Skocz do zawartości

Problem z siłownikiem wlewu paliwa w E36 320i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem jak w tytule. Siłownik centralnego zamka od wlewu paliwa niezamyka, sądziłem że padł. Dziwnie sie zachowuje, chce tylko otwierać a zamykać się już nie chce. Wykręciłem go i na zasilaczu działa w obie strony, czyli zamyka i otwiera a w aucie tylko chce otwierać. Co może być nie tak, gdzie mogę szukać problemu. Dadam tylko że wszystko działa, tzn. elekrtyczne szyby i reszta siłowników w drzwiach także.

Będę wdzięczny za wskazówki.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Właśnie wróciłem z garażu. Powiem wam Panowie że dobrze sie domyślacie. Pilot był kiedyś dorabiany, bo mój kluczyk nie ma pilota. Nie mniej jednak tak jak napisał "maniura", z pilota się niezamyka a z kluczyka tak. Jednak jak zamknę kluczykiem to pilotem się otworzy wlew, ale już zamknąć się nie chce. Co mogę z tym zrobić i czy w ogóle coś się da zrobić, źle jest centralka zaprogramowana czy jak ?

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Alarm moze i dobrze podłączony ale tak jak przedmówca napisał musiałbyś zmostkowac przewód znajdujacy sie w okolicy przedniego lewego głośnika. Wiązka kabli wychodzi ze słupka tzn od drzwi kierowcy Biało czerwony z biało zielonym albo biało czarnym.
Opublikowano

momencik nie tak szybko bo chop se tylko problemów narobi

to zależy gdzie się podłączał z alarmem

jedni preferują lewy dół a inni podpinają się pod sam moduł komfortu który jest za schowkiem

generalnie rzecz biorąc to nie zmostkować tylko wsadzić diodę prostowniczą z zamykania na otwieranie - ot i cała filozofia z podwójnym ryglowaniem załatwiona :) wtedy będzie ci zamykać wlew paliwa

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

Chyba najpewniej będzie jak się skontaktuję z gościem który mi robił ów alarm i zapytam gdzie go podłączał. Jak coś z tym fantem zrobię napewno dam znać.

Dzięki za podpowiedzi.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
jak wiesz gdzie jest centralka i masz schemat to nie ma chyba większego problemu dioda z zamykania na otwieranie i po sprawie - na zwykłej kostce elektrycznej się to fajnie robi, tniesz 2 kable łączysz (tak jak były) a między nie wpinasz diodę prostowniczą, troche izolacji dla pewności i cała robota w 10 min gotowa ;)
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

Technolo. Powiedz mi taką rzecz, czy zadziałałaby taka dioda prostownicza gdybym podłączył ją tuż przy kostce która wchodzi do siłownika ??

Tak byłoby dużo prościej bo nie wiem dokładnie w którym miejscu jest centralna, a dojście do samego siłownika jest bezproblemowe.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

spróbować możesz jednak gwarancji ci nie daje jak to jest zrealizowane na przekaźnikach to może "nie puścić"

jak znalazł byś centralkę z alarmu było bu prościej

jak polecisz po kablu z diody która pokazuje ci czy alarm jest uzbrojony czy nie to znajdziesz centralkę ;)

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

hmmm pewnie jak bym miał schemat to bym wiedział a tak ciężko stwierdzić ale z logicznego punktu myślenia to jeden jest puszczony na zamykanie a 2 na otwieranie a masę ma gdzie indziej - najlepiej jakbyś sprawdził miernikiem albo probówką czy przy otwieraniu i zamykaniu na obu jest "+" (pewnie tak) więc między oba należy wsadzić diodę

dla świętego spokoju prześlij schemat to powiem ci na bank jak nie jesteś w stanie tego stwierdzić :cool2:

