Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Miałem ostatnio problemy z falowaniem obrotów, o czym też pisałem na forum. Pojechałem na diagnostykę, wyszedł uszkodzony przepływomierz, został wyczyszczony w warsztacie i przez chwilę było ok. Od niedawna problem znowu zaczął wracać (po przejechaniu prawie 3000 km po tej "regeneracji"). Myślałem ze to nie przepływomierz, ale jak auto praktycznie gasło na jałowych zgasiłem je, odpiąłem przepływomierz w celu sprawdzenia czy to nie jego wina i zapaliłem silnik. Efekt był taki, że obroty powoli i spokojnie wahały się między 800 a jakieś 1200 rpm (pracował równo, nie szarpało)- wywnioskowałem że należy coś zrobić z przepływką bo to ona powoduje problem. Teraz myślę, czy samemu nie spróbować wyczyścić tego przepływomierza i tu moje pytanie: Jak i czym się to robi? Muszę rozkręcić to urządzenie? Zwrócić na coś szczególną uwagę? A może w ogóle nie opłaca się czyścić, bo i tak się rozleci i należy kupić inny przepływomierz z rynku wtórnego? Trzeba na coś specjalnego uważać przy zakupie?

 

Pozdrawia, Karol

Edytowane przez KarlosŁDZ
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

Jesli juz to tylko kupic nowy. Sa sposoby, ale nie na wyczyszczenie tylko na "jako-takie" ustawienie. Jest tam w srodku kilka sprezynek, srubek i jakis magik moglby Ci to ustawic, ale jak sam sie przekonales na dlugo to nie starczy....

Problemy z obrotami moze powodowac kilka rzeczy. Najlepiej jechac jeszcze raz na kompa.

Opublikowano

Wiem że wiele rzeczy może powodować problemy z obrotami, ale reakcja silnik na odłączenie przepływomierza sugerowałaby, że wadliwy jest przepływomierz. Problem w tym, że kolejna diagnostyka będzie kosztować kolejne pieniądze, a zbliża się zima i każdy grosz w moim niewielkim budżecie jest na wagę złota.

 

Czy to możliwe, żeby sprawny przepływomierz klapowy (używany) kosztował 70zł?

 

EDIT: Teraz odpaliłem silnik, jak już wystygł. Najpierw z podpiętą przepływką- obroty w miarę stabilne, aczkolwiek wahały się, czuć było zwiększające i zmniejszające drgania; widoczny ruch wskazówki obrotomierza. Zgasiłem silnik, odpiąłem przepływkę. Obroty stabilne, nawet przeparkowałem auto w tym stanie. Jedynie spaliny strasznie "toksycznie" śmierdziały (jak jest podpięta przepływka też się to zdarza, że tak śmierdzą, ale znacznie słabiej- powiedział mi już to gość na przeglądzie dawno temu).

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
kupić nowy

 

Nowy w sensie sprawny używany, czy nowy w sensie nowy który kosztuje 1750zł?

 

 

Jakie są charakterystyczne objawy niedomagania przepływomierza? Jak powinien zachowywać się silnik po jego odłączeniu? Pytam bo nie chcę sytuacji, że kupię przepływomierz, a problem zostanie bo się okaże że to nie on go powoduje

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

Kolego falowanie obrotów to przeważnie nieszczelny dolot powietrza

sprawdzałeś ?

a po drugie to co Ty masz za przepływkę

to u mnie simens do M52 jest dużo tańszy :shock:

Opublikowano

Jak sprawdzić szczelność dolotu? Bo "na oko" to wszystko gra. Poza tym, jeśli dolot byłby nieszczelny, to obroty falowałyby ciągle (chyba), a u mnie raz falują, a raz nie.

 

O ile się nie mylę, w m52 jest przepływomierz na gorący drut, a ten jest tani. w M43 jest przepływomierz klapowy, który z kolei do tanich nie należy.

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Dzisiaj przejechałem się kawałek autem i z powrotem wszystko jest ok, nie falują się obroty, wszystko jest ok. Może przepływomierz się odblokował jakoś chwilowo. Nie wiem już czy kupować ten przepływomierz, czy nie. Jeśli to byłaby sonda lambda, to za każdym razem by falowało, bo nie ma ona elementów ruchomych które mogą się odblokować. Silnik krokowy też raczej nie, bo on pracuje tylko przy wolnych obrotach, a mnie czasem tak faluje że powyżej 2000tys. obrotów auto traci moc. Wychodzi chyba na to, że mój przepływomierz raz działa a raz nie... Dobrze dedukuję? :D
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
sprawdź sobie jeszcze czujnik uniesienia wału u mnie też falowały aż w końcu nie mogłem odpalić wymieniłem czujnik i wszystko ok obroty 700 i elastyka sie poprawila :D
Opublikowano
A da się ten czujnik jakoś sprawdzić samemu? Poza tym, jeśli byłby zepsuty, to wyszłoby to na diagnostyce.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.