Skocz do zawartości

ASO - przegląd przed zakupem.


Ralphtb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dowiedziałem się, że istnieje możliwość sprawdzenia samochodu przed zakupem w ASO. Nie jest to tanie, ale mam nadzieję że warto. Czy skorzystał ktoś może z Was z tej formy „przetestowania” samochodu? Zastanawia mnie czy faktycznie jest to warte swojej ceny i czy wiążące serwis z tym co podpiszą, tzn., że jeśli po wyjechaniu od nich silnik odmówi posłuszeństwa ze względu np. na zatkane wtryski, to muszą mi naprawić taką usterkę w ramach jakby gwarancji i co wchodzi w skład takiego przeglądu przedzakupowego?

 

Interesuje mnie też bardzo czy ASO dysponuje odpowiednią aparaturą i wiedzą aby w 100% potwierdzić, bądź nie bezwypadkowość samochodu? Czy jest to do sprawdzenia? Czujnik grubości lakieru nie wykryje przecież nic jeśli dany element nadwozia był wymieniony na nowy i polakierowany, a może się mylę?

 

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry czujnik lakieru i wlasciwa osoba z wiedza interpretujaca wyniki jest w stanie powiedziec Ci czy element byl domalowywany, czy tez nie. Po prostu kazda ingerencja w lakier jest do wykrycia, jezeli badajacy ma odpowiedni (skalibrowany) miernik i wiedze o lakierowaniu. Swoja droga, bardziej istotne niz czy element byl wymieniany czy tez nie, jest pomierzenie glownych/nosnych czesci nadwozia. Jesli masz ori lakier na masce a malowane podluznice tzn ze bylo cos powaznego. Jezeli natomiast odwrotnie tzn, ze mogla byc jakas szkoda parkingowa, albo kot ktory wchodzil na maske aby sie wygrzac. Z boku zawsze mozesz pomierzyc progi samochodu. Wiadomo ze jak progi malowane to roznie moglo byc, a jak same drzwi to przyczyna moze byc zawistny sasiad w gwozdziem. Wiec jak sam widzisz doswiadczenie w interpretacji wynikow jest potrzebne.

Co do gwarancji na wtryski jak sie pytasz to nie dostaniesz, chyba ze kupisz auto z sieci BMW a najlepiej nowke, to wtedy dostaniesz gwarancje na wszystko. Czy warto jechac? Decyzja nalezy do Ciebie ale wg mnie tak, gdyz maja programy diagnostyczne jak DIS i tam moga przetestowac Ci cala elektronike. Decyzja nalezy do ciebie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem pewien, że przegląd to coś w rodzaju podpowiedzi a nie gwarancji, zrobią przeglad i jak coś wykryją to o tym powiedza. Ale z całą pewnością żaden serwis nie podpisze sie pod czymś czego nie wykryją dając Ci gwarancję na naprawe czy wymianę.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem pewien, że przegląd to coś w rodzaju podpowiedzi a nie gwarancji, zrobią przeglad i jak coś wykryją to o tym powiedza. Ale z całą pewnością żaden serwis nie podpisze sie pod czymś czego nie wykryją dając Ci gwarancję na naprawe czy wymianę.

10000% tak, lub jeszcze gorsze jak auto jest na gwarancji to jak ASO cos wykryje (chip, wyciety fitr, zmienione turbo / IC, lub cokolwiek innego) to zabiora gwarancje :mrgreen: :mrgreen: i nie wazne, ze zmiany byly dobre dla auta :mrgreen: :mrgreen: , przklad aut ALPINA, wszystkie sa lepsze od pierwowzorow ale zadne nie ma ori gwarancji BMW....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem coś z praktycznej strony :)

Zdecydowałem się na taki przegląd właśnie jak kupowałem moją bawarkę (e91 2006 klekot).

Koszt 360 zł w BMW Sikora, umówiłem się ze sprzedawcą samochodzika i spotkaliśmy się pod w/w ASO (trzeba sobie telefonicznie termin z serwisem ustalić), dodatkowo umówiłem się ze sprzedającym (właściwie była to jego inicjatywa), że jak serwis wykryje coś oprócz tego co mi powiedział (lakierowany błotnik i maska) to pokrywa połowę kosztu tego przeglądu.