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano
WITAM, MAM PODOBNY PROBLEM W SWOIM BMW E46 318, SIŁOWNIK OTWIERA ALE NIE ZAMYKA I Z KLUCZYKA I Z PILOTA W KLUCZYKU. ALARM MAM OSOBNO, OSOBNY PILOT. GDZIE MOGĘ DOSTAC TAKĄ DIODĘ PROSTOWNICZĄ I JAKIE MAJĄ BYC JEJ PARAMETRY. SPRUBUJE ZMOSTKOWAC PRZEWODY PRZY SIŁOWNIKU I DIODĘ.
Opublikowano
JAK WSPMNIAŁEM MAM PODOBNY PROBLEM Z SIŁOWNIKIEM WLEWU PALIWA. W SKLEPIE POWIEDZIANO MI, ŻE TAKICH RZECZY SIĘ NIE ROBI, DIODA JEST DO CZGOSC INNEGO. I MAJĄ RACJE. DO SIŁOWNIKA PRZYCHODZĄ DWA PRZEWODY Z KTÓRYCH PODCZAS ZAMYKANIA JEDEN JEST + A DRUGI - i ODWROTNIE, NIE MA TAM ŻADNEJ MASY, W MODULE PRZESTAWIANE SĄ BIEGUNY, TAK WIĘC DIODA NIC NIE DA. MOŻE ZNACIE INNY SPOSÓB NA NAPRAWĘ TEGO, PZDR.
Opublikowano

stronę prędzej podesłałem ci rozwiązanie

zakładałem już parę alarmów i wiem co z czym i do czego

jak chcesz ufać komuś kto nie wie o co chodzi to twoja sprawa

moduł komfortu tak działa - musi dostać jednorazowo plus na zamykanie i otwieranie żeby zrealizować podwójne ryglowanie

i po tym wie kiedy ma zamknąć klapkę a kiedy otworzyć

Jak już zauważyłeś dla zamykania 1(+) 2 (-) dla otwierania klapki odwrócona polaryzacja 1(-) 2(+)

więcej Ci nie pomogę bo widzę że jesteś oporny na dobre rady - więc skieruj się do warsztatu i zapłać 50-100 zł zamiast 50gr

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Janek nie próbowałeś tego co sugeruje technolo a już zakładasz że to nic nie dam ja bym wypróbował ten sposób. Często teoria mija się z praktyką.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Janek nie próbowałeś tego co sugeruje technolo a już zakładasz że to nic nie dam ja bym wypróbował ten sposób. Często teoria mija się z praktyką.

 

ŚWIĘTA PRAWDA

tym bardziej że nie raz już ten temat był poruszany, tylko niektórzy mają problemy z użyciem "szukajki"

 

JANEK555

krótka lektura a propo tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=778825&highlight=

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Witam, dziękuje za podpowiedzi. Narazie rozwaliłem kostkę przy siłowniku wlewu paliwa i zamieniłem przewody, przy nacisnięciu pilota na otwieranie - zamyka się wlew, przy otwieraniu - cisza. Paliwo nie tankuje się codziennie i pociągam za zieloną linkę, żeby otworzyc wlew. Nie wiem o jakich parametrach w takim razie kupic tą diodę? Zaznaczam, że alarm mam osobno, nie związany z modułem, mam 2 piloty. Może walnięty jest moduł.
Opublikowano

przewody z alarmu są podłączone pod przewody z zamykania i otwierania

między nie trzeba wsadzić diodę prostowniczą np. 1n4001 albo jakąkolwiek inną byle prostownicza

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano (edytowane)

Witam, tzn. jak mam alarm osbno to i tak jest on podłączony do modułu. kable sterujące zamykaniem i otwieraniem są podłączone do kabli z modułu. czy dobrze rozumiem? i wtedy trzeba założyc diodę prostowniczą pomiędzy kable wychodzące z alarmu czy z modułu /tam jest biały i niebieski/, chyba z modułu bo mam osobnego fabrycznego pilota i centralny zamek, między dwa kable wlutowac diodę,

 

 

-----------------------

____________ kabel biały do sterownika zamykanie

moduł !

dioda

!

____________ kabel niebieski otwieranie

----------------------

 

czy tak może byc? rysunek wyszedł mi dobrze ale jak zatwierdziłem do wysłania to się pomieszał. dioda ma byc miedzy kablem białym a niebieskim?

Edytowane przez janek555

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.