Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam kolejny problem z e32 750.

 

W skrócie: nie zapala sie kontrolka EML a silnik kręci tylko do 1500-1800 obr/min.

Podmieniłem sterownik EML i niestety nic to nie dało.

Silnik po zapaleniu pracuje równo na wszystkie cylindry.

Wcześniej wymienionony czujnik na kablach WN.(pracowała tylko na pół silnika)

 

Prosze pomóżcie, bo już mnie to autko doprowadza do białej gorączki :mad2:

Opublikowano
Przepływomierz lub czujnik położenia przepustnicy, taki mały potencjometr w środku. Odepnij przepływomierze w ogóle, jeżeli nie pomoże, to rozbierz, wyczyść i pomierz przepustnice. Auto bez czujnika na przewodach spokojnie pali, tylko, że więcej, przerabiałem to nie raz.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
mowisz. ze nie palila na wszystkie cylindry bez impulsatora na 6 i 12 kablu? moze starsze m70 przy wlewie oleju z boku chodza bez niego, a nowsze (wlew oleju z przodu) nie? Moze to jest przyczyna mojego problemu, ze auto pali i gasnie, prosze o sugestie :)
Opublikowano
Witam, to jest dobra myśl justinos. Weź kawałek cienkiego przewodu, owiń na właściwym przewodzie trzy pełne zwoje i podłącz do gniazda między środkowy i któryś z boku. Nie pamiętam który, drugi to masa, także najwyżej nic się nie będzie działo. Zwoje muszą być ciasno obok siebie. Ten czujnik to właśnie takie zwoje. Jeżeli będzie palił na którymś z podłączeń to jesteśmy w domu. Fakt, że wszystkie M70, w których grzebałem były na motronicu 1.1, czyli do 7/90. Ty masz motronic 1.3, daj znać jak się coś zmieni.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
moglbys wytlumaczyc mi jeszcze raz jak mam to zrobic? mam wziac trzy kabelki, owinac je i wlozyc w gniazda tak? a moze zle przelozylem czujniki ze starych kabli? kolego Trol , Ty chyba tez przekladales te kable, dasz mi jakas instrukcje?
Opublikowano
A dobrze, że dałeś znać, bo zapomniałem napisać, że te trzy zwoje powinny być nawinięte na koraliku ferytowym, który powinien być przeciągnięty przez przewód. Mają być trzy zwoje, jak pójdziesz do sklepu elektrycznego/elektronicznego to Ci ładnie wytłumaczą jak prawidłowo nawinąć trzy zwoje na toroidalnym koraliku. Wtedy końcówkami przewodu musisz dotknąć do gniazda tego przewodu od czujnika, które to oba znajdują się na przodzie silnika na górze, już kiedyś Ci pisałem. W gnieździe są trzy piny, środkowy i któryś skrajny to te właściwe, ponieważ jeden skrajny to masa auta. Nie wiem już teraz który to który, zatem jak podepniesz w jeden sposób i nie będzie działać, spróbuj drugą kombinację. Jeżeli również nie będzie działać silnik, to znaczy, że to nie ten czujnik.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
pytalem w trzech sklepach w mojej miescinie o ten koralik ferrytowy i w zadnym nawet nie slyszeli o czyms takim :) wiec narazie sproboje z prawidlowym podlaczeniem czujnika...
Opublikowano

Ta moja 750 jest 91' i ma wlew oleju z przodu silnika i napewno nie działa na wszystkie cylindry bez czujnika indukcyjnego.

Czujnik oryginalny (zamienniki wg. mnie niedostępne) to koszt ok. 500 pln.

Ale zboczyliśmy z tematu-Ktoś mi pomoże???

Opublikowano
czy ten czujnik bazuje na indukcji magnetycznej? Nie zły bajer :) A czy ktoś może mi powiedzieć na którym kablu powinien on być w M30? Ja mam na ostatnim (6) ale w tym aucie już tyle rzeczy poprzedni właściciele zakładali odwrotnie że wolę się upewnić :)
Opublikowano
Witam, czy mógłbyś Unocynik sprawdzić dla pewności i dopiąć ten czujnik w trakcie pracy silnika. To by była cenna informacja, że motronic 1.3 potrzebuje tego czujnika. Mam nadzieję, że nie mylisz wtyczek z czujnikami położenia wału korbowego, ponieważ z jednej strony czujnik na przewodach jest na górze, a z drugiej na dole. Zmierz, czy oba czujniki mają bliską zera rezystancję. Jeśli chodzi o montaż to musisz mieć przewody, gdzie wtyczki od strony kopułek są zdejmowalne, zdejmujesz, nakładasz i wciskasz z powrotem wtyczkę do kopułki.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, nie pamiętam dokładnie jak to ma być, dawno tego nie robiłem. Można sprawdzić w manualu Bentleya, jest tam rozrysowane o ile pamiętam.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
i nastapil przelom,auto odpala i chodzi ale narazie tylko na 6 garach, mototronik 1.3 potrzebuje impulsatorow. skad sciagne manual bentleya?
Opublikowano
KinceK, teraz to nie wiem czy o tych przepustnicach to do mojego problemu czy kolegi Justinos1?
Opublikowano
unocynik z przepustnicami to do Ciebie, moje otwieraja sie elegancko, ja narazie mam problem bo auto po ponownym zalozeniu impulsatorow, chodzi tylko na 6 garow.
Opublikowano

U mnie przepustnice są też ok. Na diagnostyce pod kompem wychylały się. Wywalało blad sterownika.

A Ty spróbuj zamienic stronami czujnik indukcyjny i bedziesz wiedział czy to jego wina. Tylko próbuj na zimnym silniku bo tak łatwiej sprawdzic która strona działa (organoleptycznie na rurach za kolkektorem wydechowym :D )

Opublikowano
Mam problem 750 mianowicie został wymieniony silnik i działa tylko jedna strona. Auto zaczeło zapalać i po chwili gasnac. Po wymianie silnika zaobserwowałem ze nie działa imobilaiser (przed wymiana trzeba bylo przylozyc specjalny kluczyk do niego a teraz sie w ogole sie nie pali, mozna go wlaczyc jednynie po przekreceniu kluczyka ale to i tak nic nie zmienia) w baku jest około 25 litrow paliwa wiec to nie pompy (sprawdzane były i działaja oby dwie) wczesniej paliła sie kontrolka EML ale juz zgasła. Prosze o pomoc
Opublikowano
jak chodzi na jedna polowe, to silnik jest w trybie awaryjnym, posprawdzaj impulsatory, czujniki polozenia walow, odpala na 12 i po chwili odlacza sie 6 garow? pompy tez, moga byc niby sprawne, ale moga podawac za male cisnienie. Dlaczego zmieniles silnik?
Opublikowano
zmienialem silnik poniewaz mialem wypalone gniazdo zaworowe i tak mi doradzil mechanik ze mnie to taniej wyniesie. Odpala odrazu na 6. znaczy od wczoraj nie chce juz nawet odpalac bez dodania gazu a jak dodam to bardzo dziwnie zaczyna chodzic ale zapali, ledwo utrzymuje obroty trzeba caly czas trzymac noge na gazie. wczesniej jak palil to gdy odkrecalem kabel z przepływomierza to nawet nie reagował. Elektryk mowil mi przez telefon ze moge miec popsuty immobilaiser i to namieszalo jak narazie to jestem umowiony jutro u elektryka i mam nadzieje ze cos wyczaruje.
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.