Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Pytanie jak w temacie. Przy włączonej klimie działa ona przez kilka sekund, po czym wyłącza się na kilka sekund i tak cyklicznie. Układ chłodzi a w momencie włączenia słychać syknięcie dobiegające jakby ze środkowego nawiewu. Sytuacja trochę zmienia się na postoju podczas temperatur przekraczających 30 stopni. Cykle pracy klimatyzacji stopniowo się wydłużają, po kilku minutach pracuje już trybem ciągłym, a niedługo potem wentylator przełącza się z pierwszego na drugi bieg. Są to objawy za dużej, czy za małej ilości gazu w układzie?
Opublikowano

Jeśli już to za mała ilość gazu.Ale nie można wykluczyć cewki,lub całego sprzęgła (koło,tarcza)

Przy dużo za małej ilości gazu(sprężarka jeszcze się załącza) powinieneś słyszeć,że sprężarka głośno pracuje.

Przy temperaturze zewnętrznej powyżej 30 stopni są większe ciśnienia ,dlatego sprężarka pracuje w miarę poprawnie.

Co do dziwnych odgłosów,to przy małej ilości gazu po wyłączeniu klimy czasami słychać "przelewanie się gazu"

Opublikowano

pawelj5 napełnialem 2 miesiace temu klime (po 2 letniej przerwie, okazalo sie ze brakowalo zaledwie 150g gazu wiec jest szczelna) i u mnie układ zachowuje sie dokladnie tak samo jak u Ciebie

 

im jest cieplej tym klima dłużej pracuje lub nawet ciągle, mowa oczywiscie o sprężarce

im zimniej tym cykle jej załączania dłuższe i krótsza praca

wydaje mi sie ze z Twoja klima wszystko ok

na wylocie srodkowej kratki po postoju auta na sloncu mam 6-7stopni po jakis 10-15 minutach jazdy

po dluzszej jezdzie np 2 godzinnej trasie na wylocie jest okolo 5 stopni (na klimatroniku auto i ustawione temp obie na 22,5 stopnia)

sprawdz to u siebie, powinno być podobnie

Opublikowano
Czyli jak to rozumieć? Czujnik temperatury umieszczony gdzieś w nagrzewnicy rozłącza sprężarkę? Jakby tak pomyśleć to ma to sens, bo nie dojdzie do zaszronienia parownika. W gorące dni trudniej schłodzić powietrze i sprężarka chodzi cały czas. Tylko czy rzeczywiście właśnie tak ma być? Jak dla mnie jest obojętne czy sprężarka chodzi cały czas, czy nie skoro układ działa i chłodzi. Jest jednak mały szczegół. Moment włączania sprężarki powoduje w prawdzie niewielki, ale odczuwalny spadek mocy silnika. Normalnie mi to nie przeszkadza, ale mieszkam w terenie górzystym i często jeżdżę z żoną i małym dzieckiem. Spokojna jazda pod górę z włączoną klimą drażni mnie bo wyczuwam moment włączania sprężarki. Przy jeździe po płaskim i na wyższych obrotach w zasadzie się tak nie dzieje.
Opublikowano (edytowane)

Masz sprężarkę o stałym wydatku i będzie ona pracowała w sposób przerywany.

Zbyt duży przepływ czynnika wyłączy sprężarkę. Zostanie uruchomiona ponownie po pojawieniu się zapotrzebowania na czynnik chłodniczy.

Ale nie jest to cykl kilku sekundowy włączanie i wyłączanie sprężarki

Natomiast praca sprężarki cały czas jest w temp 30 stopni jak najbardziej normalne.

Pracę sprężarki kontroluje sterownik.

Dla prawidłowej pracy klimatyzacja została wyposażone w różne zabezpieczenia i sterowania.

Jeśli któraś wykracza poza zakres to sterownik nie pozwoli uruchomić,lub wyłączy sprężarkę.

zabezpieczenia to :

zabezpieczenie ciśnieniowe układu klimatyzacji,(30 barów wyłącza całkowicie)

sterowanie pracą sprężarki,(elektromagnes)

sterowanie wentylatorem skraplacza,(drugi bieg wentyl.przy ok 20 barach)

sterowanie pracą parownika,(zbyt niskie ciśnienie i wyłącza sprężarkę).

sterowanie obciążeniem silnika. (nawet chwilowe zbyt małe obroty silnika,lub zbyt wysoka temperatura silnika może spowodować wyłączenie sprężarki przez sterownik.)

