Skocz do zawartości

strzela w ssący!!! M50


grubby26

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli masz wystrzały na benzynie to znaczy, ze mieszanka jest zbyt uboga.Jeśli odpiecie lambdy nic nie djae to moze trzeba sprawdzić regulator ciśnienia Pb, który jest przed listwą wtryskową, taka mała czarna okrągła puszeczka. Możesz mieć też objawy podwieszania zaworu ssącego. Czujniki temp. wpływają raczej na nierówną pracę ale ich uszkodzenie nie powinno mieć strzelających efektów. Zmierz ciśnienie paliwa albo od razu wymień ww regulator (nie jest drogi).

 

Powodzenia

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej obawiam się, że jeśli czujnik temperatury będzie w porządku to przyczyna może tkwić w czujniku położenia wału na kole impulsowym. W układach SIEMENSA czujniki te nie są wytrzymałe i padają w dziwny sposób. Niekiedy nawet diagnoza komputerowa nie wykryje jego usterki, gdyż obwód zamyka i impulsy podaje, ale czy przypadkiem nie z jakimiś odchyłami.

Głowkuję jeszcze i nie mogę sobie przypomnieć czy koło impulsowe w układach SIEMENS-a było osadzane na gumie, która w tym przypadku mogłaby być naderwana w wyniku czego silnik będzie głupiał - w systemach BOSCH napewno jest na gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Look here:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1281&hg=11&fg=15

11- czujnik impulsowy do vanosa

8- czujnik temp wody na wskaźnik

6- czujnik temp silnika do kompa.

Dla pewności odepnij jeden i zobacz co się dzieje na zegarze temp. Jesli dalej bedzie wskazywał, to znaczy, że odpiąłeś ten co daje sygnał do kompa.

 

Powodzenia

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej obawiam się, że jeśli czujnik temperatury będzie w porządku to przyczyna może tkwić w czujniku położenia wału na kole impulsowym. W układach SIEMENSA czujniki te nie są wytrzymałe i padają w dziwny sposób. Niekiedy nawet diagnoza komputerowa nie wykryje jego usterki, gdyż obwód zamyka i impulsy podaje, ale czy przypadkiem nie z jakimiś odchyłami.

Głowkuję jeszcze i nie mogę sobie przypomnieć czy koło impulsowe w układach SIEMENS-a było osadzane na gumie, która w tym przypadku mogłaby być naderwana w wyniku czego silnik będzie głupiał - w systemach BOSCH napewno jest na gumie.

Możesz miec rację. Jeśli nie ma synchronizacji powiędzy fazą rozrządu a momentem podania mieszanki to może to mieć takie objawy.

 

Pozdr.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! z gory dziekuje za pomoc! wymienie jeszcze ten czujnik walu,czuj.temp.dla kompa,sonde i zalatwie na podmianke krokowy, jak nic to nieda pojade jeszcze na kompa pewnie nic ni znajdzie ale pojade,wtedy pozostaje tylko sciagnac glowice jak Darek pisal moze byc problem z jakims zaworem! Darek jezeli chodzi o ten krokowy ze jest igla mialem na mysli to ze z rana na ssaniu trzyma piekne obroty,rowne,nie skacza gora dół, na cieplym silniku tez trzyma 750 obr dopiero po chwili zaczyna sie telepac! ale moge sie mylic co do dzialania w 100% krokowego,podmienie go! Pozdrawiam
Pozdrowienia! Gruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem taki przypadek po naprawie głowicy silnik raz chodził a raz walił w kolektor (dolotowy) sprawdzane było wszystko dopiero po odkręceniu czujnika na wałku rozrządu było wiadomo oco chodzi był caly w opiłkach (zle umyta głowica) po dwukrotnej wymianie oleju i oczyszczeniu czujnika wszystko wróciło do normy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! w poniedzalek bede mial dooiero sonde i czujnik temp. i moze w koncu cos sie okaze,a narazie chce odczytac bledy ale samemu! lampka,pin 8 i + z akumulatora,chlopaki wieci cos na ten temat? w oplu mialem kontrolke na zegarach i mostkowalem gniazdo! jak to sie robi w Betce?
Pozdrowienia! Gruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiecie co ja narobilem? na 99% po dzisiejszym dniu uwazam ze walniety jest czujnik polozenia walu,chcialem go dzisiaj wymienic no i nie noglem odkrecic imbusa mocujacego ten czujnik,awiec wzialem mloteczek i pare razy puknalem w srubeczke o jeden raz za duzo! czujnik wyciaglem ale razem z kawalkiem obudowy! czujnik jest tragiczny ktos juz grzebal przy nim! jest popekany od strony przewodu ten plastik i uszkodzona koncowka czujnika tak jak by ktos wdusil w nia srubokret!

jade jutro do szpeca od spawania alu bo wymienic ta obudowe to jest kupa roboty!

Robert dobrze mysle ze trzeba wtedy zciagac glowice?

Pozdrowienia! Gruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie trzeba ściągać głowicę, ale i tak roboty jest nie mało.

Twoja sytuacja jednak jest pocieszająca z tym, że to E34.

Zablokuj silnik kołkiem na kole zamachowym - po rozebraniu przodu, i poluzuj śrubę główną na wale. Pościągaj koła pasowe, wykręć pompe wody, zrzuć pokrywę zaworów i wykręć koła zębate wałków z łańcuchem łączącym je. Koło zębate łańcucha głównego możesz zostawić na wałku z napiętym tym łańcuchem głównym.

Od góry są trzy długie śruby wkręcane w dekiel przedni na klucz torx 7

Od spodu na misce olejowej są cztery śruby wkrecane w dekiel, ale poluzuj jeszcze dalsze, by zmniejszyć nacisk misy na dekiel.

