Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , na kompie wyskoczył błąd - czujnik spalania stukowego 1 i mam pytanie z ktorej strony silnika jest pierwszy ?
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie , żeby sie dostac do czujnika trzeba zdejmować kolektor ssący ?
Opublikowano
Kupiłem czujnik , ale mechanik twierdzi że do mojego silnika powinien byc z z bocznym wtykiem a ja mam wtyk prosty i żeński . Czy on się myli? nie zdejmował jeszcze kolektora , bo jak on ma rację to nie chcę płacić dwa razy . Proszę o opinie
Opublikowano

Czym się objawia tego typu uszkodzenie?

Na logikę, silnik traci moc bo komp opóźnia lub wyprzedza zapłon.

Ktoś napisze coś więcej?

Opublikowano
Wymieniłem czujnik. Zero poprawy dalej telepie na wolnych obrotach jak telepał . Proszę o jakieś podpowiedzi co z tym zrobić. Jutro jade znów na kompa jak wyskoczy ten sam błąd to co robić . Co może jeszcze powodowac wystapienie takiego błędu ?
Opublikowano
Witam, jeżeli w silniku są dwa takie czuniki to należy odpiąć i pomierzyć ten dobry. W ten sposób można sprawdzić, czy ten kupiony jest ok, bo wcale być nie musi. Następnie podmienić i zobaczyć czy nadal wyskoczy błąd pierwszego, czy drugiego. Następnie sprawdzić przewody od DME do czujnika, tutaj odsyłam do schematu elektryki w Bentleyu. Tam wszystko jest ładnie rozrysowane. Po tych operacjach musi się znaleźć uszkodzenie.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Nie sądzę, żeby czujnik spalania stukowego miał taki wpływ na pracę silnika. Po prostu go odłącz i zobacz różnicę. Jeżeli wyrzucałby zapłon na 1 i 2 cylindrze to można to sprawdzić np. stetoskopem, słuchając czy wtryskiwacz pracuje. Jeśli nie pracuje, to znaczy, że jest problem z iskrą. Najpierw sprawdź przerwę na świecy ( u mnie pomogło po kilku tygodniach szukania i rozbierania wszystkiego...). Jak nie pomoże to można pobawić się z zamienianiem cewek/fajek pomiędzy sobą i sprawdzanie czy coś się zmienia w pracy poszczególnych cylindrów(wtryskiwaczy). Jeśli dalej nie będzie wtrysk działał to trzeba sprawdzić połączenie z ECU, a jak jest to otworzyć ECU i zmierzyć(wzrokowo tez podobno widać) czy tranzystorki nie są popalone.

A jak z elektryka jest wszystko ok, to pewnie membrana do wymiany. Jaki masz przebieg? U mnie padła przy ok 250 000. po wymianie nie poznałem silnika:)

Bring More Women
Opublikowano
Komputer jakim miałem sprawdzony samochód to Hella Gutmann . Nie wiem czy wiarygodny czy nie , ale to inna sprawa .Świece nowe , gumki na cewkach nowe . Odpinałem cewki podczas pracy silnika i wydawało mi się że za kazdym razem była reakcja ( Wydawało mi się bo nie jestem mechanikiem) Przebieg trudno wyczuć pokazuje 220 000 ale czy to prawda ? . Czy można sprawdzic sam czujnik czy jest sprawny ?
Opublikowano

No właśnie ja tez miałem nowe świece. Sprawdź przerwę. mi wyrzucał 4 i 5 cylinder. Przyczyną była zbyt duża przerwa. A szukałem wszędzie.....

Czujnik spalania to piezoelektryk. Tak jak taka zapalniczka na guzik. Wytwarza jakieś minimalne napięcie w momencie spalania detonacyjnego. Nie wiem dokładnie jak sprawdzić ale chyba porównaj miernikiem z 3 pozostałymi. Będzie widać jeśli wskazania się będą różnić.Sprawdź jeszcze taki gumowy wężyk z tyłu silnika pod zbiorniczkiem wyrównawczym boryga. On idzie do membrany. Może jest dziurawy i zasysa lewe powietrze. A w nocy jak zdejmiesz pokrywy cewek i odpalisz to popatrz czy iskry nie skaczą po cewkach. Tylko w ciemnym miejscu.

Bring More Women
Opublikowano
A jaka powinna byc przerwa ? Wężyk ok bo sprawdzałem jak zdejmowałem kolektor ssący . We wtorek jadę na kompa ,. jak pokaze że czujnik spalania to juz nie wiem .
Opublikowano
Robiłem to z kolega , który jest mechanikiem i mowił ze mebrana ok , ale mało jest osob ktore tak naprawde znaja sie na naszych samochodach. Po czym poznał że jest ok to nie wiem
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie, napiszcie proszę jak skończyła się ta sprawa. Nie chce zaczynać nowego tematu. Wyskoczył mi na kompie błąd czujnika stukowego. Samochód od jakiegoś czasu jest słabszy niż powinien, pali też ok. 12 litrów przy normalnej jeździe po mieście. Szukałem już wielu innych przyczyn, wymieniłem mnóstwo rzeczy i cały czas auto nie chodzi tak jak na 318is M42 przystało. Dodam tylko, że ruszając z biegu nr.2 trzęsie silnikiem i trzeba go przeciągnąć na sprzęgle. Czy to jest obiaw stukowca? Proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.