Skocz do zawartości

Bicie kierownicy przy hamowaniu


Maciek79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem ze bylo wiele razy o tym..ale. miesiac temu mialem wymienione cale przednie zawieszenie, amory, wachacze, tuleje, końcówki drążka. Generalnie autko prowadziło się świetnie. Właśnie wróciłem z urlopu w Chorwacji i po długiej trasie miałem wrażenie ze coraz bardziej telepie kierownica, wpierw było wyczuwalne to tylko przy wyższych predkościach powyzej 130 na autostradzie, pozniej coraz bardziej. teraz po powrocie do Warszawy telepie koszmarnie nawet przy hamowaniu z 50 :duh: . Tarcze TRW w miare nowe mają rok czasu i moze 20 tys przebiegu. Nie mialem tez na nich jakiegos mocnego awaryjnego hamowania z duzych predkosci. Czy możliwe ze tarcze tak szybko w ciagu jednej dłuższej trasy nagle sie powykrzywialy ?
m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bańki na oponie nie masz? Sprawdzałeś?

 

Nie wiem, wygladaja na oko ok. opony sa w miare świeże - nowe kupione i mają może 25 tys przebiegu., ale moze sprobuje zamienic przód z tyłem.. Generalnie chyba i tak musze z tym pojechac do mechanika, bo to bicie jest koszmarne.

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wiem ze bylo wiele razy o tym..ale. miesiac temu mialem wymienione cale przednie zawieszenie, amory, wachacze, tuleje, końcówki drążka. Generalnie autko prowadziło się świetnie. Właśnie wróciłem z urlopu w Chorwacji i po długiej trasie miałem wrażenie ze coraz bardziej telepie kierownica, wpierw było wyczuwalne to tylko przy wyższych predkościach powyzej 130 na autostradzie, pozniej coraz bardziej. teraz po powrocie do Warszawy telepie koszmarnie nawet przy hamowaniu z 50 :duh: . Tarcze TRW w miare nowe mają rok czasu i moze 20 tys przebiegu. Nie mialem tez na nich jakiegos mocnego awaryjnego hamowania z duzych predkosci. Czy możliwe ze tarcze tak szybko w ciagu jednej dłuższej trasy nagle sie powykrzywialy ?

Sprawdź:

1) tarcze - może jednak się już wykrzywiły (ja z żadnym TRW nie eksperymentuje, wsadzam tylko Textary lub Zimmermanny)

2) śruby w kołach - mogła się jakaś obluzowa i to powoduje zachwianie wyważenia koła

3) ciężarki na feldze - mógł Ci się jakiś odkleic i koło nie jest wyważone jak powinno i będzie latało jak żyd po pustym kościele

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) tarcze - może jednak się już wykrzywiły (ja z żadnym TRW nie eksperymentuje, wsadzam tylko Textary lub Zimmermanny)

2) śruby w kołach - mogła się jakaś obluzowa i to powoduje zachwianie wyważenia koła

3) ciężarki na feldze - mógł Ci się jakiś odkleic i koło nie jest wyważone jak powinno i będzie latało jak żyd po pustym kościele

Pzdr.

 

Tylko że bicie kiery występuje jedynie przy hamowaniu, jakby koło było żle wyważone to chyba normalnie jadąc też by biło. :?:

 

Co do tarcz, to jak sie okarze, że one są przyczyną bicia, to kupie nowe z ASO, tylko zastanawiam sie czy klocki nowe tez musze odrazu kupować, czy można wykorzystać poprzednie , ktore prawie wcale nie sa zuzyte ?

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy te elementy zawieszenia co je zmieniałeś to były jakieś markowe czy takie tańsze?

Ja kiedyś w e36 urwałem nowy sworzeń na pierwszej dziurze.

Ja obstawiam wahacz lub tuleję wahacza.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te elementy zawieszenia co je zmieniałeś to były jakieś markowe czy takie tańsze?

Ja kiedyś w e36 urwałem nowy sworzeń na pierwszej dziurze.

Ja obstawiam wahacz lub tuleję wahacza.

 

Lemforder, chyba nie jest taki slaby zeby miał się rozlecieć po 4000 km..

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No lemforeder oryginalny nie uszkodzony podczas zakładania to nie ma prawa się tak szybko rozlecieć.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) tarcze - może jednak się już wykrzywiły (ja z żadnym TRW nie eksperymentuje, wsadzam tylko Textary lub Zimmermanny)

2) śruby w kołach - mogła się jakaś obluzowa i to powoduje zachwianie wyważenia koła

3) ciężarki na feldze - mógł Ci się jakiś odkleic i koło nie jest wyważone jak powinno i będzie latało jak żyd po pustym kościele

Pzdr.

