Skocz do zawartości

[e36](316i) cieknie z uszczelki +złe cisnienie na cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z BMW... Od jakiegoś czasu widziałem że wokół uszczelki głowcicy na zewnątrz odkłada się smar lecz nie miało to wpływu na prace auta jak i silnika więc pomyślałem sobie że to normalne zjawisko 16 letniego silnika M43. No niestety... od jakiegoś czasu zaczołem się borykać z problemem nierównej pracy silnika na ssaniu oraz o 30-40% mocniejszym drganiem całego auta. Siedząc w środku czuje o wiele mocniejsze drganie silnika do tego stopnia że drążek zmiany biegów się strzęsie jak w starym dieslu no ale to nic. W zeszłą Sobotę wracam sobie autem wieczorem z miasta i zatrzymuje się pod domem. Patrzę w lusterko do tyłu a tama BIAŁA SMUGA DYMU tląca się z wydechu. Mówie sobie no to ładnie... poszła uszczelka pod głowicą i pewnie płyn chłodniczy zmieszał się z benzyną albo olejem lub odwrotnie. Zatrzymałem szybko auto na jakieś 5 minut by dać mu trochę odpoczynku. Po ponownym odpaleniu na biegu jałowym znowu zaczeło dymić na biało więc postanowiłem szybko zaparkować auto na ogródku. Zadzwoniłem po kolegę bo chcialem aby obadał sytuację. Po jakiejś godzinie gdy wpadł odpalam silnik i nic już nie dymiło od tamtej pory po dziś dzień... Dodam tylko że dymienie te występowało na rozgrzanym silniku do normalnej wartości (słupek w pionie) i od tamtej pory nie rozgrzałem silnika do tej wartości z obawy aby niczego nie zarżnąć (jeżdże bardzo krótkie dystanse) Sprawdzaliśmy olej i płyn chłodniczy, ani jeden ani drugi nie nosi znamion wzajemnego wymieszania się i ingerencji ale za to olej i płycn chłodniczy systematycznie ubywają. 3 miesiące temu zalałem nowiutki olej Mobil 10W40 i od tamej pory znikneło mi gdzieś z 4-5 mm na bagnecie. To samo z płynem chłodniczym. Zalałem do pełna i od tamtego czasu jestem w połowie zbiorniczka rezerwowego. Dodatkowo zaczoł mi cały czas piszczeć pasek wielorowkowy co jak się okazało jest właśnie spowodowane tym że olej zaczyna coraz mocniej wydostawać się z silnika przez tą uszczelkę pod głowicą i kapie na pasek. Zajechałem do kolegi aby zbadać ciśnienie na cylindrach i co się okazało ? Patrząć od strony maski 1 cylinder 13 atmosfer drugi cylinder 12 atmosfer trzeci 10 a czwarty 8... Dodam tylko że pod korkiem tam gdzie znajduje się wałek rozrządu nie ma masła i płyny eksploatacyjne się również nie pomieszały... kolega mówił mi że może to być sama uszczelka ale równie dobrze problemy mogą sięgać głowicy jak i cylindrów... Czy to efekt przegrzania (być może przez poprzednich właścicieli) ? Czy miał ktoś podobną sytuację ? Co ja mam robić :( Dodam jeszcze że wydaje mi się że auto straciło ze 30 % swojej poprzedniej mocy...

Opublikowano
wygląda na pierścienie i uszczelke pod głowicą.Możliwe,że podczas przegrzania silnika poleciały pierścienie.Co do ciśnienia na cylindrach to na pewno są kiepskie i nie powinny różnić sie aż tak,ale jeżeli uszczelka pod głowicą jest mocno uszkodzona możliwe że przez nią idzie całe ciśnienie gdzies bokiem.A czy wcześniej mierzyłeś ciśnienie na poszczególnych cylindrach??
Opublikowano
Nie mierzyłem gdyż nie było takiej potrzeby... Te wszystkie "jaja" zaczeły się od około miesiąca po prostu całe auto mi sie sypie... :| skrzynia (o czym pisalem juz w osobnym temacie) teraz silnik i jeszcze cale przednie zawieszenie do zrobiena plus zakonserwowanie przegnitych progow... musze to jak najszybciej opchnac jakiemus małolatowi... niestety... poprzedni wlasciciel bez skrupółow zrobił mnie w Hja to ja tez nie bede sie bawił w jezusa chrystusa zbawiciela... Dzięki wielkie za informację, pewnie jest własnie tak jak mówisz... pozdrawiam !
Opublikowano
A powiedz mi jeszcze kolego, czy wymiana owych pierścieni jest kosztowną operacją ? Gdzie mogę się zaoptarzyć w takie pierścienie i jaka może być ich cena ? Jak z robocizną za taką operację ?
Opublikowano

powiem tak,że koszta wszystkich usterek chyba przewyższą wartość auta i lepiej będzie sprzedać te za np 2-3 tysiące lub na częsci(jeżeli masz dobre wyposażenie to będzie sie bardziej opłacało) i dołożyć to co musisz włożyć w silnik i zawieszenie i kupić coś lepszego.

części do Bmw nie są tanie,tym bardziej dobrej jakości a nie wiadomo czy np po drodze nie wyjdzie że trzeba robić szlif wału i bloku.

No chyba że kupisz drugi silnik i tylko podmianke zrobisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.