Skocz do zawartości

320i - Komputer wariuje , usterki !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Panowie, pomóżcie mi bo już sam nie wiem za co się brać, ciągle po zakupie jakieś niespodzianki mam, co prawda wydaje się to pierdołami, ale kilka takich pierdół i jazda staje się naprawdę denerwująca, mianowicie :

 

od początku gdy ją kupiłem wciskając przycisk "CHECK" na komputerze wyswietlał się komunikat "CHECK CONTROL OK". nie wiem czy to dobrze, czy źle, ale nic się poważnego nie działo. 2 dni temu wsiadając z rana do samochodu, odpalam, jadę kilka metrów i zaświeciło się nagle "BREMSLICHT ELEKTRIK". nie miałem świateł stopu i poadły mi wskaźniki paliwa i temp, oraz - co najgorsze - zaświeciła się kontrolka poduszki powietrznej, świeci się do dziś. Zdiagnozowałem problem i wymieniłem bezpiecznik i problem wskaźników i stopu zniknął, kontrolka poduszki została, a na komputerze było spowrotem "CHECK CONTROL OK". Wróciłem do domu, pojeździłem po mieście, było elegancko. Lecz dzisiaj wsiadam z rana, i zaskakuje mnie komunikat "1 BREMSLICHT DEFEKT". Też to wykryłem, próbując wymienić żarówkę stopu. Lecz wymiana nic nie daje. Nie świeci żarówka lewa, a chcąc przełożyć prawą w miejsce lewej i tak nie świeci, a gdy przełoże lewą w miejsce prawej także nie, dopiero jak prawa wróci na swoje miejsce to świeci, lewa kompletnie nie. I co z ta poduszką??

 

Błagam, pomóżcie dobrymi radami, bo juz troche sie denerwuje, nie moge spokojnie wsiąść i jechać, dodatkowo problem z szybami opisywany wcześniej..

 

Z góry dzięki, Pozdro!!!

 

 

_________

Poprawiłem tytuł. Proszę zapoznać się z formatem tytułowania wątków!! Następnym razem dostaniesz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
Jeśli zaświeci Ci się kontrolka poduszki to nie zgaśnie do puki nie usuniesz przyczyny i błędu na komputerze. A jaki to błąd dowiesz się podpinając auto pod interfejs. U mnie ostatnio umarła mata w fotelu pasażera, ale efekt jest taki że po minucie gaśnie kontrolka... Nawet wyjęcie zegarów przy podłączonym akumulatorze często skutkuje zapisaniem błędu Airbag.
Opublikowano
Wymień przełącznik od stopu, ten pod pedałem bo to jest najczęstszy problem. Możesz go wyjąc i sprawdzić, czy po spięciu na krótko kabelków świecą się wszystkie żarówki.
Opublikowano
dzięki za szybkie odpowiedzi. czyli to że kontrolka poduszki się zaświeciła, to ma jakis związek z tym że padło światło stopu itp, czy to jakaś oddzielna usterka nie mająca nic wspólnego, której komputer nie pokazuje?? a jeśli chodzi o ten przełącznik to jest jakaś opcja żeby tam coś niestykało itp?? bo ostatnio ciagnełem tamtedy kable od głośników, ale przez ponad tydzien bylo ok, aż do dzisiaj... i jeszcze powiedzcie mi czy te "CHECK CONTROL OK" to coś oznacza??
Opublikowano
Przyciskiem Check sprawdzasz poprawność poziomów płynów eksploatacyjnych i oświetlenia. Komunikat który Ci się wyświetla oznacza że wszystko jest dobrze. Bezpiecznik który Ci się spalił był odpowiedzialny za zasilanie zegarów, więc dlatego teraz świeci poduszka. Bezpieczniki przeważnie palą się od zwarcia w instalacji, a jest to przypadłość E36. Instalacja jest rozbudowana, a najmłodsze egzemplarze mają 11 lat, często dochodzi do przetarć przewodów. Problem ze stopem często spowodowany jest włącznikiem przy pedale. Miałem to u siebie, ale wystarczyło go rozebrać i przeczyścić styki. Błąd poduszki musisz wykasować komputerem. Ale pojeździj najpierw trochę i kontroluj czy znowu nie spali się bezpiecznik.
Opublikowano
Ale ten przełącznik jest chyba odpowiedzialny za oba światla, czy nie? jeżeli by padł to nie byloby obu, tak mi sie wydaje przynajmniej.. Zmostkowałem kable przy lewej lampie i stop juz jest, trzeba jakos jezdzic, ale komp dalej widzi usterke, co jest denerwujace.. nie wiem gdzie szukac problemu..
Opublikowano
Włącznik stopu przy pedale hamulca ma wbudowane dwa przełączniki. U mnie po rozebraniu okazało się że jedna para styków jest nadpalona. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Nie sprawdzałem dlaczego są dwa styki. Widzę dwie możliwości. Albo każde ze świateł włączane jest osobnym stykiem, albo jeden styk służy do włączania świateł, a drugi służy jako informacja dla komputera. Tak czy inaczej zacznij od włącznika. Sprawdź miernikiem czy po wciśnięciu pedału mostkują się oba obwody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.