Sam przegląd wyglądał następująco: na dzień dobry pan z serwisu sczytał wszystko z kluczyka (kilometraż, wyposażenie, co komputer podaje że trzeba zrobić itp), następnie autko zostało podniesione i sprawdzono wizualnie stan, potem posprawdzano hamulce, zawieszenie, grubość lakieru (dostaje się ładnie wyrysowany schemat auta z zaznaczeniem grubości lakieru na każdej powierzchni), kupę innych drobnych rzeczy, podłączono go do kompa, wydrukowano wszystkie info o błędach jakie komp podawał, wykasowano błędy z kompa, sprawdzono elektronikę itp itd.

Całość trwałą ponad 2h, przy większości w/w testów można sobie było być i podglądać co technik robi (zadawać pytania i usłyszeć komentarz co robi i czy jest ok). Dodatkowo dostaliśmy kawkę lub zimny napój :) a na końcu gruby wydruk z wszystkiego do łapki i stwierdzenie co z autkiem (serwis potwierdził to co mówił sprzedawca o lakierowaniu 2 elementów i idealnym stanie reszty autka).

Potem pozostało się już ugadać tylko do ceny i sfinalizować transakcję.

Dla mnie jako laika od mechaniki samochodowej rewelka, oczywiście wiedziałem mniej więcej na co patrzeć (do kompa nie wejdę :D ), poza tym miałem kolegę mechanika ze sobą który nadzorował jeszcze co panowie z ASO robią :twisted: ale na pewno jak będę kupować następne autko to wydam te parę stówek na taki przegląd.

Potrzebujesz coś do akwarium słodkowodnego lub morskiego ? pisz na pw :)

Serwis, zakładanie, projektowanie - akwarystyka słodko i słonowodna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dokładny opis. Świetnie, że wiem już jak to wygląda od strony praktycznej. Mogę jedynie powiedzieć, że u Sikory jak widzę jest taniej, bo dowiadywałem się jaki jest koszt takie przeglądu i w Bawarii w Katowicach to 600 pln, a we Wrocławiu aż 750 pln.

 

Widząc jak sprawdzali Twój przyszły samochód jak myślisz, czy wykryliby naruszone elementy konstrukcyjne samochodu typu cos pospawane, zgięta/wyprostowana podłużnica, itp.?

 

Dostałeś w tej cenie cały raport i kosztorys, co musi być ew. zrobione i ile to będzie kosztowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że by wykryli spawania, gięcia itp, oglądali go dokładnie, ściągali te spodnie osłony więc widać było cały brzuszek auta, poza tym mój człowiek się kręcił cały czas przy mechaniku i zaglądał sam wszędzie, więc wątpię czy by się nie przykładali, zresztą nie mówiliśmy im (ani ja ani osoba sprzedająca mi te auto) o tym że był robiony błotnik i maska a wykryli to i poinformowali mnie o tym

tak dostałem kosztorys bo w sam raz zbliżała się wymiana oleju, płynu hamulcowego i płynu w chłodnicy, zapytali się nawet czy umyć autko przed zakupem :)

Potrzebujesz coś do akwarium słodkowodnego lub morskiego ? pisz na pw :)

Serwis, zakładanie, projektowanie - akwarystyka słodko i słonowodna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie uspokoiłeś :) Ciekawe ile policzyliby za samo mycie ;)

 

Zastanawia mnie natomiast dosyć duża rozbieżność cenowa jakby nie było tej samej usługi i jeśli Sikora jest znacznie tańszy to wybiorę się raczej do niego.