Piszę na podstawie rocznika 98 bo miałem doświadczenie ,mam nadzieję ,że w 92 też już tak było:D

Edytowane przez maniura
Opublikowano
Czyli jak to rozumieć? Czujnik temperatury umieszczony gdzieś w nagrzewnicy rozłącza sprężarkę? Jakby tak pomyśleć to ma to sens, bo nie dojdzie do zaszronienia parownika. W gorące dni trudniej schłodzić powietrze i sprężarka chodzi cały czas. Tylko czy rzeczywiście właśnie tak ma być? Jak dla mnie jest obojętne czy sprężarka chodzi cały czas, czy nie skoro układ działa i chłodzi. Jest jednak mały szczegół. Moment włączania sprężarki powoduje w prawdzie niewielki, ale odczuwalny spadek mocy silnika. Normalnie mi to nie przeszkadza, ale mieszkam w terenie górzystym i często jeżdżę z żoną i małym dzieckiem. Spokojna jazda pod górę z włączoną klimą drażni mnie bo wyczuwam moment włączania sprężarki. Przy jeździe po płaskim i na wyższych obrotach w zasadzie się tak nie dzieje.
tak ma byc ze sprężarka startuje co jakis czas, jesli wymaga tego sytuacja to chodzi caly czas

Twoja klima działa ok :cool2:

u mnie do 3 tys obrotow tez delikatnie odczuwalne jest załączenie sprężarki, powyżej tych obrotow nie

ale u nas jest to delikatne a np u znajomego w 60 konnej fabii to jest dopiero strata mocy hehe, ciesz sie że żone 190konnym bmw wozisz :norty:

Opublikowano
Panowie a co sie stanie jak zalacze kompresor klimy na stałe bo mnie tez wscieka praca przerywana i myslalme zeby dorobic przelacznik tak by sprezarka dzialala non stop :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
nie jest to dobry pomysł, sprężarka musi być wyłączana gdy jest za małe i za duże ciśnienie w układzie i gdy za duza temperatura plynu chlodniczego lub zbyt male obroty silnika, to wszystko sluzy temu aby nie uszkodzic klimatyzacji i silnika
Opublikowano
To w takim razie kolejne pytanie. W chłodniejsze dni i podczas jazdy sprężarka pracuje z przerwami, a na postoju jak jest naprawdę gorąco pracuje ciągle. Skoro długość cyki pracy zależna jest od temperatury zewnętrznej, to który czujnik odpowiedzialny jest za sterowanie? Gdyby oszukać trochę ten czujnik można by wydłużyć, lub nawet spowodować pracę ciągłą, a jednocześnie zostałyby aktywne wszystkie zabezpieczenia. Czy sprężarka załącza się w taki sam sposób przy sterowaniu manualnym i w climatronic?
Opublikowano

Sprezarka steruje komputer klimy Zrealizowane jest to podaniem 12V do elektrosprzegla ale w samej sprezarce jest jakis czujnik

Jestem na etapie rozbierania takowej ale zakup torxow topexa byl zlym pomyslem i zostaly mi dwie sruby do odkrecnia :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Jeśli sprężarka będzie pracować w cyklu ciągłym,jeśli nie ma takiej potrzeby,grozi to zamarznięciem parownika.

A co za tym idzie wzrost ciśnienia i otwarcie zaworu na kompresorze (32 bary) i wypuszczenie R134a w atmosferę ,jeśli zawór będzie sprawny.Jeśli nie to najczęściej jest to uszkodzenie sprężarki (za duże ciśnienie) zatarcie ze względu na duży opór ciśnienia.

Więc wszystkie próby oszukania któregokolwiek czujnika doprowadzi do niepożądanych konsekwencji.

Czy klima manualna czy climatronik sterownie sprężarką odbywa się w ten sam sposób.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.