Skocz do zawartości

325i jak prosto zdjąć kolektor dolotowy?


brunoz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

chciałbym zdjąć kolektor dolotowy w M20B25... Czy istnieje na to jakiś prosty, nie wymagający demontowania połowy silnika sposób? Na upartego widzę tylko sześć śrub przy bloku silnika... Zna ktoś dobrą metodę?

 

Chcę zdjąć, bo kolektor chciałbym oddać do wypolerowania na połysk...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej jest zdjąć go tak jak w książce napisali.

 

jak masz dojście to klucz nasadowy na przedłużce i odkręcasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej książce:

http://img834.imageshack.us/img834/5584/kiazka.jpg

 

jest w niej prawie wszystko. jak znajdę to podeślę ci odpowiedni cytat.

 

 

 

dodano o 21:05

 

nie szukałem bo nie miałem czasu. odkręcasz te śrubki od kolektora i zdejmujesz ylko to co jest do niego przyczepione. jest tam wystarczajaco miejsca zeby wyszedł bez rozłaczania zbędnych kabelków. nie wiem tylko jak to bedzie z tą listwą od zaworów ale jutro zajrze u siebie pod maske i powiem co i jak. chyba ze koledzy z forum bedą szybsi i powiedzą co i jak.

musisz się liczyc z tym ze jak zdejmiesz kolektor dolotowy to potem bedziesz musiał zainwestować w uszczelkę pomiędzy silnikiem a kolektorem.

jak odłączysz jakis kabel to go zaznacz jakos lub opisz bo potem bedzie tragedia. cos nie tak się podłaczy to może poleciec dym (cos o tym wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta uszczelka jakaś specjalna jest?

Drogie toto?

 

Witam

 

Uszczelkę kolektora dolotowego do M20B25 będziesz musiał kupić (max 50zł). Coś taki zdziwiony??!! Bierzesz się za coś, a nie masz o tym zielonego pojęcia :duh: Ściągnij sobie Sam naprawiam E30 i Bentley 3-Series E30 Service Manual - poczytaj i bierz się wtedy do roboty! Proste? :cool2:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw znajdz uszczelkę do swojego kolektora a potem zdejmij kolektor. jak chcesz moge dac ci namiary na ta książkę.

 

odczep wszystko co jest podłączone do kolektora i odkręc śrubki od silnika. to najłatwiejszy sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mattiss, dlatego pytam się bo nie wiem. Forum jest po to żeby ludzie sobie pomagali, co nie?

Tej książki nie miałem i dzięki koledze, który mi ją polecił, wiem ze jest i ze mogę się dokształcać dalej.

 

Nie chce być niemily, ale skoro nie masz ochoty pomagać, to nie musisz od razu besztac za niewiedze. Wiem, ze jestes lepszy ode mnie w naprawianiu e30 sle to nie powód żeby dobijac weekendowego hobbystę, który zajmuje się swoim autem w wolnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw znajdz uszczelkę do swojego kolektora a potem zdejmij kolektor. jak chcesz moge dac ci namiary na ta książkę.

 

odczep wszystko co jest podłączone do kolektora i odkręc śrubki od silnika. to najłatwiejszy sposób.

 

Dziękuje za wyczerpująca odpowiedz - poszukam uszczelki i odezwę się za tydzień jak już dojdzie.

 

A link do książki bardzo mi się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mattiss, dlatego pytam się bo nie wiem. Forum jest po to żeby ludzie sobie pomagali, co nie?

Tej książki nie miałem i dzięki koledze, który mi ją polecił, wiem ze jest i ze mogę się dokształcać dalej.

 

Nie chce być niemily, ale skoro nie masz ochoty pomagać, to nie musisz od razu besztac za niewiedze. Wiem, ze jestes lepszy ode mnie w naprawianiu e30 sle to nie powód żeby dobijac weekendowego hobbystę, który zajmuje się swoim autem w wolnym czasie.

 

Witam

 

Wyobraź sobie, że też jestem weekendowym hobbystą, a nie żadnym mechanikiem z dwudziestoletnim doświadczeniem. Nie nabijam się z Ciebie, tylko zwracam uwagę na to, że do większości rzeczy można spokojnie dojść własnym sumptem z pomocą kilku dobrych książek i wyszukiwarki forumowej. Każde z Twoich pytań ma już raczej odpowiedź :)

W żadnym wypadku nie chcę Cię zniechęcać, ani besztać, moja odpowiedź również miała na celu Ci pomóc... Więc bierz się do roboty! :cool2:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoja ksiazkę sciagnełem z tych stron.