 

Powiem szczerze, iż myślałem, że ASO w całym kraju ma takie same cenniki, gdyż należą wszyscy do Smorawińskiego. No chyba, że są to odrębne jednostki mające autoryzacje, ale nie należące do nikogo. Czyżby to była taka sama samowolka jak w stacjach paliw należących do tego samego koncernu :)

 

Dawno robiłeś ten przegląd, bo może się ceny zmieniły i teraz Sikora też ma w podobnej cenie jak inne ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie niedawno. Pozwolisz zatem, że zapytam Cię o kilka rzeczy, w związku z tym, iż jesteś z tym całkiem na świeżo :)

 

Czy samochód, który kupowałeś był już zarejestrowany w Polsce, czy też tylko sprowadzony?

Zastanawiam się jak można stwierdzić, kto jest obecnym właścicielem samochodu jeśli nie jest on zarejestrowany w Polsce. Jeśli np. kupuje samochód sprowadzony z Niemiec i sprzedający jest jego trzecim właścicielem to czy ma obowiązek przedstawić mi dwie umowy kupna sprzedaży czyli umowę pomiędzy pierwszym i drugim właścicielem (jedynie pierwszy właściciel widnieje na Briefie) i umowę sporządzoną pomiędzy sobą i poprzednim właścicielem, tak żebym mógł jednoznacznie prześledzić jak zmieniała się własność samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak to jest ze sprowadzanymi na świeżo nie bardzo mnie to interesowało ze względu na komplikacje :)

mój został sprowadzony pojeździł 6 miesięcy prowadzony kobiecą rączką już na polskich blachach

ogólnie jak szukałem mojej to miałem tylko 4 warunki: nie starszy niż 2005, kombi, diesel i z województwa śląskiego bo nie chciało mi się daleko jeździć ;)

po kontakcie ze sprzedającym dostałem skany książki serwisowej nr vin (który sobie w u znajomego sprawdziłem i w kompie zgadzało się wszystko z książką serwisową) do sprawdzenia i fotki przed zmianą zderzaka i klapy (delikatnie pogięta była)

dodatkowo miałem ten plus że auto było zarejestrowane na firmę więc dostałem normalną fakturę (sam też rejestrowałem go potem na moją firmę)

Potrzebujesz coś do akwarium słodkowodnego lub morskiego ? pisz na pw :)

Serwis, zakładanie, projektowanie - akwarystyka słodko i słonowodna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dostałem książkę pojazdu bo on go już zarejestrował w Polsce, dowód rejestracyjny oc i fakturę + książkę serwisową

Potrzebujesz coś do akwarium słodkowodnego lub morskiego ? pisz na pw :)

Serwis, zakładanie, projektowanie - akwarystyka słodko i słonowodna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie możliwość zakupu samochodu, ale niezarejestrowanego i sprzedający chce jedynie sprzedać mi go wystawiając fakturę na niego, załatwić urząd skarbowy oraz celny płacąc akcyzę.

Zastanawiam się czy fakt, że jeszcze bym spróbował „wymusić” aby go zarejestrował, daje mi większą pewność co do jego pochodzenia i legalności? Innymi słowy, czy w procesie rejestrowania jest sprawdzana legalność pochodzenia pojazdu?

 

Dlaczego uważasz za plus, że sprzedawca wystawia fakturę na samochód? Czy zwykła umowa kupna sprzedaży z osobą prywatną ma mniejszą moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno to jest dodatkowy koszt dla sprowadzającego samochód, poza tym miesiąc będzie miał tymczasowy dowód rejestracyjny i nie wiem czy wtedy można sprzedawać (trzeba by się w UM w komunikacji popytać)

w tym momencie na pewno jest sprawdzana legalność pojazdu (po numerze VIN)

 

dla mnie jako firmy prościej jest kupić na f. vat bo mam prościej z księgowością niż zakup na umowę (co nie wyklucza zakupu na umowę i potem rejestracji autka na firmę)

Potrzebujesz coś do akwarium słodkowodnego lub morskiego ? pisz na pw :)

