Skocz do zawartości

Centralny zamek na pilota... kłopoty przy montażu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam zamiar podłączyć do mojego brata BMW sterowanie zamka prze pilot. Czytałem na różnych forach jak to zrobić, ale mam jeszcze kilka problemów z tym związanych.

Na początku podam wszystkie dane samochodu oraz danej centralki.

 

Samochód to bmw e34 530i rocznik 93.

Sterowanie zamkiem jest firmy INCA-PRO. Z kluczyków możemy otwieraz zamykać drzwi oraz otwierać bagażnik.

Jest też możliwość podłączenia pod moduł komfort który domyka szyby i szyberdach.

 

Urządzenie to wgląda tak:

http://skrecz86.wrzuta.pl/sr/f/1Ni1eFMGdun/dsc00084

 

Dołączony był do niego schemat (po szwabsku... tzn. po niemiecku ;)):

http://skrecz86.wrzuta.pl/sr/f/9WWJOQafhG7/skanowanie0001

 

Chce to podłączyć pod tynym siedzeniem po stronie kierowcy.

Po dłuższych rozmyślaniach i dochodzeniu jak to podłaczyć....... wiem tyle:

I. Podłączenie kabli:

Pomarańczowy - zostaje nie podłączony

Biały - zamyka centralny

Żółty - zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora

Czarny/Pomarańcz - zostaje nie podłączony

Czarny/Biały -otwiera centralny

Czarny/Żółty - zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora

Czarny - masowy

Czerwono/Czarny - 2,5 sekundoy sygnał +

Czerwony - zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora

Różowy - 2,5 sekundowy sygnał -

Brązowy - Kierunkowskazy

Brązowy - Kierunkowskazy

Zielony - Sygnał minus do funkcji komfort

 

II. Kabel czarno-biały należy podłączyć pod pin 16 , a biały pod pin 7 kabel w żółtej kostce znajdującej się pod GM (zielone pudełko na zdjęćiu nr 1).

Po sprawdzenie tych pinów okazuje sie że nie ma tam żadnych kabli, więc rozumie że mam poprostu w te piny się wpiąć.

III. Kabel żółty, czarno-zółty i czerwony podłączyć się pod biało czerwony kabel znajdujący się z prawej strony od modułów (nr 2 na zdjęciu)

IV. Czarny podłączyć pod brążowe kable które są przykręcone do blachy po środku pod kanapą.

 

NIE WIEM:

I. Któe kable są od kierunkowskazów ( nie wiem jakie kolory i jak je znaleźć)?

II. Który kabel podłączyć do otwierania klapy bagażnika (minus czy plus) i do jakiego kabla z instalacji?

III. Nie jestem pewiem czy pod dobry kabel zasilający sie podpinam. ( Moge zrobić zdjęcie czy to napewno ten)

IV. Teraz sprawa domykania szyb i dachu. Z niemieckiego schematu doszedłem do wniosku że musze pociągnąć od białego (sterującego zamykaniem) kabel do przekąźnika oraz zielony także do tego samego przekaźnika. Nie wiem czy przekaźnik musze dorobić do tej instalacji czy jest to żółty przekaźnik który zaznaczyłem na zdjęciu nr 3.

http://skrecz86.wrzuta.pl/sr/f/3JRSsbU6at1/dsc00082

 

Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc.

Opublikowano

Jestem szwab :nienie: ale postaram się pomóc..

 

Nie podałeś modelu systemu, ale widzę ze to VT-500 lub jego odmiany. To jedziemy z koksem!

 

Ad.I. Kierunkowskazy to oba kable brązowe (bezpieczniki do nich też są brązowe jak widzę na fotce). Nie ma oczywiście znaczenia który na którą stronę bo i tak mają migać oba równocześnie. Oba podpiąć do "+"(plusów - piszę na wszelki wypadek).

Ad.II. Klapa bagażnika. Czerwono-czarny kabel do "+"(plus) w instalacji a różowy do "-"(minus).

Ad.III. Zasilanie. Czarny kabel do "-"(minus) a czerwony do "+"(plus), czyli standard.

Czerwony, żółty i żółto-czarny należy podpiąć z czerwono-białym wtykiem(+ 12 volt). Wg. zdjęcia które dałeś to numer 2. Dodatkowa fotka raczej zbędna bo kolory powinny się zgadzać.

Czarny na masę.

Ad.IV. To co oznaczyłeś jako "1" na zdjęciu to jest właściwy sterownik(po szwabsku) a przekaźnik(chyba) po polsku. Do niego się podpinasz.

Tu właśnie kwestia nadwozia jest ważna ale podam układ dla obu, rocznik 1993-94.

