Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z miską olejową w moim E39 530d. Uderzyłem miską olejową a dokładniej śrubą spustową. Niestety uderzenie było na tyle mocne, że uszkodziłem gwint i pękła miska dokładnie przy gwincie. Pęknięcia nie widać jak jest śruba wykręcona, dopiero przy dokręcaniu śruby widać małe pęknięcie w misce przez które sączy się olej. Mam 2 pytania do znawców tematu:

1. Czy można ściągnąć miskę bez ingerencji np. nie ruszając silnika bądź skrzyni biegów (automat) lub gorzej całej przedniej belki

 

2. Jak można posklejać miskę bez ruszania jej - może jakieś kleje lub inne specyfiki ??

 

Proszę o pilną pomoc - za chwilę urlop i zostaję się bez samochodu :cry2: :cry2: :cry2:

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano

Miska w aso będzie kosztowała ponad 1600 zł. Na allegro dostaniesz za jakieś 400 zł. Kleić nie da rady bo możesz kiedyś nie zauważyć jak olej ucieknie i wtedy klops dopiero. Możesz ją wyjąć i dać do spawania. Jeśli to małe pęknięcie to może będzie to bardziej opłacalne. Nie wiem jakie są ceny spawania aluminium. Ale jeśli to naprawdę małe pęknięcie to może warto spróbować.

 

Ps. pocieszam Cię, że za chwilę też mam urlop i wczoraj przy wymianie oleju, przy dokręcaniu korka spustowego - ukręciłem śrubę i został mi gwint...na szczęście śruba jest aluminiowa i dało radę sposobem ją wykręcić...więc rozumiem Twoje nerwy ;)

Opublikowano

Jeśli jest to rzeczywiście małe pęknięcie to na upartego możesz dorwać jakeigoś dobrego/kumatego spawacza i spróbować to spawnąć na aucie. Wypuść olej, dokładnie to wyczyść, osusz. Oczywiście trzeba to robić bardzo delikatnie i jest to ryzykowne bo zawsze jest możliwość, że coś Ci się może zajarać. Ale może da się to jakoś delikatnie smarknąć żeby było szczelne. Ale jak mówię - jest to ryzykowne i najlepiej byłoby miskę wyciągnąć i ją dokładnie pospawać lub wymienić na inną używaną i całą.

Pzdr.

P.S. Znajomy kiedyś w swojej Alfie 147 na urlopie będąc wycedził michą o jakiś kamień i też pękła mu tuż przy korku spustowym. Pojechał do jakiegoś lokalnego rzeźbiarza i jedyne co gość mógł mu na szybko zrobić to spuścił olej, wytarł, osuszył i zaklajstrował to jakąś spoiną typu Poxilina żeby dojechał do Wro z Mazur. Najlepsze, że jeździł z tym jeszcze chyba ze 2 miechy zanim wymienił michę i trzymało. Ale to była Alfa i tam druciarstwo dało radę. Jak będzie w BMW - trudno powiedzieć. Jakby nie patrzeć jest to rzeźba w g*** ale to już Twój wybór.

Opublikowano

Powiedzcie mi jeszcze jedno:

Czy jest dużo zachodu żeby tą miskę odkręcić od silnika ? czy trzeba odkręcać silnik od skrzyni biegów (przyp. automat) żeby tą miskę odkręcić ? Czy da się to zrobić bezinwazyjnie tzn. rozkręcanie połowy samochodu ?

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano

witam

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2313&hg=11&fg=10

 

ostatnio oglądałem akurat swoją pod spodem bo szukałem rurki od klimy i na moje oko powinna dać się wykręcić bez przeszkód innych elementów.

 

ale torxów jest duzo :)

 

 

CHAMPION

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.