Part 1:

 

http://rapidshare.com/files/352090751/Sam_Naprawiam_BMW_3_E30_1982-1994_PL.part1.rar

 

Part 2:

 

http://rapidshare.com/files/352090214/Sam_Naprawiam_BMW_3_E30_1982-1994_PL.part2.rar

 

szukałem ale nie znalazłem opisu demontażu tego kolektora. jak ty tez nie znajdziesz to daj znac to swoj lekko rozbiorę i ci zdjecia podeślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rada ode mnie przyjrzyj się nakrętkom w jakim są stanie, jeśli dawno nie były ruszane albo są poobmykane to nie pójdzie tak łatwo, przejedź się do ASO albo na jakiś szrot i wykręć na zapas klika szpilek z nakrętkami, no i podstawa to dobry nie wyrobiony klucz, jak obemkniesz to będzie młotek i przecinak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętki u mnie są w stanie fabrycznym, tj. nie były odkręcane przez nikogo. Denerwuje mnie, że kolektor jest taki pożółkły i brudny. Zaglądałem do nakrętek od strony pokrywy zaworów i widzę 6 z 12 (z tego co wyczytałem jest ich właśnie 12). Kolorem przypominają nakrętki z nalotem koloru czekolady...

 

Zastanawiałem się też czy przypadkiem nie osłonić wszystkiego folią malarską i szlifować druciakiem...

 

 

 

Witam

 

Wyobraź sobie, że też jestem weekendowym hobbystą, a nie żadnym mechanikiem z dwudziestoletnim doświadczeniem. Nie nabijam się z Ciebie, tylko zwracam uwagę na to, że do większości rzeczy można spokojnie dojść własnym sumptem z pomocą kilku dobrych książek i wyszukiwarki forumowej. Każde z Twoich pytań ma już raczej odpowiedź :)

W żadnym wypadku nie chcę Cię zniechęcać, ani besztać, moja odpowiedź również miała na celu Ci pomóc... Więc bierz się do roboty! :cool2:

 

Na forum szukałem na temat zdjęcia kolektora, ale nie znalazłem tego czego szukałem. Ale spoko - na przyszłość obczytam się bardziej. Mattiss - jest OK :cool2:

 

 

 

swoja ksiazkę sciagnełem z tych stron.

Part 1:

....

 

Part 2:

....

 

szukałem ale nie znalazłem opisu demontażu tego kolektora. jak ty tez nie znajdziesz to daj znac to swoj lekko rozbiorę i ci zdjecia podeślę.

 

Cóż za poświęcenie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ich 12. pozostałe 6 jest pod dolotami powietrza.

 

znalazłeś uszczelkę?? bez niej nie zaczynaj.

 

posiadasz nasadowy klucz który idealnie się dopasuje do nakrętki? chyba tam jest nakretka 12mm. najlepszy by była 12 nasadowa 6-kątna. to nic ci sie nie omsknie i bez problemów odkręcisz oraz łamana przedłużka.

 

druciakiem to można sie po j...ch podrapać. nie uzyskasz ładnego efektu i stracisz bardzo dużo czasu. wiertarka i szczotka druciana na krążku i w 20 minut kolektor będzie lśniał.

 

jak zrobisz sobie juz na błysk kolektor dolotowy to od razu może zajmij się wypolerowanie pokrywy zaworów. łatwiej jest ją zdjąć ale trzeba obowiązkowo od razu wymienić uszczelkę. (ok15zł)

 

do kolektora dolotowego masz podczepione wtryski czy jakoś tak. musisz odpiać od nich kabelki ALE NAJPIERW ZRÓB Z 10 ZDJĘĆ ORAZ PONUMERUJ WSZYSTKO. BO JAK SIE POMYLISZ TO PA PA POWIE JAKAŚ CZEŚĆ. w peugeot 605 źle podpiełem 2 zaworki. z jednego poleciał dym... musielismy go wymienić. cos źle z kablami zrobilismy.

