Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

wczoraj jak oglądałem swoją bertę od strony nawiewu (w sprawie innej usterki) to zauważyłem, że ramię od strony pasażera jest całkiem luźne. Jak porusza się ramieniem wycieraczki, to trzpień, który nim porusza lata na boki. Wiem, że tak być nie powinno. Dodatkowo jak jest słaby deszcz, to delikatnie popiskuje, a jak pada mocniej, to jest OK (ale to szczegół). Postanowiłem zatem zobaczyć dokładnie, co tam się dzieje i zdjąłem ramię, a następnie zawleczkę i podkładki. Mechanizm oczywiście suchy jak wiór (stąd pewnie to piskanie), ale martwi mnie to, że ten cylinder, w którym obraca się trzpień jest wyrobiony na tyle, że widać gołym okiem, że otwór jest jajowaty.

 

I teraz kluczowe pytanie - czy ktoś wie, jak można wymienić ten element? Czy muszę odkręcić cały mechanizm wycieraczek łącznie z silniczkiem, czy może jest to na tyle zespolone z karoserią, że już kaplica w tym temacie? Bo szczerze pisząc, nie dojrzałem żadnej śrubki, czy dużej nakrętki czy czegoś podobnego...

 

Mówimy tutaj o elemencie nr 1 z tego rysunku http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/q/14.png

 

Dokładnie lewa strona (patrząc na rysunek) jest wyrobiona.

Opublikowano
Ja bym powiedział że element nr 1 trzyma się do karoserii dzięki tulejce, podkładce i nakrętce 18,19,20, oraz poprzez uchwyt 13.
Opublikowano

Elementy 18, 19 i 20 odkręcałem i jedyne co można w ten sposób wyjąć to trzpień, który obraca ramieniem wycieraczki.

Natomiast ten pałąk (1) jest jakoś zamocowany oprócz tego. Hmm...

Opublikowano

Witam,

ostatnio borykalem sie z podobnym problemem z tym, ze od strony kierowcy. Okazalo sie, ze ten palak (nr 1 na obrazku), ktory laczy te trzpienie pekl po stronie kierowcy. W zwiazku z tym ramie wycieraczki kierowcy jakos tak dziwnie pracowalo, wlazilo na uszczelke itp. Na poczatku nie wiedzialem co jest. Dopiero po wnikliwej analizie odkrylem usterke. Zakupilem na allegro caly ten mechanizm + silniczek. W zrob to sam pisza, ze przy wymontowywaniu odkrecic wentylator. Mi udalo sie bez tego. Trzeba tylko odkrecic wspornik - na zdjeciu element nr 13.

 

Tak jak napisal pawelj5 - cale to ustrojstwo trzyma sie na tych trzpieniach przykreconych do karoserii + element nr 13.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Odswieze temat poniewaz tez borykalem sie z problemem zuzytego mechanizmu wycieraczek.

Otoz po wymianie zauwazylem jedna rzecz, wycieraczki na drugim stopniu czasowym dzialaja w inny sposob niz na starym mechanizmie i silniku. Wczesniej po zalaczeniu drugiego stopnia wycieraczki pracowaly czasowo caly czas , natomiast po podmianie mechanizmu wraz z silnikiem zauwazylem ze na postoju wycieraczki pracuja czasowo, natomiast gdy samochod zaczyna sie poruszac wycieraczki automatycznie zaczynaja prace ciagla. Troche mnie to dziwi, bo chyba wycieraczki nie maja nic wspolnego z predkoscia samochdu, bynajmniej ja nie slyszalem o tym w e36. Praca nie jest zalezna od obrotow silnika a raczej od predkosci (wyglada to tak, zalanczam wycieraczki na postoju na 2 bieg, pracuja czasowo co ok 5 sek, ruszam samochodem, wycieraczki pracuja raz za razem, zatrzymuje sie na swiatlach, wycieraczki samoistnie znow zaczynaja prace czasowa co ok 5 sek, az do momentu ruszenia samochodem kiedy to znow pracuja raz za razem)

Moje pytanie, czy to prawidlowe czy cos nie tak, zuzyty mechanizm wraz z silniczkiem ma tloczone logo bmw, natomiast ten podmieniony ma logo ale zrobiony jest przez magneti marelli

 

Poprostu zachadze w glowe czy az taka technika obdarowono moje e36 94'

Opublikowano
Kolego wszystko w porządku.U mnie jest tak samo jade wycieraczki chodzą ale jak się zatrzymam to i one przestają pracować.A gdy ruszam i auto zaczyna sie toczyć powoli załanczają sie znowu. Czyli według mnie możesz spać spokojnie u mnie jest tak samo. Czyli wygląda na to że taką technologią obdarowali nasze Bunie.............. :)
Opublikowano

U mnie też jest to samo. Niemiec specjalnie za to zapłacił w salonie. To coś jak moduł komfortu wycieraczek :-)

Mnie bardzo podoba się to, bo raz, ze oszczędza wycieraczki (mniej cykli) a dwa, że nie skrobie po szybie na sucho (np. jak jest słaby deszcz) a trzy, że nie wkurza tak jak się stoi na światłach i nie lata ci przed oczami ;-)

 

Była jeszcze bardziej rozbudowana wersja, gdzie można było regulować czas pomiędzy maźnięciami wycieraczek..

Opublikowano

Ok dzieki koledzy za odpowiedzi.

 

Tak z czystej ciekawosci zastanawiam sie czy ta cala elektronika sterujaca praca wycieraczek jest w silniczku, bo wymienilem ramiona wraz z nim a na tym starym silniczku tej opcji nie bylo i jak oni to zrobili ze nie jest to zalezne od obrotow a predkosci, silniczki niby takie same w obu wychodza 4 przewody, ale co tam jak niemiec wymyslil to jego sprawa byle dziala i jest ok :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.