Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

to co zaznaczyłes to przepływomierz

zawór sterujacy wolnymi obrotami bo chyba o to ci chodzi znajduje sie pod kolektorem ssacym dokładnie pod przepustnica

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Dzięki Panowie, a ma ktos z Was zdjęcie jak on dokładnie wygląda? Wiem tylko, ze jest w kształcie litery T.

Czy żeby sie do niego dostac trzeba zdjąć kolektor, czy wystaczy zdemontować ten gumowy wąż, co idzie do przepustnicy?

 

Dużo jest z tym roboty? W sumie to chciałbym przeczyścić go tak profilaktycznie....

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Hej.

Do wyjecia zaworu dodatkowego powietrza nie potzreba demontowac kolektora ssącego, wystarczy sprytna ręka, którą wsuniesz pod kolektor od przodu silnika ( koło filtra oleju ) :norty: . Wychodzi do niego przewód pod kolektorem z drugiej strony przepustnicy w kształcie mocno zgiętego banana :mrgreen: , i macajac ten gruby przewód dojdziesz do zaworu :lol: . Cała filozofia.

 

Jestem mechanikiem ale nie sadziłem że opisanie czynności naprawy może być takie śmieszne :lol:

Opublikowano
najlepiej zdjąc rure do przepustnicy i odkrecic pokrywę filtra oleju, bedzie wiecej miejsca zeby reke wlozyc pod kolektor, ja jak wyciagałem to az mi reka spuchła bo wciskałem na chama reke pod kolektor. Najlepiej wyciagnąć go dołem pod przepustnicą. Odłączas wtyk do silnika krokowego i wyciagsz ten silnik krokowy w kształcie walca z takiej gumowej opaski, tylko tak jest on zamocowany, zadnych srubek i tym podobnych. nalezy takze z jednej ze stron sciagnąć ten gumowy waż (baranek) ktory idzie z krokowca do kolektora mniejwiecej na srodku kolektora. Wszystko widać jak sie popatrzysz miedzy dziurami w kolektorze, i latarką sobie poświecisz. Opaske ktora trzyma krokowke najlepiej posmarować lekko olejem zeby sie lzej zeslizgnęła i uwolniła silnik. Przy wkladaniu podobnie. ogólnie wkładanie krokowki zajęło mi 5 minut, aż sam się zdziwiłem że tak szybko to mi posżło, ale przy wyciąganiu sie namęczyłem troche. ogólnie potrzebne drobne rączki, im mniejsze tym lepiej ci to pójdzie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Nie ma potrzeby odkręcać górnej części obudowy filtra oleju.

1.Zdejmij rurę od przepustnicy powietrza i wyjmij (odczep) gumowe węże - jeden z nich jest od regulatora i łączy się z nim (jest przytwierdzony na metalowej opasce tak że go nie wyciągniesz.

2.odkręć 4 śruby od przepustnicy powietrza oraz rozłącz wtyczki, ale nie odłączaj węży gumowych przy przepustnicy

3.odkręć i zdejmij osłonę plastikową na kolektorze powietrza

4.jedna ręka od strony filtra oleju pod kolektor a druga od spodu w miejsce po przepustnicy

5.odłączyć wtyczkę od regulatora wolnych obrotów

6.zdjąć gumową rurkę łączącą go od góry z kolektorem powietrza

7.i wysunąć go do przodu.

8.wyjąć regulator z rurką tą co w punkcie 1.

9. wyczyścić dokładnie w środku i założyc w odwrotnej kolejności.

BMW jest jak krówka ciągle trzeba ją paść.

Wtedy jest pełny wypas.

Opublikowano
Dziękuje Panowie, dokładniej chyba sie nie da :8) :mrgreen:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Mi się udało wyciągnąć go bez tych wszystkich mozolnych czynności.

Zdemontowałem tylko dolot do chłodzenia alternatora i spokojnie mogłem włożyć lewą rękę pod kolektor. Odpiąć wtyczkę i rurki od krokowca da się jedną ręką, potem go wysunąłemdo w stronę tyłu silnika i wyjąłem pomiędzy serwem a przepustnicą. Potem czyszczenie i zakładanie. Wszystko zająło 10 może 15 min.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano
Mi się udało wyciągnąć go bez tych wszystkich mozolnych czynności.

Zdemontowałem tylko dolot do chłodzenia alternatora i spokojnie mogłem włożyć lewą rękę pod kolektor. Odpiąć wtyczkę i rurki od krokowca da się jedną ręką, potem go wysunąłemdo w stronę tyłu silnika i wyjąłem pomiędzy serwem a przepustnicą. Potem czyszczenie i zakładanie. Wszystko zająło 10 może 15 min.

 

Pozdr.

Darek

 

Trochę Wam poczarowałem, a mianowicie, jedną ręką ściągnąłem tylko jedną rurkę-górną, natomiast dolna jest zasiśnięta opaską. krokowiec wyjąłem razem z nią, a dopiero na wierzchu poluzowałem opaskę i odpiąłem dolną rurkę.

Wybaczcie.

Darek

  • 10 lat później...
Opublikowano

Podpinam się pod temat.

Wyskoczył mi błąd EML + kontrola trakcji.

Samochód wszedł w trym awaryjny i był strasznie zmulony. Jechałem do pracy i naglę stracił moc , zaczął szarpać i nie mogłem jechać.

Myślałem, że to silniczek krokowy, a więc zamówiłem . Włożyłem nowy , wszystko skręciłem i samochód w ogóle nie chce zapalić silnik kręci i zero reakcji.

Mniejsza srednica silnika krokowego w stronę silnika i nawet strzałka była .

E46 320i 150 km , Włożyłem stary silniczek krokowy i dalej to samo nie odpala nawet...

Co mogłem zrobić źle bądź co to mogło by być innego ?

Jestem za granicą i jeśli się da sam chciałbym to zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.