Otwieranie(biało-czarny do..):

Sedan - pozycja 16 niebiesko-czerwono-żółty;

Touring - pozycja 16 niebiesko-brązowo-żółty.

Zamykanie(biały do..):

Sedan - pozycja 7 niebiesko-brązowo-żółty;

Touring - pozycja 7 biało-czerwono-żółty.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki wielkie. Widzę że ciebie chyba uraziłem więc przepraszam za text ze szwabem :).

Mam jeszcze jedno pytanie w związku z podłączeniem zielonego kabla do modułu komfort. Gdzie go podłączyć??

pozdrawiam

Opublikowano

Zielony trzeba podpiąć do wyjścia "-"(minus) w module zamykania okien. Do szyberdachu też powinno dać się podpiąć.

Niebieski odpowiada za otwieranie, choć nie wiem po co to komu.

P.S. Co do szwaba to się przykro przyzwyczajam. Choć mnie dziwi że ktoś tak mówiący jeździ.. szwabskim autem, choć to Bawar.

Mama nadzieję że instalacja pójdzie gładko do końca. Czekam na wiadomość o jej końcu.

Opublikowano

dzięki.

wiem że trzeba zielony kabel do modułu zamykania podłączyć. problem jest w tym że nie wiem gdzie ten moduł się znajduje.

mam jeszcze problem z kierunkowskazami. okazuje się że te brązowe bezpieczniki nie są od kierunków tylko od szyberdachu i infrarot(chyba podczerwień). resztę podpiąłem i otwiera i zamyka bezproblemowo.

dzięki wielkie

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam.czy koledzy już przerobili montaż sterownika na pilota?mam podobny problem-też nie wiem gdzie się podpiąć aby szyby z pilota się zamykały.najlepiej gdyby to było pod tylną kanapą bo tam planuję umieścić centralkę.wyjście modułu konfortu na moim sterowniku trwa 18 sek. i jest sterowane minusem.nie wiem też czy zamykanie szyb jest sterowane - czy +...
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

skrecz zarzucisz fotki na centralkę jak pospinałeś???(drzwi odpadają bo nie będziesz tapicerki wyrywał :mrgreen:)

 

Szyby też na "-". Co do dokładnego umiejscowienia zgłoś się do kolegi wyżej bo ja jeszcze u siebie nie zakładałem - czekam aż się ociepli trochę i muszę kupić zapinki w Polsce bo sporo taniej :P

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
skrecz daj fotki i info na pw jak ogarnąłeś te centralkę , mam podobny sterownik zamka do centralnego i przymierzam sie ale niewiem gdzie czy pod kierownice czy pod siedzenie poradzisz
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Jeśli komuś potrzebny tylko central z pilota to ja chłopaki podłączyłem centralke w drzwiach od kierowcy do kabli idących od zamka, bez instrukcji w 30min, wystarczy sprawdzic ktory kabel reaguje na 12V. Bardzo mądry mechanik z Częstochowy z Głównej 24 (moto-max) stwierdził że trzeba będzie montować specjalny moduł, twierdził że 15 lat w tym siedzi i bmw e34 miało najtrudniejszy system do podlaczenia.. Gówno prawda, gościu szuka leszczy:)
  • 1 rok później...
Opublikowano
przyda sie na pewno ten opis ale mam takie pytanko bo wkladalem sterownik zamka do e36 i wpinalem sie przy centralce (od strony kierowcy pod glosnikiem) widze tu ze wpinacie sie w modul konfortu a gdzie jest cetralka zamka??? nie lepiej tam sie wpiac? poprawcie (nie zabijac) jak zle pisze :D
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam.

 

Odkopuję ten temat bo myślę, że na prawdę mam ku temu powód :8)

Moduły pod kanapą mam identyczne jak kolega który założył ten temat. Chcę również zamontować sterownik centralnego - stig.

Rozdarłem zielony moduł GM, podlutowałem kabelki pod piny 7 i 16 w żółtej kostce bezpośrednio do płytki. Na pinie 7 po przekręceniu kluczyka w pozycję zamknięcia pojawia się napięcie 12V - napięcie jest cały czas , czy to nie powinien być tylko impuls chwilowy ??

Natomiast na pinie 17 po kręceniu kluczykiem nie ma w ogóle napięcia. Piny 7 i 16 są odpowiedzialne za fabryczny sterownik podczerwieni, więc może kręcenie kluczykiem nie ma nic do tego ?? - choć z drugiej strony dziwne bo 7 reaguje na kluczyk..

Strasznie się już zagmatwałem i nie mogę sobie z tym poradzić, pomóżcie coś proszę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.