Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie nawiew klimy przestał działać (...) jestem wkurz (...) czy to może być bezpiecznik czy raczej szukać innych usterkowych części.

Mam climatronik wersja:moc nawiwiu ustawia się jak w E32 czyli pokrętłem nie przyciskiem.

Opublikowano

Przestał Ci działać "nawiew klimy" - mam rozumieć iż ogółem nawiew bo do ogrzewania on również jest potrzebny.

Rozchodzi Ci ogółem o to że dmuchawa nie dmucha - tak mam to rozumieć?

Jeżeli więc tak jest i nie pracuje ona na żadnym zakresie pokrętła to przede wszystkim sprawdź bezpieczniki. Gdy będą dobre to niewykluczam szczotki w samej dmuchawie (choć nie sądzę), lub opornica elektronicza tzw. jeżyk który to ma tendencje do wysiadania.

Opublikowano
Jak w temacie nawiew klimy przestał działać (...) jestem wkurz (...) czy to może być bezpiecznik czy raczej szukać innych usterkowych części.

Mam climatronik wersja:moc nawiwiu ustawia się jak w E32 czyli pokrętłem nie przyciskiem.

 

stawiam na stopien koncowy dmuchawy.bezpiecznija jako takiego

w obwodzie silnika dmuchawy nie ma, wiec albo pali sie bezpiecznik

sterujacy cala elektronika klimatyzacji albo fajczy sie koncowka.

 

Uszkodzenia panelu sterujacego sa rzadkoscia bo panel steruje stopniem

koncowym jakims symbolicznie malym pradem i nie ma sie tam za bardzo

co uszkodzic.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
bezpiecznija jako takiego

w obwodzie silnika dmuchawy nie ma, wiec albo pali sie bezpiecznik

sterujacy cala elektronika klimatyzacji albo fajczy sie koncowka.

 

No niestety nie do końca tak jak mówisz. W E38 jest bezpiecznik który jest oddzielnie odpowiedzialny za wentylator nawiewu. Jeżeli poszedł to znaczy że wiatrak jest na wykończeniu - poprostu trzeba już zaczynać go szukać. Druga sprawa można by było już odkręcić deskę i wyciągnąć wentylator w celu ostatniej reanimacji na zasadzie smarowania łożyska, co jest najczęściej przyczną.

 

Albo sterownik do naprawy.
- tutaj faktycznie podałem ostatnią możliwą przyczynę.
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

W E38 jest bezpiecznik który jest oddzielnie odpowiedzialny za wentylator nawiewu.

 

Sorry - slabo patrzylem na schemat. Istotnie powinien byc 20-amperowy

bezpiecznik ktory jest w obwodzie zasilajacym stopien koncowy.

 

Zacierajace sie wiatraki i palace sie bezpieczniki owszem sie zdarzaja

wiec nie zaszkodzi sprawdzic - ale jako ze problem z uszkadzajacym

sie stopniem koncowym wystapil literalnie juz kilkadziesiat razy

chociazby na tym forum, to sadze ze poszukiwania nie beda dlugie. ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam climatronik wersja:moc nawiwiu ustawia się jak w E32 czyli pokrętłem nie przyciskiem.

Przepraszam, tego nie zauważyłem.

Zgodnie z wypowiedzią mpower01 faktycznie jest to wina tych czterech tranzystorów polowych na szabli odpowiedzialnych za płynną regulację obrotów dmuchawy - stopień mocy. Jednakże powodem ich wysiadania jest duży pobór prądu przez wentylator w wyniku, np. luzów wirnika wentylatora na tulejkach, które stwarzają opór - należy to sprawdzić i zwrócić uwagę na mikrofiltr, gdyż opór powietrza powoduje słabe schładzanie tej szabli pełniącej rolę radiatora w odprowadzeniu temperatury z tych tranzystorów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.