Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj po zakupie buni w drodze powrotnej zaniepokoiło mnie kilka drobnych elektrycznych problemów

 

Prędkościomierz i ekonomizer czasem przestaje działac, i nie mam pojęcia czym to jest spowodowane, miga co jakiś czas kontrolka Check ale myślę że to sprawka odłączonej sondy lambda bo panowie od gazu się troszkę rozpędzili, zapaliła się kontrolka motoroil na check panelu pod sufitem, olej jest miniej więcej na połowie na bagnecie,

 

interesuje mnie najbardziej wariowanie zegarów, i gdzie szukac przyczyny takiego zachowania

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano

Witam

zeby nie zakladac nowego tematu to podepne sie pod ten ;) Otoz mam takie pytanie czy w e30 1.6 mozna wymienic licznik na taki z obrotomierzem i czy nie ma zadnego problemu z podlaczeniem ?

Opublikowano

sprawdź kabelki, które wychodzą z tylnego mostu, tam jest czujnik prędkości i to gdzieś tam będą przetarte i zgubiły połączenie. jeśli masz uszkodzoną wtyczkę to wymień na nową, naprawianie nic nie da, będzie chwilowe rozwiązanie tylko (znam z doświadczenia).

 

kolego zegary powinny pasować, bo za obsługę zegarów w e30 jest odpowiedzialny komputer, jak będziesz mieć licznik z obrotomierzem to wystarczy sie zorientować jak i gdzie to podpiąć.

Opublikowano
sprawdź kabelki, które wychodzą z tylnego mostu, tam jest czujnik prędkości i to gdzieś tam będą przetarte i zgubiły połączenie. jeśli masz uszkodzoną wtyczkę to wymień na nową, naprawianie nic nie da, będzie chwilowe rozwiązanie tylko (znam z doświadczenia).

 

Sobotę wszystko poprzeglądam po prostu w tygodniu nie mam czasu :) ale dziękuje za zainteresowanie, jeszcze wnerwia mnie kontrolka check na desce między zegarami :-/

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano
Ok, dzieki za szybka odpowiedz.

Pzdr.

 

Ważne jest, żeby zegary pochodziły od takiego samego auta, a więc w Twoim przypadku 316i. Jest to kwestia kości kodującej, której zapewne w Twoich zegarach bez obrotomierza nie ma, a w nowych będzie. Istotne, żeby to była kość kodująca od takiego samego silnika. Jak coś, to mam gdzieś chyba kość do 316i M40...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
No zapewne właśnie ma znaczenie jaki tam masz wsadzony motor

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano
Są 2 rodzaje od 4 i 6 cylindrów - a czy to 1.6/1.8/1.8is czy 2.0/2.3/2.5/2.7 nie ma znaczenia.

 

Oczywiście racji nie masz ani trochę :duh: ... Licznik z M42B18 (318iS) będzie miał inną kość kodującą od M40b16 i b18 (te są takie same). Jeśli chodzi o auta 6-cyl to sprawa wygląda już bardziej zawile, bo każdy ma inną kość kodującą: 325i ma inną kość kodującą w zegarach od 320i, nie mówiąc o 325e, gdzie obrotomierz wyskalowany jest... trochę niżej, co za tym idzie w 325i nie ma racji bytu.

Nie róbmy chłopakowi wody z mózgu.

Aha, czyli musze kupic tylko do 4 cylindrowca i bd ok?

Kup licznik z auta z takim samym silnikiem jak Twoje, czyt M40. A czy będzie działał biorąc pod uwagę, to że motor masz z E36 - powinien, ale bez doświadczenia się nie dowiesz :norty: End of story.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano (edytowane)
Oczywiście racji nie masz ani trochę :duh: ... Licznik z M42B18 (318iS) będzie miał inną kość kodującą od M40b16 i b18

 

Zegary doE30 z silnikami R4 i R6 są takie same ,różnią się tylko kością sterującą, która przelicza wskazania obrotomierza dla R4 i R6 - TYLE W TEMACIE

 

Inne są zegary do diesli i ety - różnią się obrotomierzem (eta) i wskaźnikiem paliwa

 

W starym typie zegarów zamiast kości kodującej jest pręcik mocowany na wcisk od tyłu obrotomierza.

Na jego końcu jest cyferka 4 albo 6 - co odpowiada liczbie cylindrów.

 

E30 było wyposażane w 2 rodzaje zegarów -MotoMeter i VDO7

 

Nie mylcie wyskalowania obrotomierza z funkcją kości kodującej :!:

Edytowane przez BartoszE30
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

:shock:

Proponuję nie pisać w temacie jeśli nie ma się wystarczającej wiedzy.

 

Nikt tu pojęć nie myli poza Tobą... Od początku rozmawiamy o tym, żeby gość kupił zegary od 316i lub 318i, bo będzie miał od razu odpowiednią kość kodującą, a co za tym idzie nie będzie mu przekłamywał obrotomierz i ekonomizer (trzeba założyć, że przyczyną padaki zegarów może być stara kość)...

Co do różnic między zegarami 4 a 6 cylindrów:

-nie ma znaczącej różnicy (tylko zakres czerwonego pola i wskaźnik paliwa [różna pojemność baków]) pomiędzy zegarami z 4 i 6 cylindrów. Z powodzeniem miałem w 316i zegary z 320i po zmianie kości kodującej działały pięknie, a po przełożeniu wskaźnika paliwa były już idealne.

-oczywista oczywistość, że diesel i eta mają inne obrotomierze - a we wcześniejszej wypowiedzi sam tego nie uwzględniłeś

 

Proszę Cię, czytaj temat od początku zamiast wszczynać niepotrzebne dywagacje i rozmowy "kto więcej wie, a kto nie wie nic". Porada dla autora od początku była dobra.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Panowie kłócić to się możecie na PW :)

 

A wracając do tematu :) naprawiłem prędkościomierz, znaczy sam się naprawił po rozebraniu i przeczyszczeniu styków wewnątrz natomiast wyjąłem taką białą kostkę z przodu zegarów ale tylko wyjąłem i po tej operacji nie działa obrotek :evil: sądzę że jednak czas na zmianę całych zegarów bo już nie mam do nich siły :| :mad2:

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano
wyjąłem taką białą kostkę z przodu zegarów ale tylko wyjąłem i po tej operacji nie działa obrotek

 

To jest właśnie kość kodująca, o której tyle gadania! Włóż ją z powrotem, przeczyść wcześniej styki! Ta kostka zawiera informacje o Twoim silniku dla zegarów - najprościej mówiąc :D Dlatego obrotomierz nie działa :P

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

mattiss właśnie włożyłem ją z powrotem :( i niestety nie działa już obrotek, robiłem sobie całe zegary bo gdzieś masy nie było, znalazłem kilka zimnych lutów, i ożył prędkościomierz, natomiast obrotek działał przez chwilę i po odpaleniu ponownie jużnie działał i tak do dnia dzisiejszego anie drgnie nawet na chwilę......

 

jeszcze straciłem szybę pod blokiem :( gnoje no..... panowie sobie upatrzyli kierownice od BMW żeby to jeszcze była jakaś specjalna, ale wszystkie samochody tej marki tamtej nocy zostały w mniej lub bardziej brutalny sposób otworzone :) mi chociaż kierownica została bo nie umieli jej wykręcić :D sąsiadowi już nie została :)

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra obrotek działa bez zarzutu natomiast prędkościomierz wcale :( i teraz pytanie gdzie jest czujnik prędkości ?? chyba pociągnę nową wiązkę :)

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.