Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Co może powodować słabe przyspieszanie na 5 biegu?Jak dodaje gazu stopniowo, to jakoś pomalutku nabiera prędkości, a jak trochę szybciej to właściwie nic się nie dzieje.Mam takie wrażenie jakby auto ciągnęło przyczepę.Te objawy są podobne na benzynie i gazie.Na kompie nie wywala błędów, oprócz jednego nierozpoznanego, który po wykasowaniu nie wrócił.Wcześniej auto jeździło lepiej,bardziej elastyczne i lepiej przyspieszało,chyba że to już czas na V8?

 

Czy może to być czujnik wałka rozrządu lub wału korbowego albo filtr powietrza , marki Filtron, który ma 1,5 roku?

BMW
Opublikowano

No a na przykład czujnik wałka rozrządu też może powodować takie objawy mulenia , słabego przyspieszania.Bardzo ciężko bujnąć ją do 180 na 5 biegu, trochę lepiej na 4 biegu, ale szału nie ma.

Gdyby to było sprzęgło, to obroty by rosły a auto, by nie jechało.U mnie obrotomierz i prędkościomierz leniwie idą do góry.Wszystko podobnie się odbywa , czy to benzyna,czy gaz sekwencja.

BMW
Opublikowano

Pamiętam jak kiedyś w szkole robiłem wykres trakcyjny i dowiedziałem się z niego, że auto zawsze osiąga największą prędkość na przedostatnim biegu..co do problemu to popieram, że pewnie chodzi o sprzęgło..ile masz przejechanych km?? Bo żywotność sprzęgła jest przeznaczona na 250.000km. oczywiście zależy jeszcze od jazdy i poprzednich właścicieli.

Ja miałem uszkodzony czujnik położenia wału i objawy są takie, że prawdopodobnie miałbyś problemy z odpaleniem, dusił by się, po czym w ogóle by padł do momentu wymiany..

Ostatnio wymieniałem sprzęgło oryginalne takie jak fabryczne było montowane SACHS >>rozsypało mi się łożysko, gdyby nie to to jeszcze bym pojeździł, bo na tarczy mam jeszcze ponad 2mm na 7mm<< koszt sprzęgła 500PLN + montaż 150PLN, tak na marginesie tylko dodaje ;)

 

pozdro yO

Opublikowano

Jak jeszcze inaczej sprawdzić sprzęgło?Chociaż wątpie czy to aby na pewno jest wina sprzęgła, biegi nie zgrzytają przy włączaniu.Przebieg auta to 341000 i możliwe że jest więcej.

Jak silnik jest rozgrzany, to musi trochę dłużej zakręcić, żeby odpalił.Odpalam zawsze na benzynie( sekwencja ).

BMW
Opublikowano
Zapewne sprzęgło. Jak je sprawdzić? A czy ze "strzału" sprzęgła spalisz gume? :P wiem że do drastyczny sposób ale będziesz wiedział :)
Opublikowano
Na lekko mokrym fajnie miesza, ale na suchym asfalcie z racji opon 225/60 chyba będzie ciężko.Zresztą boje się , żeby mi kółek nie urwało - szkoda autka.Z drugiego biegu ruszam bez problemu.
BMW
Opublikowano

wrzuć 5bieg i gaz do dechy, jak obroty rosną a prędkość nie to sprzęgło się ślizga jak nie, to to co innego

 

chyba nie dawno ktoś tu miał problem z kiepskim przyśpieszeniem i rozwiązanie było fałszywe powietrze w układzie dolotowym (miał podobną reakcje na pedał gazu jak Ty)

Opublikowano
Nie to na pewno nie sprzęgło.Muszę dokładnie sprawdzić dolot, to tu chyba jest "pies pogrzebany".Podczas dodawania gazu jest taki dziwny świst przy przepustnicy lub na dole kolektora ssącego, a nie tak dawno go wymieniałem i mogłem coś słabo przykręcić.
BMW
Opublikowano

Ja miałem podobny objaw - mocniej gazu a on słabszy, a oprócz tego niekiedy całkowite zamulenie auta przy każdych obrotach i prędkościach.

wymienilem filtr paliwa oraz uszczelniłem jeden z węzy podcisnienia i różnica ogromna.Jeszcze troche czujeten objaw słabszego przyspieszania przy mocniejszym dodaniu gazu ale tu juz podejrzewam pompe paliwa i bede niebawem wymieniał.

Oprócz tego będe wymieniał w tym tygodniu 2 cewki gdyz popękane są fajki i moze juz przy duzym obciązeniu jest przebicie ale na tyle krótkie, ze nie czuc drgania auta typowego dla pracy nie na wszystkich cylindrach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.