Skocz do zawartości

czy to sprzęgło?


clyve

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jakie sa objawy konczacego sie sprzegla w manualu (530d 2004r 180 tys km)

czuje lekkie szarpanie jak zmieniam biegi z 1 na 2 i 2 na 3 i slychac taki lekki hrobot z drazka jak zmieniam bieg.

mechanik mowi ze normalnie pracuje ,ale mnie to strasznie denerwuje.

a moze te skrzynie tak maja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jak puścisz troche zbyt wcześnie sprzegło a drążek nie jest jeszcze na swoim miejscu to można lekko wyczuć drżenie czy trybiki na lewarku. Ale przy normalnym zmienianiu biegów, kiedy sprzęgło jest wciśnięte dość długo to problemu nie ma. Te objawy, które opisujesz to bardziej pasują mi na problem z kołaem dwumasowym. Zużyte sprzęgło powinno sie slizgać. Aby to sprawdzić powinieneś wrzucić najwyższy bieg i przy max momencie obrotowym, nie wiem jak to wypada w Twóim silniku 2200 obr czy jak, wcisnać nagle pedał w podłoge. Jeśli silnik i obroty zaczną ostro iść do góry a auto nie bedzie przyspieszało to najpewniej bedzie sprzęgło do wymiany.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam troche inny problem kiedy wrzuce bieg i puszczam sprzęgło czuję pod nogą że pedał pulsuje, drga (podobne uczucie jak przy hamowaniu z abs). Drgania czuć tak naprawdę na 3 pierwszych biegach. Auto normalnie przyspiesza z każdego biegu. BMW 530D manual. Proszę kolegów o pomoc. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdziłem już wieloma dieselami i zawsze przy zmianie biegu w każdym aucie wyczuwałem lekkie drgania pod nogą na sprzęgle. Nawet w nowym aucie na światłach wystarczy oprzeć noge na sprzęgle i czuć prace "poszczególnych cylindrów" tak to nazwijmy. Mówie tu akurat o autach z silnikiem czterocylindrowym

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dieselu to norma, nie ma sie czym przejmować

 

Zapewniam, że to normą nie jest.

U mnie w 530d tez drga, ale u kolegi jest ideał.

Slyszałem dwojakie przyczyny. Może byc luzny wałek wejsciowy w skrzyni i na pedale czujemy jak ten wał sobie wichruje w lozysku.

Druga mozliwosc, to podobno 'wyrobiony' amortyzator drgań paska wielorowkowego (tak, to ten duży i DROGI jak dwumasa niemal :mad2: ) powoduje te drgania na sprzęgle, bo jest napedzany z wału korbowego silnika i wprowadza jakieś tam małe niezrównoważenie jego pracy.

Jak dla mnie, winowajcą moze byc jeszcze lozysko oporowe sprzegla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
koniecznie to może i nie bo jeśli sprzegło jest do wymiany a dwumas jeszcze e bardzo dobrym stanie to nie trzeba. Ale z drugiej strony to względy praktyczne, i tak masz wszystko wyjete i rozebrane wiec koszt robocizny jeden, dochodzi niestety koszt koła dwumasowego

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.