Skocz do zawartości

VANOS-upgrade, czy dam radę sam?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam i pytam:

czy modyfikację VANOSA można zrobić samemu?

Mam wykaz części potrzednych do tego zabiegu ale nie wiem czy jest to wykonalne we własnym zakresie, czy nie potrzeba do tego wyczynu jakichś specjalnych serwisowych narzędzi?

Proszę o sugestie i wypowiedzi kolegów którzy ten problem przerabiali.

 

Z góry dziekuję

Darek

Opublikowano

Zasadniczo w robocie nie ma nic nadzwyczajnie trudnego, poza faktem

ze trzeba zdemontowac praktycznie caly osprzet "z przodu" silnika

zeby te robote wykonac. Narzedzia specjalne sa potrzebne ale sluza

one glownie do zatrzymania kol rozrzadu w ustalonym polozeniu a

to jak wiadomo daje sie rowniez zrobic "domowymi" metodami.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Witam kolegow ja tez przymiezam sie do zregenerowania vanosa i mam takie pytanie.Czy oprucz rozrzadu mozna tam cos jeszcze przestawic i czy jak wyjme vanosa z walka to musze go wsadzic tak samo czy jakos specjalnie sie go ustawia.Mam nadzieje ze rozumiecie o co pytam.Pozdrawiam Seba.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano
Witam kolegow ja tez przymiezam sie do zregenerowania vanosa i mam takie pytanie.Czy oprucz rozrzadu mozna tam cos jeszcze przestawic i czy jak wyjme vanosa z walka to musze go wsadzic tak samo czy jakos specjalnie sie go ustawia.Mam nadzieje ze rozumiecie o co pytam.Pozdrawiam Seba.

 

...kol rozrzadu oraz walka

 

Ogolnie jesli ktos np. samodzielnie wymienial walek albo lancuch

to sobie poradzi. Jesli nie masz doswiadczenia z zadna z powyzszych

czynnosci to tym bardziej nie radze tykac VANOSa.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Troszke sobie mechanikuje wymienialem juz rozrzad w kilkunastu autkach we wczesniejszej bemce tez sam sobie wymienialem tylko tu jest ten vanos bo jesli chodzi o ustawienie samego rozrzadu to nie ma problemu.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano

A mozesz mi napisać co dokładnie chciałbvyś upgrejdować i co Ci to da?

Jestem nowiciuszem.. ale zawsze moge pomarudzić mechanikowi ;-)

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
A mozesz mi napisać co dokładnie chciałbvyś upgrejdować i co Ci to da?

Jestem nowiciuszem.. ale zawsze moge pomarudzić mechanikowi ;-)

 

Tu chodzi o te typowa procedure "unowoczesnienia" VANOSa w nowszych

wersjach M50 i M52 doszla plaska sprezyna ktora kasuje luz i sprawia

ze vanos nie halasuje

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Witam kolegów

Właśnie rozebrałem vanosa i mam problem bo przestawił mi się wałek. CZy są tam jakieś znaki według których można go ustawić ? :(

Pozdrawiam
Opublikowano
Zasadniczo w robocie nie ma nic nadzwyczajnie trudnego, poza faktem

ze trzeba zdemontowac praktycznie caly osprzet "z przodu" silnika

zeby te robote wykonac. Narzedzia specjalne sa potrzebne ale sluza

one glownie do zatrzymania kol rozrzadu w ustalonym polozeniu a

to jak wiadomo daje sie rowniez zrobic "domowymi" metodami.

Jak rozumiem, trzeba rozpiac rozrząd. Wg rysunków: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1437&hg=11&fg=25

wydaje się, że czynnosć jest dość prosta, ze po zdjęciu dekla głowicy i odkręceniu VANOSA

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1282&hg=11&fg=15 - element nr 1 pozostaję rozkręcenie trzech śub łączących dyski z pierwszego rys. i wymiana na nowy zestaw dysków ze sprężyną.

Jeśli możesz psychop, to wypisz mi czynności, które pominąłem.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano
Nikt mi już nic wiecej nie dopowie? :cry2:

DarioKa Odezwij się do mnie to podeślę Ci kilka fotek i porad. Właśnie dzisiaj to złożyłem i działa :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano
A nie mógłbyś zrobić poradnika jakiegoś? Też jestem zainterewsowany... w tym tygodniu kupuje E34 2.0 ;-)

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Panowie mam pytanko.

Juz pisałem o tym gdzies tam wcześniej, ale niedostałem narazie odpowiedzi. Ogólnie mój vanos jest cichutki i nie chałasuje, jednak w teoretycznym momencie załączania sie vanosa (około 2 tys obr/min) mam podszarpywanie silnikiem, najbardziej wyczuwalne jest to na zimnym silniku.

