladów żadnej mazi lub wody
Opublikowano
dlatego sprawdź czy jest obied wody , czy rury odchodzące od chłodnicy sa twarde, jak sa twarde to sie zapowietrza, a jak nie ma obiedu wody to pompa wody do wymiany
Opublikowano
wszystkie rury są ciepłe wiec obieg jest i to właśnie mnie dziwi. Włączyłem ogrzewanie na full i na szybę puściłem i nie przekracza 90 ale ile to można jeździć z ogrzewaniem.
Opublikowano
Może poprostu masz głowice do splanowania i uszczelke do wymiany. Prosta przyczyna jak cały układ jest wporządku.

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
jutro pozostaje ta pompa i chłodnica i odpowietrzać będzie kumpel co naprawdę ma o tym pojęcie. Jeśli uszczelka pod głowicą to mam pytanie. Dużo zabawy będzie żeby wsadzić jej m40 1,8 ?? i co konkretnie będę potrzebował. Bo to chyba nieopłacalne robić 1.6 jak można niewiele(chyba niewiele) dołożyć i mieć 20 km więcej
Opublikowano
jednak będę jutro walczył z głowcą. Jakiej firmy najlepiej wsadzić uszczelkę?? Czy opłaca się toczyć gniazda zaworów i przycierać zawory?? i coś przy okazji jeszcze można zrobić żeby nie zaglądać długo długo??
Opublikowano
Daj poprostu do planowania, a jeśli chcesz mieć pewność że długo pojeździsz to kup uszczelke w serwisie BMW. Jest dość droga bo koło 280zł ale ja bym wolał dać oryginalną ...

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
chodzi mi o czas a najbliższy servis bmw 50 km ode mnie. więc jaka firma wchodzi w gre bo chyba jakieś polskie rzemiosło równe jest tyle co sylikonem bym posmarował
Opublikowano
Jeśli chcesz to nie ma problemu z tym. Ja mam rabaty w serwisie z każdej grupy to mogę Ci załatwić jeśli kosztuje 276zł to pewnie po rabacie wyjdzie około 220zł plus jeszcze fakturkę sobie odliczę to 170zł wyjdzie mnie taka uszczelka. Mozesz zagadac do mnie na pw podam Ci moj nr telefonu to Ci kupie tą uszczelke, ja w serwisie jestem co 2 dni praktycznie bo handluje częściami do bawarek. Przelejesz mi za uszczelke kase to dzisiaj jeszcze zamawiam. Na forum trzeba sobie pomagać. Będziesz musiał podać mi nr VIN auta odrazu.

Pozdrawiam,


Maks

  • 1 rok później...
Opublikowano

potrzebuje pomocy mam bmw e 46 z silnikiem e 43 ten 1.9 benzyna 87kw zmienilem uszczelke termostat nowy korek

jak sie zagrzeje to wyrzuca plyn jak odkrece korek weze strasznie puchna moze byc peknieta glowica >?? w serwisie mowil ze te silniki maja problem z glowica bo pekaja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.