 

Tylko że bicie kiery występuje jedynie przy hamowaniu, jakby koło było żle wyważone to chyba normalnie jadąc też by biło. :?:

 

Co do tarcz, to jak sie okarze, że one są przyczyną bicia, to kupie nowe z ASO, tylko zastanawiam sie czy klocki nowe tez musze odrazu kupować, czy można wykorzystać poprzednie , ktore prawie wcale nie sa zuzyte ?

mysle ze to sprawa tarcz,a pogiac mozna duzo szybciej,klocki wloz nowe i dotrzyj spokojnym chamowaniem,kiedys pisalem o tanich tarczach i zawsze mialem problemy z nimi,teraz zalozylem zimermmany,i polecam ,nigdy tak niebylo ok,wachacze sprawdz na szarpakach,choc podobno niezawsze pokaza ale jesli niepokazuje urzadzenie to niepowinno to byc przyczyna,bmw jest b.kaprysne co do zawieszenia i tarcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam podobny problem. najpierw mialem bicie przy 80km/H do 140km/h podczas jazdy i podczas hamowania wiec pojechalem do wulkanizatora okazalo sie ze byla mala niedowaga i teraz przy hamowaniu nie ma bicia natomiast czasami przy 80km/h czuc lekkie bicie a czasem nie... tez jest to bardzo ciekawe

http://www.fotka.pl/profil/m


BBBBB M M W W

B B M M M W W W

BBBBB M M M W W W

B B M M WW WW

BBBBB M M W W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wiem ze bylo wiele razy o tym..ale. miesiac temu mialem wymienione cale przednie zawieszenie, amory, wachacze, tuleje, końcówki drążka. Generalnie autko prowadziło się świetnie. Właśnie wróciłem z urlopu w Chorwacji i po długiej trasie miałem wrażenie ze coraz bardziej telepie kierownica, wpierw było wyczuwalne to tylko przy wyższych predkościach powyzej 130 na autostradzie, pozniej coraz bardziej. teraz po powrocie do Warszawy telepie koszmarnie nawet przy hamowaniu z 50 :duh: . Tarcze TRW w miare nowe mają rok czasu i moze 20 tys przebiegu. Nie mialem tez na nich jakiegos mocnego awaryjnego hamowania z duzych predkosci. Czy możliwe ze tarcze tak szybko w ciagu jednej dłuższej trasy nagle sie powykrzywialy ?

 

jest to jak najbardziej możliwe że problem tkwi w tarczach.

miałem podobny problem w e36. tarcze i klocki były praktycznie nowe gdy kupowałem to auto (może z 10tys. przebiegu) a mimo to przy hamowaniu telepało kierownicą.

po wymianie tarcz wszystko wróciło do normy.

może w długiej trasie tarcze konkretnie sie rozgrzały i to spowodowało ich odkształcenie.

 

 

witam. mam podobny problem. najpierw mialem bicie przy 80km/H do 140km/h podczas jazdy i podczas hamowania wiec pojechalem do wulkanizatora okazalo sie ze byla mala niedowaga i teraz przy hamowaniu nie ma bicia natomiast czasami przy 80km/h czuc lekkie bicie a czasem nie... tez jest to bardzo ciekawe

 

a felgi są proste?

nawet najlepiej wyważone koło jeśli będzie pokrzywione to mogą pojawiać sie wibracje i bicie na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozylem ATE tarcze sprzodu i po 1,5 roku chodz nie zuzyte to sie pokrzywily, jak dlugo jechales to moze rozgrzales je bardzo i a pozniej nie trafiles gdzies na jakas wode, kaluze bo to czesto jest przyczyna pokrzywienia i praktycznie nie wazne jakie tarcze wlozysz przy tak duzych roznicach temperaur wszystko sie pokrzywi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No i potwierdziło się - przyczyną bicia były przednie tarcze. Po wymianie idealnie, zadnego bicia.

 

 

 

zalozylem ATE tarcze sprzodu i po 1,5 roku chodz nie zuzyte to sie pokrzywily, jak dlugo jechales to moze rozgrzales je bardzo i a pozniej nie trafiles gdzies na jakas wode, kaluze bo to czesto jest przyczyna pokrzywienia i praktycznie nie wazne jakie tarcze wlozysz przy tak duzych roznicach temperaur wszystko sie pokrzywi

 

Chodzi o to, że w żadną wodę nie wpadłem na rozgrzanych tarczach, jak również nie miałem mocnego awaryjnego hamowania. Poprostu tarcze i klocki TRW sie nie sprawdzily. Na poczatku wydawało mi się że jest ok i choć nie biły to dość mocno trzeba było naciskac na hamulec. Myślałem że tak ma być , ale teraz po wymianie na nowe widze jak ogromna różnica jest w hamowaniu. teraz wystarczy lekko nacisnac na pedal i skutecznie hamuje.

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam proste felgi jak i nowe tarcze zalozone z przodu... a czy zbierznosc tez ma wplyw na bicie ??? jak jade prosto lub delikatnie w prawo to wtedy bije przy 80km /h ale jak jade po luku w lewo to przestaje... moze zbierznosc trzeba mi zrobic?

http://www.fotka.pl/profil/m


BBBBB M M W W

B B M M M W W W

BBBBB M M M W W W

B B M M WW WW

BBBBB M M W W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam proste felgi jak i nowe tarcze zalozone z przodu... a czy zbierznosc tez ma wplyw na bicie ??? jak jade prosto lub delikatnie w prawo to wtedy bije przy 80km /h ale jak jade po luku w lewo to przestaje... moze zbierznosc trzeba mi zrobic?

 

Gdzies kiedyś czytałem że zbierzność również może mieć wpływ na bicie kiery. Ustawienei zbiezności napewno nei zaszkodzi, zwłaszcza jak dawno nie była ustawiana. Na duzych dziurach, czy przy okazji wymiany elementow zawieszenia zbiezność moze sie przestawic.

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.