Serwis, zakładanie, projektowanie - akwarystyka słodko i słonowodna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Ja szukałem BMW e90 2.0d lub 3.0 i sprawa nie była prosta. 2.0d strasznie wymęczone, a 3.0 to praktycznie nie ma, zdecydowanie większy wybór gdybym szukał e60, ale to nie ta droga i nie ten budżet. Problem jaki ja napotkałem to bardzo mała ilość ASO BMW w Polsce bo jest ich zaledwie około 20 :/ co zdecydowanie utrudnia sprawę sprawdzenia samochodu. A nie ukrywam, że w ASO po samym kluczyku który odczytują można już sprawdzić podstawowe informacje jak np. przebieg samochodu ostatni. Ja tak sprawdząłem na dwóch dostarczonych przez sprzedawcę klucyzkach. Do tego oryginalność książki itp. Ale te sprawy to był mniejszy problem, grubszy temat to znalezienie ASO. Osobiście polecam portal www.taniprzeglad.pl, bo tam jak szukałem auta np. na Wybrzeżu to było w gdynii a ja mieszkam w Łodzi. Ogólnie to warto było jechać, bo to auto kupiłem, ale nie znałem nikogo w trójmieście, kto mi sprawdzi auto. Wyszukałem na taniprzeglad.pl opcji bmw pomorskie i przegląd przed zakupem pojawił się formularz i wpisałem co mnie interesuje, jakie daty itp taki mail z tego co zauważyłem został z autoamtu wysłanu do dwóch dealerów bmw w trójmieście po czym w ciągu 1-2 dni od dwóch dostałem odpowiedzi o cenach zakresach itp. Polecam bo to pomaga, zamiast do każdego pisać maila. Przegląd zrobiłem w ASO Fota BMW w Gdyni - pełen profesjonalizm polecam naprawdę. A kupiłem E90 2.0d 2007 rok wersja mocniejsza ponad 170km z pakietem M - bajka!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zastanawia mnie natomiast dosyć duża rozbieżność cenowa jakby nie było tej samej usługi i jeśli Sikora jest znacznie tańszy to wybiorę się raczej do niego.

 

Powiem szczerze, iż myślałem, że ASO w całym kraju ma takie same cenniki, gdyż należą wszyscy do Smorawińskiego. No chyba, że są to odrębne jednostki mające autoryzacje, ale nie należące do nikogo. Czyżby to była taka sama samowolka jak w stacjach paliw należących do tego samego koncernu :)

 

Dawno robiłeś ten przegląd, bo może się ceny zmieniły i teraz Sikora też ma w podobnej cenie jak inne ASO?

 

kto należy do Smorawińskiego ??? :duh:

 

różnica cenowa wynika z tego co robią w ASO podczas "ścieżki" kompletne sprawdzenie włącznie z geometrią - pomiarami podwozia może kosztować do 1500zł

 

Często po pierwszym etapie kontroli nie warto wykonywać kolejnych... miałem tak przy sprawdzaniu MINI, skasowano mnie symbolicznie 100zł, zająłem im około pół godziny czasu, mechanicy rzucili okiem na auto znajdujące się na podnośniku... to wystarczyło aby zdyskwalifikować zakup więc za resztę testów podziękowałem... Auto sprawdzałem u warszawskiego dealera około 1,5 roku temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem swojej E90 też pojechałem do ASO, do Sikory w B.B. Tak jak było wyżej wspomniane jest kilka opcji takiego przeglądu, można dobrać do podstawowego np. geometrię. Polecam sprawdzenie samochodu przed zakupem w taki sposób. W ASO sprawdzają jakie naprawy były wykonywane, kiedy i przy jakim przebiegu, sprawdzają grubość lakieru, poza tym przegląd: zawieszenie, hamulce, ogólny stan techniczny samochodu no i oczywiście auto sprawdzają na kompie. Jak znajdą coś nie tak to od razu wskazują na to. To jest też dobry sposób, żeby później mieć podstawy do negocjacji ceny zakupu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże jeszcze ten temat.

W Krakowie aktualne ceny to 800zł za pełny taki przegląd przed zakupem oraz 350zł za przegląd w ubozszej wersji (nie ma sprawdzania lakieru miedzy innymi). Mam jedną 116i na oku i chcialbym wykonac taki przeglad.

 

dar33k moglbys podac do siebie kontakt tel na PW prosze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.