Skocz do zawartości

odpowietrzanie po wymianie termostatu i plynu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Odrazu zaznacze ze moje auto to 318IS z 1990roku. Moj problem wyglada nastepujaco, po wymianie termostatu wszystko podpialem jak nalezy, zalalem plyn i staram sie odpowietrzyc caly obieg, slyszalem ze sa dwa odpowietrzniki. Pierwszy znajduje sie na chlodnicy, a drugi przy termostacie. Moje pytanie, Czy moze ktos powiedziec mi, badz zaznaczyc na ponizszym rysunku gdzie znajduje sie drugi odpowietrznik?

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjU2X3A=.png

 

Pytam poniewaz mam problem z temperatura w mojej e30, a slyszalem ze moze byc to spowodowane nieodpowietrzonym ukladem. Termostat mam nowy, pompa wody rowniez dziala (widoczny wzrost strumienia w zbiorniku wyrownawczym po podniesieniu obrotow silnika) Chlodnica rowniez byla wymieniana jakis czas temu.

Pozdrawiam

Opublikowano
Z tego co pamiętam w silniku M42 nie ma odpowietrznika na obudowie termostatu.Co do odpowietrzenia to zapal auto i włącz ogrzewanie na maksa na gorące i wtedy odpowietrzaj cały układ.
Opublikowano

Delikatnie odkręć śrubę nr 8 z rysunku (ta na chłodnicy), odkręć korek chłodnicy

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF91&mospid=47256&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

i delikatnie gazuj ale nie mocno bo Ci wyleje płyn. Jak zacznie płynąć stróżka płynu to powinno być odpowietrzone.

 

Rób to na zimnym silniku bo jak się nagrzeje to może strzelić gorący płyn a miłe uczucie to to nie jest..... :cry2: wierz mi :duh:

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
nie wiem kto Ci to opowiedział ale ja tak robilem juz kilka aut i zawsze działa.....
Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
można tak robić jak piszesz,ale przy zakręconym korku jest znacznie szybciej bo wytwarza się ciśnienie w układzie a co za tym idzie płyn szybciej krąży po obiegu.To cała filozofia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jeśli w układzie masz tyle powietrze powietrza że całą wodę wciągnie Tobie ze zbiorniczka. Korek masz zakręcony i za cholerę nie widzisz ile ci ubyło. Dlatego korek ma być odkręcony by pilnować stan wody w zbiorniczku.
Opublikowano
Mam juz odpowietrzone, przynajmniej tak mi sie wydaje poniewaz jak dodaje gazu przy odkreonym korku chlodnicy to mam ciagly strumien. Niestety jak pisalem mam ciagly problem z temperatura. i nie mam pojecia gdzie moze byc przyczyna... poniewaz mam nowy termostat, strumien w zbiorniczku wyrownawczym wskazuje na to ze pompa dziala i uklad jest odpowietrzony... chlodnica byla niedawno wymieniona, no i wiskoza tez dziala jak nalezy. Powiedzcie mi...czy to moze byc wina czujnika temperatury? Poniewaz po przejechaniu 30km temperatura idzie mi w gore do 3/4 jak nie wlacze nawiewu na cieply to pojdzie jeszcze dalej. Przypuszczam ze jest to czujnik temperatury bo gdyby byla to wina zegarow to wskazowka skakalaby lub pozostala na 0C. Jakie sa Wasze opinie na ten temat?
Opublikowano

Witam

 

Temperatura rośnie Ci w czasie jazdy?? Przydałoby się podłączyć auto pod DIS i zobaczyć jaką temperaturę silnik osiąga i czy ją trzyma. Wtedy wiadomo byłoby, że to wina wskaźnika/czujnika, a nie silnika.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Dziwne, że nawet w czasie jazdy... To wskazywałoby na zapowietrzenie albo uszczelkę pod głowicą, ewentualnie niesprawną pompę wody, która nie powoduje wystarczającego obiegu... Albo faktycznie sam czujnik. Masz się gdzie podłączyć pod kompa???

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Odkrecenie korka chlodnicy prawde ci powie :D

Jak zagrzejesz do 3/4 skali to go odkrec (reka w rekawicy) Jak bedzie wywalac plyn to uszczelka

Wazne przed tym zabiegiem sprawdzic czy weze sa twarde ja nie to zapowietrzony :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Wlasnie nie mam gdzie sie podpiac pod komputer.

 

A jezeli chodzi o sprawe peknietej uszczelki...z tego co wiem to woda dostaje sie do oleju i olej do wody wiec byloby to widoczne na bagnecie lub w zbiorniku wyrownawczym.

 

Dzisiaj zauwazylem nowy szczego,l ktory ulecial mojej uwadze.... mianowicie po przejechaniu ok 6km wskazowka od temperatury poszla powyzej 90C, ok 2mm powyzej pionowej kreski. Moje spostrzezenia, gorny waz jest goracy, dolny dopiero zaczal sie nagrzewac, a chlodnica miejscami jest ciepla, miejscami jest zimna. Gorna czesc chlodnicy jest cieplejsza, srodkowe kanaliki chlodne i troche u dolu cieplej. Prawdopodobnie bede mial chlodnice do wymiany, ktora podobno byla wymieniona przez poprzedniego wlasciciela. Nasuwa mi sie pytanie czy mozna usunac kamien kotlowy z chlodnicy jezeli to nim jest zapchana.

Opublikowano
Nowa uwaga. Po dluzszej jezdzie wskazowka wedruje do 3/4....oba weze wraz z chlodnica gorace. Juz sam nie wiem gdzie moze byc problem. Czy jest mozliwe aby zapowietrzony uklad powodowal takie skoki temperatury? Jedyne co mnie dziwi to to ze termostat pozno mi sie otwiera.
Opublikowano
Dolny waz chlodnicy przy odpowietrzaniu masz twardy czy mieki?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.