Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam forumowiczów,

 

kupiłem swoją e46 ponad tydzień temu :) prawie 300tys przebiegu = stan bdb -, sedan, od zachodnich sasiadów, narazie nie widać dużo wad...,

 

mam problem z wentylatorem chłodnicy, gdyż się nie włącza, rozebrałem (silnik gorący itp) podpiełem na krótko do wentylatora (bezpośrednio pod silnik) masę i zaczął się kręcić, wnioskuję że sterownik wentylatora przekazuje "+" i dostaje sygnał sterujący, a brakuje mu tylko masy..., moja wina, że podczas oględzin nie wziełem miernika i nie obejżałem połączeń przewodów przy samym sterowniku...,

 

a chcę zapytać czy od wentylatora chłodnicy jest przekaźnik jak tak to gdzie i czy jest też bezpiecznik (chociaż myślę że i tak sprawny) mam "sam naprawiam w PL" ale tam jest bieda z informacjami...

 

za kilka wskazówek będę wdzięczny...

 

pozdrawiam

Opublikowano
musisz rozebrać plastikową obudowę przy wentylatorze, najpierw trzeba ją odkręcić. Prawdopodobnie oderwał się jeden z przewodów (mogą być już zaśniedziałe). Przylutujesz i będzie śmigać
Opublikowano

witam,

 

dzięki za informację, właśnie tak zrobiłem, środkowy przewód był luźny, a mocowanie było prawie całe "zeżarte", ale dało rade podlutować tak dość mocno..., tylko niewiem czy się włączy..., bo jeździłem trochę i lipa.... temperatura cały czas w pionie...na wtyczce na między głownymi przewodami i minusem i sterującym też było 12V a nie kręcił się...., może sterownik padł? Wtyczkę czujnika (na gumowym wężu - ten od wiatraka) zwierałem, ale bez tego też było napięcie jak wyżej..., więc niewiem, sam wentylator na krótko kręci się...

 

najprościej rozumując by włączył się wentylator oprócz + i - powinno być napięcie +sterujący.. tak jak w radiu "memory" nie ? jak tak to moduł uszkodzony będzie :/ ?

Opublikowano

masz interfejs aby podpiąć do kompa? tak najłatwiej sprawdzić bo włączasz wentylator z menu inpy i od razu widzisz

skąd jesteś? może gdzieś blisko i mógłbyś podjechać pod kompa?

Opublikowano
Mam identyczny problem tylko ze ja w swojej buni mam klime a nie działa mi wiatrak i nie wiem co jest kupiłem nowy wiatrak i tez nic
Opublikowano
Mam identyczny problem tylko ze ja w swojej buni mam klime a nie działa mi wiatrak i nie wiem co jest kupiłem nowy wiatrak i tez nic

a kupiłeś nowy czy używany wiatrak ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

witam,

 

chyba u mnie sie problem rozwiązał, mianowicie: drugi raz rozebrał wszystko i przewód od "-" chyba sie skorodował razem z mocowaniem, ale dalo rade to polutować tak pożądnie..., wiatrak się załącza...., tylko jeszcze mam pytanko czy on sam reguluje sobie obroty ? bo jak na krótko podłączałem to mi się wydaje że szybciej się kręcil....,

Opublikowano
są dwa tryby pracy wiatraka - kręci się dość powoli(tryb normalny) lub dużo szybciej (musiałbyś zagrzać nieźle auto aby wszedł na te wyższe obroty)
Opublikowano

przez TC » Sob Lip 17, 2010 12:48 pm

 

SerD1990 napisał(a):

Mam identyczny problem tylko ze ja w swojej buni mam klime a nie działa mi wiatrak i nie wiem co jest kupiłem nowy wiatrak i tez nic

a kupiłeś nowy czy używany wiatrak ?

 

pytanie jest tendencyjne :lol:

 

może mieć pecha i kupił uszkodzony, oczywiście. Ale pewnie problem jest w zasileniu lub termowłączniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
są dwa tryby pracy wiatraka - kręci się dość powoli(tryb normalny) lub dużo szybciej (musiałbyś zagrzać nieźle auto aby wszedł na te wyższe obroty)

 

 

Przy obecnej pogodzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.