Zdemontuj węża wodnego za korpusem filtra oleju i wykręć wszystkie śruby dookoła dekla i w środku.

Podczas wysuwania dekla, uszczelka pod głowicą wytrzyma, natomiast róznie bywa z uszczelką pod misą. W najgorszym wypadku wymiana uszczelki pod misa nie jest problemem.

Zainwestuj jednak w nową i tylko oryginalną uszczelkę pod dekiel - są dwie około 30 zł. a w Warszawie na magazynie na 100% je mają. Mając tak rozebrane możnaby wymienić łańcuch rozrządu - wyjątek demontaż misy olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert lapy mi opadly calkowicie! pospawali pokrywe na samochodzie na igle mieli taki sprzet ze palma koszt 60 zl,zalozylem nowy czujnik i znowu to samo! w poniedzalek wymienie sonde i czujnik temp. i pojade na kompa jak nic to nieda to kupuje inny silnik to znaczy taki sam ale po automacie 200 tys przebiegu moge go miec za 600 zl

 

Chlopaki co wy na to wszyscy?

Pozdrowienia! Gruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego, widze ze masz nielada problem. Poczytaj moje posty moze cos znajdziesz. Kupisz kolejny silnik i tez moze byc zajechany. Ja na twoim miejscu nmie poddawałbym się i pozostałbym przy tym co juz jest jezeli tylko znasz historie tego silnika. Ja kupiłem e36 325i 24v i przejechałem nią bez problemu tylko 200km drugie 200 dojechałem na 3 garach i co krzyzówka zapalając motor. Rozwiązałem juz wszystkie problemy. U mnie przyczyn strzałów w kolektor było kilka. jeden z nich ciezki do wykryciai, dzieje się tak juz po pierwszym strzale zpowodowanym nawet bardzo złym paliwem. Nigdy nie przyglądałem się kolektorowi ssącemu a tam są dwa czułe miejsca co lubią nawalac z powodu starosci. Pierwsza z nich to oring który jest przy wchodzącej rurce od silniczka krokowego do kolektora. Strzał czasem rozrywa ten oring a czasem wypchni go delikatnie i problem jest cokolwiek znalezc. Drugim problemem był pękniete jedno gniazdo w kolektorze tam gdzie wchodza uszczeleczki które się stykają z głowicą poprostu jedna krawedz lekko napękła i ciągnąl tam lewe powietrze. Takie ja miałem problemy z lewym powietrzem i strzałami w wydech. Teraz tylko uwazam na paliwa i leje tylko Bp 98 ultimate i jak dotąd zadnych problemów z samochodem. A raz nie miałem takiej stacji po drodze i zalałem jakies inne paliwo bodajze 95 juz nie pamietam i bez strzału przejechałem tyko 4m. Słuchaj sprawdz jeszcze czujnik połozenia przepustnicy, byc moze masz za wysoko ustawiony. Na obrotach tego nie wykryjesz. Ciezko o tym opisac jak chcesz to napisz na priv to podam Ci numer telefonu do mnie. opisze Ci o co chodzi. Jest mozliwosc tak manipulowania tps ze obroty będą takie jak byc powinny a strzał bedzie nastepował przy kazdej próbie gwałtownego dodania gazu. Lub spowolnieniu reakcji na gaz. Mam pare ksiązek z niemieckich serwisów to moze cos Ci pomoge.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć w takiej sytuacji do podstawy mechaniki

Zrzuć pokrywę zaworów i sprawdź rozrząd, a przede wszystkim blachę na wałku ssącym dającą sygnał na impulsator w głowicy. Kiedyś tego typu problem miałem z 328 z Vanosem i ktoś źle poskładał rozrząd, komputer wskazywał usterkę tego czujnika, który był dobry. Na warsztacie w chwili obecnej mam 520 w którym przeskoczył łańcuch i to do przodu poszły wałki. Od roku czasu jeździł prawdopodobnie z przeskoczonym rozrządem o jeden ząb. Gdy przedwczoraj wieczorem ode mnie wyjeżdżał coś zaczęło chrobotać w silniku - po zrzuceniu pokrywy na szybko, okazało się że wałki w przodzie o dwa zęby.

Jeździł rok czasu na przestawionym rozrządzie i tylko straciła na mocy oraz dużo paliła, nierówna praca jak na M50. Ale klient jest z tych co jeżdźa spokojnie, więc o kichaniach nic nie wspominał.

Nic to nie kosztuje, a jest podstawą do sprawdzenia i wyeleminowania, skoro wszystko inne nie zdaje rezultatu.

Najlepiej jest mi diagnozować usterkę, mając auto i obserwując jak się zachowuje. W niektórych przypadkach ta sama usterka objawia się inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam kolegow! dawno mnie nie bylo ale dzisiejsz sytuacja znow dala mi do myslenia,chodzi o to strzelanie! zatankowalem autko i pojezdzilem troche po miescie chcac sprawdzic spalanie,wzialem ze soba karnisterek zeby wyjezdzic do konca,gdy paliwo zaczelo sie konczyc auto zaczelo przerywac i nie chodzis na wszystkie gary co najwazniejsze! zaczela tak strzelac obojetnie w jakim zakresie obrotow czy otworzylem przepustnice do konca czy tylko troszke! czyli wychodzi na to ze zabrakniecie paliwa nawarstwilo strzelanie! wniosek jezeli cisnienie paliwa sprawdzilem i bylo powtarzam od 2.7-3.2 bar jest taki ze jest problem z wtryskami! mam racje? jeszcze nie bylem na kompie,wydaje mi sie ze on wszystko wyjasni! co o tym myslicie?
Pozdrowienia! Gruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.