 

wszystko co odłączasz najpierw opisujesz i numerujesz. zapisujesz potem na drugiej kartce sobie. no chyba ze masz dobrą pamięć.

 

http://img823.imageshack.us/img823/3219/dsc03971i.jpg

tu masz zdjecie śrubek które masz odkręcić. na sam poczatek zdejmujesz filtr powietrza dzieki niemu będziesz miał więcej miejsca do manewrowania kluczami i rękoma.

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img825.imageshack.us/img825/9527/dsc03972e.jpg

tu widac jest wszystkie kabelki od góry.

Uploaded with ImageShack.us

 

pamiętaj zeby wszystko robic z odpowiednią ostroznością. jak cos ci wpadnie w tą dalsza cześć kolektora dolotowego która znajduje sie w bloku silnika to możesz uszkodzic silnik.

jak bedziesz robił to wszystko na dworzu to będziesz musiał bardzo uwazac zeby nic nie wpadło. wpadnie jakiś mały kamyczek to moze zablokować zaworki lub uszkodzić tłok.

 

juz sam nie wiem co jeszcze dopisac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denerwuje mnie, że kolektor jest taki pożółkły i brudny.

 

Taki ma być! Ten żółty nalot to fabryczna konserwacja silnika. Nie zdzierać, bo będzie śniedział.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zaśniedzieje to znowu bedzie brzydki i będzie się nadawał do ponownego czyszczenia. jak nie musisz zdejmować tego kolektora to nie zdejmuj. będziesz miał ogromny problem z odkręceniem srub przy 3, 4 i 6 cylindrze. tam jest najwiecej kabli. postaraj się nie rozpinać układu chłodzenia auta. przy 4 5 i 6 cylindrze znajduje sie rozrusznik. bedzie i bardzo utrudniał prace
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ich 12. pozostałe 6 jest pod dolotami powietrza.

 

znalazłeś uszczelkę?? bez niej nie zaczynaj.

 

no właśnie - wystraszyliście mi wszystkie uszczelki. Nie znalazłem.

 

posiadasz nasadowy klucz który idealnie się dopasuje do nakrętki? chyba tam jest nakretka 12mm. najlepszy by była 12 nasadowa 6-kątna. to nic ci sie nie omsknie i bez problemów odkręcisz oraz łamana przedłużka.

 

Klucz mam ładny.

 

druciakiem to można sie po j...ch podrapać. nie uzyskasz ładnego efektu i stracisz bardzo dużo czasu. wiertarka i szczotka druciana na krążku i w 20 minut kolektor będzie lśniał.

 

myślałem o druciaku na wiertarce - obawiam się, że chyba do tego dojdzie w takim razie, skoro najdrobniejszy kamyczek i robaczek potrafią ostro namieszać w silniku.

 

jak zrobisz sobie juz na błysk kolektor dolotowy to od razu może zajmij się wypolerowanie pokrywy zaworów. łatwiej jest ją zdjąć ale trzeba obowiązkowo od razu wymienić uszczelkę. (ok15zł)

 

to to jest banał :-) Nawet już zrobiłem i wyszło ładnie. I teraz głupio wygląda jeden element ładny a drugi brzydki. Nawet pochromowałem ten łącznik i łebki śrubek pomiędzy kolektorem a pokrywą zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdz na google numer do faceta ktory dorabia na zamowienie uszczelki. bedzie drozej ale bedziesz miał pewnosce ze dostaniesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup uszczelki w sklepie, ewentualnie w aso, nie były wcale drogie

 

uszczelki pod deklem nie trzeba wymieniać jeśli jest nie zniszczona, ja regulowałem zawory w wielu m20 i w żadnej nic nie lalo się potem

 

co do numerowania to jest to niepotrzebne, to prosty silnik i tam nie ma co spieprzyć, poza tym BMW jest naprawdę przemyślane i składa się wszystko bardzo logicznie, to nie włoszczyzna gdzie wszystkie kable mają takie same wtyczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zdecydowałem się na osłonięcie wszystkiego materiałem i wezmę kolektor w obroty szlifierką.

Jak zbrzydnie, to znowu się odświeży :-) I tak teraz jest przecież brzydki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znac na koniec jak ci poszło. tez tak uwazam jak ty. lepiej mieć ładny błyszczacy niz pożółkły. co z tego ze będzie ciagle śniedział.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.