Skocz do zawartości

320D Paląca się kontrolka ciśnienia oleju.


krzychu1977

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Obawiam się, że chyba regulator ciśnienia oleju pójdzie do wymiany. :mad2:

Może sam regulator nie jest do wymiany a być może jedynie sprężynka do wymiany lub cylinderek się zacina od brudu. Jednak ogólnie to operacja czaso i pracochłonna bo trzeba dobrać się do pompy i ją rozebrać, przeczyścić itd... :mad2: Ale z jednej strony koledze rawf1 wymiana uszczelek pomogła, mam nadzieje że i mi też :mrgreen:

A może wystarczy płukankę silnika zrobić, bo jakiś syf tam lata ? Właśnie czy ktoś z was próbował płukanki w klekocie ? Nie wiem jak to tutaj wygląda zwłaszcza, że mamy turbinę smarowaną i czy to przypadkiem jej nie zaszkodzi ? Szczerze mówiąc takie myju myju bym Buni zafundował, gdybym miał pewność, że nie ma skutków ubocznych. :|

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlewasz liqui moly do oleju (silnikowego!!!) i niech pochodzi przez 10 minut. Opinie są różne. Właśnie trafiłem na dyskusję na forum passata i była tam wizja apokalipsy silnika po wlaniu takiego specyfika :mrgreen: (że sam cały czas chodził, wkręcał się na wysokie obroty sam z siebie itd..) ale słyszałem też dużo dobrego po takim płukaniu :wink: jednak muszę mieć wiele pozytywnych opinii zanim się skusze. :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tym passatowcom uświadomić, że BMW robi najlepsze diesle na świecie :mrgreen:

A wracając do temat to, Yoshi, czy miałeś jakaś galaretowatą lub smołowatą breję w spuszczonym oleju? Czy stary olej był bez zmian?

Ja to chyba sobie zrobię jednak tą płukankę przy najbliższej zmianie oleju :mrgreen:

Następnym razem też zrobię płukanie.

Myślę, że jak zalejesz dobry pełen syntetyk to nie będziesz musiał na długi czas robić płukanki. :wink: Ale to moje zdanie, zrobisz jak uważasz :D

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulację :cool2: :cool2: :cool2:

Miejmy nadzieję, że u reszty też to poskutkuję. Najważniejsze, że taki zabieg to nie zbyt duża ingerencja w silnik. Wystarczy tylko wlać środek i spuścić olej :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na czym polegalo to plukanie??

Ja skorzystałem z płukanki LIQUI MOLY ENGINE FLUSH. Buteleczka 300ml... rozgrzewasz silnik do normalnej temperatury pracy 90'--> gasisz silnik--> wlewasz całą zawartość buteleczki--> zakręcasz korek-->odpalasz silnik--> zostawiasz na biegu jałowym na 10min--> gasisz silnik i dalej procedura wymiany oleju i filtrów.

Nie odnotowałem żadnych "apokaliptycznych" akcji :wink: silnik pracuje troszkę ciszej... zauważyłem to po 7minucie płukania! Nawet kolega, który był u mnie też to zauważył i powiedział: "O... czemu się tak cicho zrobiło?" :lol:

 

Płukankę także robiłem w 1,8TB i tam BARDZO odczułem poprawę! po tym zabiegu słychać... a raczej nie słychać jak nawet silnik się uruchamia! Pracuje zdecydowanie ciszej niż przed płukaniem i wymianą oleju. Następnym razem też zrobię płukanie.

dobra to jeszcze daj namiar na ten specyfik i olej..... aż jestem ciekawy bo właśnie będę zmieniał olej....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GR: Proszę nie cytować całych postów dopisując jedno zdanie... zwłaszcza, jak się odpowiada bezpośrednio pod nim... tworzą się przez to, bez sensu, długie, nieczytelne posty... proszę cytować selektywnie i nie post, pod którym się od razu odpowiada.

 

czy są znane jakieś przypadku używania tego specyfiku które się źle skończyły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wlany olej castrol magnatec 10w/40.

:shock: :shock: :shock: Półsyntety w silniku z turbiną? :shock: :shock: :shock:

Ja jak się dowiadywałem jaki olej wlać (mój pierwszy w życiu turbo diesel) to marki były różne, jak i klasy lepkości, ale wszyscy mówili jedno:

Do turbo diesla lejemy pełen syntetyk. Więc zmień olej.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba plukanka bedzie lepsza bo wymiana gumek dala tylko tyle ze psychicznie wiem ze sa nowe. ja mam wlany olej castrol magnatec 10w/40.

 

A jak Dolo dalej problem po wymianie gumek i kilku dniach utrzymuje sie??

 

Niestety!! problem z kontrolką TRWA pomimo nowych gumek. Następne działanie, to spróbuję najpierw tego specyfiku Kolegi YOSHIMURA01 do płukania silnika i zobaczę co po tym będzie się działo. Jeżeli dalej będzie lipa to niestety trzeba się wziąć za regulator ciśnienia oleju :mad2:

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie rozpatrzmy przypadek taki:

Powiedzmy, że ktoś odpicował Beme do sprzedaży i wlał motor doktora do oleju aby usunąć wycieki. I teraz lejemy czyściciela układu smarowania. Jak wiadomo usunie to doktorka i uwidoczni wycieki. Teraz pytanie gdzie poleci? Które uszczelki mogą pójść? :? Pod głowicą? Pod pokrywą zaworów?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej podatne będą simmernigi wału przód i tył .... oraz uszczelka pod miską olejową oraz pod pokrywą zaworów....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i za radą Kolegi YOSHIMURA01 zrobiłem płukanie silnika i wymieniłem olej na LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40.

Niestety w moim przypadku ten zabieg nie pomógł w problemie palącej się kontrolki oleju 4-5 sek po uruchomieniu. Co za tym idzie pozostaje mi wymiana regulatora ciśnienia oleju. Mam nadzieję, że to pomoże.

Może jakieś sugestie jak się do tego zabrać? Bardzo mile widziane wszelkie porady :D

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak u Ciebie po płukance ? czy słychać różnicę w pracy silnika?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.