Skocz do zawartości

320d Uszczelka? Głowica? POMOCY!!


Piotr1000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie! Nie wiem czy jestem przewrażliwiony ale jest chyba kolejny problem...:(

Ubywa mi trochę wody w chłodnicy, ubywa tak do pewnego poziomu i tak zostaje. Auto się nie grzeje nigdy nie przekroczyło 90 stopni, moc ma ogromną, nie kopci na czarno ani biało, chodzi równiutko i cichutko, jest to rok 99 136 km, przebieg 240 tys km, Oleju mam max na drugiej wcietej kresce, nie wiem co robic, dziś jak jechałem zauważyłem ze mrugła ze 3 razy na czerwono kontrolka oleju, na bagnecie nie ma zadnego majonezu na korku tez, dzis wsiadłem w auto pożadnie je zagrzałem przepaliłem wyciagnąlem bagnet i co prawda zrobiły sie malutkie bombelki powietrza nie wiem czy to normalne, po za tym nic nie zaobserwowałem innego, czekam na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to chłodniczka spalin, to faktyczne nie będzie nigdzie śladów wycieków, bo cały płyn pójdzie w rurę. To łatwo sprawdzić zaślepiając chłodniczkę. Poszukaj na forum, jak nie znajdziesz to pisz.
Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiem tak, auto stało 2 godziny odpalone u mechanika stwierdził brak jakiegokolwiek wycieku, cisnienie stwierdził że jest jak najbardziej ok, wody/plynu w oleju na pewno nie ma, oleju tez nie ubywa, dzis zapalila się kontrolka niskiego poziomu wody w chłodnicy... co robić? proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to chłodniczka spalin, to faktyczne nie będzie nigdzie śladów wycieków, bo cały płyn pójdzie w rurę. To łatwo sprawdzić zaślepiając chłodniczkę. Poszukaj na forum, jak nie znajdziesz to pisz.

 

kolego możesz mi pomóc? może to będzie ta chłodniczka? jak ją mam zaślepić? i czy to nie groźi jakimś uszkodzeniom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz 20 minut. Zdejmujesz 2 pierwsze osłony osłony silnika i masz zawór EGR. W lewo (patrząc od przodu) odchodzi metalowa rura do chłodnicy spalin. Jest zamocowana opaską ściskającą na całym obwodzie. W to miejsce wstawiasz blaszę np z 5 litrowego Heinekena i zaślepiasz wężyk po prawej - jak wszyscy piszą kulką stalową. Zakładasz osłony, dopijasz Heinekena i można sprawdzać czy nie ubywa płynu.

To rozwiązanie ma rację bytu jeżeli zdarzało się, że samochód czasami puszczał za sobą kłęby białej pary, dosłownie jak lokomotywa.

Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powiem tak... po dzisiejszej porannej walce postanowiłem wykręcic tą chłodniczke spain. Kiedy odkrecałem dół tej chłodniczki w czasie poluzowania dwóch śrub zaczęła leciec woda... wykręciłem ją całkiem zaślepiłem jedna dziurę i dolałem gorącej wody w drugi wylot wsadziłem wąż pod cisnieniem i co w miejscu gdzie powinny byc tylko spaliny skraplała sie woda. Czyli chyba powod jest w uszkodzonej chłodniczce i dlatego moja bańka spija tyle wody... Czy dobrze to rozkminiłem? dzieki wszystkim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.