Skocz do zawartości

E46, czy E39


stephon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum i chciałbym wszystkich przywitać. Z góry przepraszam moderatorów oraz administratorów jeżeli w złym miejscu umieściłem swój temat i proszę o ewentualne przeniesienie.

Tak więc posiadam BMW e36 316i i zamierzam zamienić samochód na nowsza budę e46 lub całkiem inny model e39. Interesuje mnie silnik 2,2 170km. Dlaczego wybór tego silnika...hmm myślę że ten właśnie silnik daje rade jak na taki samochód jakim jest bmw, ponieważ 150km i moment obrotowy jaki posiada 2,0 to troszkę mało nie mówiąc już o 318 i 316(OCZYWIŚCI NIE CHCE TU OBRAŻAĆ POSIADACZY OWYCH MODELI). Potrzebuje trochę to samochodu rodzinnego ale nie mułowatego jak moja 316. Potrzebuje czegoś co nie pali stosunkowo za dużo a myślę ze z 6cylindrowych silników wlanie te modele pala najmniej. Dlaczego taki wybór- poczytałem trochę na tym forum zanim się zarejestrowałem i doczytałem się ze przy większych rozmiarach e39(z czym się wiąże dużo więcej miejsca, dwoje dzieci i zonka) jest lżejsza od e46. Tak więc ta kwestia sprawia iż mój wybór przemawia za e 39, ale właśnie pytam się Was znawców żebyście mi poradzili, co się bardziej opłaca. Czy jest np duza różnica w cenach części do tych modeli, duzo większe spalanie? Diesel odpada!!! Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz w miare szybkie i oszczedne auto, to bierz 318i po 2002 roku. Tam jest bardzo oszczedny silnik dwulitrowy o mocy 143 koni. Od 0 do 100 km/h rozpedza sie w 9,3 sekundy - więc mułem na pewno nie jest.

 

A 520i e39? Ani to szybkie auto, ani na pewno nie jest oszczędne.....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, e46 daje wielką frajdę z jazdy. Zawieszenie jest sprężyste, auto świetnie sie prowadzi i jest przy tym wygodne.

 

E39 to taki tapczan, auto dobre dla emeryta.

 

Dla mnie wybór jest prosty.

 

Jesli jezdze nie za duzo i nie zwracam uwagi na koszty paliwa to e46 R6 benzyna

Jesli jezdze nie za duzo ale zwracam uwage na koszty paliwa to e46 R4, najlepiej 318i

 

Jesli jezdze duzo i nie zwracam az tak bardzo uwagi na koszty paliwa to e46 R6 diesel

Jesli jezdze duzo i bardzo zwracam uwage na koszty paliwa to e46 R4 diesel

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo kurde nawet nie znałem istnienia takiego bmw w nowej budzie e46 318 z 140 konnym silnikiem, myslalem ze istenienia tylko takie is e36, a tu taka niespodzianka, 4 cylindry spala mniej niz 6 pewnie ze to by byl najlepszy wybor. A bedzie panowie roznica w jedzie miedzy tym a moja 316 , bo jedzilem 318i e36 i nie ma wielkiej roznicy. Wogóle jak sie spisuje taki silniczek w e46?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik N42B to 2 litrowa czterocylinrówka Valvetronic. Całkiem fajny i żwawy silniczek. Fakt że 6 cylindrowe to inna kultura pracy, ale temu też nie można niczego zarzucić i jeśli autko ma służyć do jeżdżenia szybko, stosunkowo tanio ale bez wariacji to jest to niezły wybór.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem silnika o którym tutaj mowa(N42B 143km) i niestety póki co nie moge powiedziec o nim NIC dobrego. Najwyraźniej trafił mi sie egzemplarz po jakiejś amatorskiej naprawie ale nie zmienia to faktu, ze od 3 miesięcy nie jestem w stanie doprowadzić tego silnika do porządku(a wydałem już naprawde sporo pieniędzy nie żałując na oryginalne części etc). Najwiekszą wadą tego silnika jest chyba rozrząd który powoduje wiele problemów(jest dość skomplikowany i przez to awaryjny). Wybierając ten model myślałem podobnie, 143km w zupełności mi wystarczy a do tego nie bedzie palił zbyt wiele. Niestety auto było juz u kilku mechaników i żaden mu nie pomógł... Po ostatnich naprawach(ponowne ustawienie rozrządu) silnik chodzi równo i nie gaśnie(wcześniej trzęsło bardziej niż w starym polonezie i gasł na każdych prawie światłach) tylko co z tego skoro on jeździ jakby mial 80 a nie 143 km :mad2: . Przyśpieszenie jest marne, elastyczność jeszcze gorsza(80-120 na 4ce robi w 14 sek), spalanie średnie w okolicach 10l/100km. Do tego to wycie silnika powyżej 3k rpm po prostu mnie dobija :duh: .

 

Nie twierdze tutaj, że ten silnik jest beznadziejny. Radze tylko nie popełnić mojego błedu i baaaaardzo uważnie sprawdzić właśnie jednostkę napędową przed zakupem. Oszczędzi Ci to wiele problemów i nerwów...

 

Wciąż mam nadzieję, że uda mi sie go naprawić bo bardzo chce nim jeździć ale powoli trace już wiarę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez myslem nad zakupem modelu ztym silnikiema le czytalem o problemach z rozrzadem. Podobno kazdego on dosiega. Spalanie wyswietlio 10.2 jak ogladalem wiec trochu mnie to odstraszylo a benzyna w NL po 1.45 euro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 10 litrów w miescie to on spali. Ale czy to tak duzo? Jak na 2-litrowego benzyniaka w dosc ciezkim aucie?

Wg mnie to dosc oszczedny silnik.

 

Kazdy R6 w BMW e46 w takich samych warunkach spali 13 litrów.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.