Skocz do zawartości

E30 2,5L + Turbo


pear-p1

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda zachodu! Koszty wielkie, silnik M20 to kapryśna konstrukcja. Lepiej zrób sobie swap na coś mocarnego, jeśli koniecznie chcesz mieć mocne E30.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wybór jest ogromny. Zależy ile chcesz mieć koni. Swap rozsądny cenowo to M54B30, swap bardzo mocny to S50B32 lub nawet coś większego, ale to już podwójnie dużo kasy ze względu na ceny samych jednostek napędowych.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaraz ktos wyskoczy ze minimum to 4.4 V8 :P Ale do e30 jest mozliwosc zamontowania bez wieeeeeelkiej rzezby (jak w innych przypadkach) np m30b35 (3.5 z e34 e32 jest to duze R6, moment spory i bez problemu fruwa bokiem na trojce. Jesli kolege interesowalo m20b25 170KM + turbo to pewnie celowal w 220-250 KM a ten silnik(3.5) powinien go juz zadowolic(zmienic program i juz jest 230 KM). Ogarniety mechanik powinien to zrobic. Niestety motor juz ma swoje lata maja duze przebiegi i sa paliwozerne(25-30 na treningach) i bardzo dociazaja przod (jak chcesz wybebeszyc tyl to bedzie sie ciezko prowadzil.

Alternatywa to m50b25 z e36 e34(2.5 na zeliwnym bloku, jak to niektorzy okreslaja najbardziej idiotoodporny :) ) silnik nowszej konstrukcji , tzw mała szostka, dochodzi problem elektroniki komputera EWS (czasem) i tego samemu sie nie zrobi... Silnik lzejszy i mniej pali.

A jak kolega ma wor pieniedzy no to wspomniane 4.4 V8 i do tego turbo :D (ciekawy jestem ryku V8 i swistu turbiny :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie bardzo mi cos mówia te oznaczenia może coś więcej powiesz o tych silnikach ... ?

 

Hasła padły. Miałem nadzieję, że jako osoba zainteresowana i z kasą na przeróbki zaraz wyszukasz potrzebne informacje na temat tych silników...

M54B30 - 3.0 R6 231KM - bardzo mocna jednostka, która w E30 daje osiągi porównywalne z M3 E36. Silnik bardzo nowoczesny i oszczędny. Poszukaj więcej info, bo jest tego ogrom na necie i na tym forum.

S50B32 - 3.2 R6 321KM - silnik wyczynowy z M3 E36, droższy w zakupie (komplet ze skrzynią to jakieś 8-10kzł), ale bardzo mocny i nie do zajechania. Szukaj :search: :search: :search:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmując, że wrzuciłbym silnik z e32 lub e 34 ten 3,5L. to w budę od jakiego motoru ją ładować ? bo pewnie lepiej od takiej w której siedział większy silnik a nie 1,6. Czy wiele jest przeróbek aby go wsadzić ? rozumiem, że musi to być kompletny silnik ze skrzynia i komputerem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dobrze przypuszczasz. Gdybyś jeszcze słuchał i poszukał, to na pierwszej stronie tego forum jest temat o 3.5 M30 w E30 :mad2: :mad2: :mad2:

Oczywiście, że najlepiej w budę od 325i.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie na ten temat jest sporo informacji. polecam zapoznac sie z www.335i.de .

Sam caly czas mysle nad taka zabawka, ale to na zime najblizej, bo czekam az kobieta zda prawko i kupi jakies 1.0 w gazie lub malego diesla do przemieszczania sie z punktu A do B. Wtedy dopiero sprzedam albo zamienie swojego IS'a na mocne e30 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nikt nie wspomnial o S38B38 albo S62 :D

Po co bawic sie w pol srodki :twisted:

 

Narazie to kolega wspomnial ze chce mocne E30 a to nic nie mowi o tym jaki silnik potrzeby o ile do palenia kapcia pod marketem styknie M30

to juz do driftu bedzie dobry na poczatek zabawy i szybko mu mocy zabraknie :lol:

Drift na powaznie to tylko V8 lub R6 Turbo ew silniki z palety nissana lub toyoty :norty:

 

Ale moze kolega chciec pojezdzic na czas czyli TIME ATTACK lub jakies KJS i podobne, wtedy ciezki silnik V8 okaze sie za ciezki i prowadzenie bedzie lekko mowiac marne tutaj kierowal bym sie ku silnikom seri S5X lub M52 i M54+ kompresor

 

Ale moze byc tez opcja dla przeciwnika zakretow i tu opcja prawie dowolna zalezna od tego w jaki czas na cwiartke celujemy

 

Jednak moc to poczatek bo na co setki koni ktorych auto nie pzeniesie na droge a hamowac trzeba na pobliskim 100 letnim drzewie :lol:

 

Najpierw robi sie zawias i hamulce potem silnik i przeniesienie napedu

I nie ma co liczyc ze szybkie E30 z moca ok 300 koni wyjdzie taniej niz 25-30 tysi przy wlasnym nakladzie pracy

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25-30 tysi to juz profi do scigania sie na roznych zawodach, homologacje, przeglady itp. Jak ktos chce sobie polatac czasem bokiem, spalic kapcia pod remiza (bez obrazy ;) ) to w 15 000 sie zmiesci.

M-Technik piszesz ze nie wiemy w jaka moc kolega celuje. Napisal przeciez e30 2,5 + turbo, wiec Tobie, jako znawcy tematu, napewno to cos mowi i potrafisz szybko przeliczyc mniej/wiecej osiaganego powera(samo turbo bez kucia silnika)

A nikt nie wspomnial o silnikach z serii "S", bo to juz inna polka cenowa jesli sie to pakuje do e30.

Drift na powaznie to tylko V8? absolutnie sie nie zgadzam :8) :8) sam wiesz ilu jest ludzi potrafiacych ogarniac wybebeszone na krotkim przelozeniu e30 2.5 12V lub 24V(po swapie), choc wiem ze na 3 biegu brakuje mocy, a w m30b35 tego problemu nie ma bo pedzi jak szalone. Jak mu bedzie malo to sie przesiadzie na cos innego. V8 moze go przestraszyc na samym poczatku. Jest to drogi motor w utrzymaniu i czesci nie sa tak super dostepne. O dobrym mechaniku juz nie wspomne. Problemy z elektronika. Ale za to to uczucie, gdy ruszasz spod domu dziewczyny i budzisz w nocy tesciowa wspanialym bulgotem V8 - BEZCENNE :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie w tym problem ze znam potencjal M50B25 gdzie turbo bez kucia moze dac 50 koni i 250 :P

Znam tez ludzi ktorzy calkiem niezle zabijaja muchy boczna szyba e36 z silnnikem M40 :mrgreen:

Niestety ale apetyt rosnie i to szybko :mrgreen: pozatym dla mnie przygotowac autko to nie tylko silnik.

 

Wierz mi biorac na baze e30 dobijesz dotych 25 tysi i to lekko choc nie musisz startowac z taka kwota :wink:

Grunt to wiedziec czego sie dokladnie chce :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Zgadzam się z M-Technic-kiem, silnik to dopiero początek, taki bolid trzeba przecież jeszcze zatrzymać, nie mówiąc już o innych extrasach które poprawią prowadzenie i bezpieczeństwo...

Koszt który podał jest jak najbardziej trafiony trzeba liczyć 20 - 25 tyś. Chyba że chcesz zrobić druciarstwo no i tak naprawdę zależy do czego chcesz wykorzystać taki samochód :?:

Ja osobiście mam wsadzony M54B30 wymiata nieziemsko :norty:

Pozdrawiam

Rafał F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.