Także rozumiem że elementę regulującym vanosa jest element nr 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1282&hg=11&fg=15

Dość prosto można go odłączyć. Czy po odłaczeniu go vanos sie nei będzie przestawiał??? Bo zamin wezme sie za robiórke chchaiłbym sprawdzić czy może właśnie ten element coś niedomaga czy co????????? Czy ten ruch jest dozwolony? Dodam że powyżej 2 tys nie podszarpuje ale nie ma takiego kopa jak mu się od czasu do czasu zdaża mieć. Czasami nie podszarpuje i jest o wiele mocniejszy.

Wie ktoś??

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Panowie mam pytanko.

Juz pisałem o tym gdzies tam wcześniej, ale niedostałem narazie odpowiedzi. Ogólnie mój vanos jest cichutki i nie chałasuje, jednak w teoretycznym momencie załączania sie vanosa (około 2 tys obr/min) mam podszarpywanie silnikiem, najbardziej wyczuwalne jest to na zimnym silniku.

Także rozumiem że elementę regulującym vanosa jest element nr 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1282&hg=11&fg=15

Dość prosto można go odłączyć. Czy po odłaczeniu go vanos sie nei będzie przestawiał??? Bo zamin wezme sie za robiórke chchaiłbym sprawdzić czy może właśnie ten element coś niedomaga czy co????????? Czy ten ruch jest dozwolony? Dodam że powyżej 2 tys nie podszarpuje ale nie ma takiego kopa jak mu się od czasu do czasu zdaża mieć. Czasami nie podszarpuje i jest o wiele mocniejszy.

Wie ktoś??

 

Barto, przecież Ci już pisałem. Nr 3 to elektrozawór sterowany przez komp. przy osiągnięciu odpowiednich obrotów. Weżem nr 10 przychodzi olej pod ciśnieniem. Elementem , jak napisałeś nastawczym, a bardziej fachowo, sterującym jest sam Vanos nr 1.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano

rozumiem ze cisnienie oleju ( w zależności czy element nr 3 puszcza olej czy nie) przestawia vanosa. Czyli odłączenie elementu nr 3 spowoduje że vanos bedzie jakby wyłączony??? - pytanie pierwsze

 

pytanie drugie - czy tak można zrobić(odłaczyc element nr 3 z zasilania). Po chłopsku pisząc czy czegoś nie zepsuje.

 

Sorry za może głupie pytania, ale działam zgodnie z zasadą:

"Bądź bezgranicznie ciekawy. Pytaj często „dlaczego""

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
rozumiem ze cisnienie oleju ( w zależności czy element nr 3 puszcza olej czy nie) przestawia vanosa. Czyli odłączenie elementu nr 3 spowoduje że vanos bedzie jakby wyłączony??? - pytanie pierwsze

 

pytanie drugie - czy tak można zrobić(odłaczyc element nr 3 z zasilania). Po chłopsku pisząc czy czegoś nie zepsuje.

 

Sorry za może głupie pytania, ale działam zgodnie z zasadą:

"Bądź bezgranicznie ciekawy. Pytaj często „dlaczego""

 

Nic nie zepsujesz, rozrzad będzie działał jakby nie było Vanos-a, cały czas na "0". Załączenie Vanosa powoduje tylko przyspieszenie rozrządu wzgledem korbowodu. Wcześniej do komoru spalania podawana jest dawka paliwa i wcześniej następuje zapłon.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano

po odlaczeniu elementu nr 3, w zasadzie rownica jest niezauważalna, prędzej chyba autosugestia działa.

Natępne pytanie czy ten impulsator nr 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1282&hg=11&fg=15

to ten wtyk co wchodzi do vanosa pod wężykiem olejowym???. Jezeli tak to co on w zasadzie robi, bo uzasadnione byłoby podłaczenie impusatora do kompa a nie do vanosa, a wychodzi on z głowicy i idzie do vanosa(tak wynika z moich obserwacjni podkolektorowych), czy on tam reguluje skoro element nr 3 odpowiedzialny jest za otwarcie zaworu z olejem a co za tym idzie podane zostaje cisnienie oleju do przestawienia vanosa.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
po odlaczeniu elementu nr 3, w zasadzie rownica jest niezauważalna, prędzej chyba autosugestia działa.

Natępne pytanie czy ten impulsator nr 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1282&hg=11&fg=15

to ten wtyk co wchodzi do vanosa pod wężykiem olejowym???. Jezeli tak to co on w zasadzie robi, bo uzasadnione byłoby podłaczenie impusatora do kompa a nie do vanosa, a wychodzi on z głowicy i idzie do vanosa(tak wynika z moich obserwacjni podkolektorowych), czy on tam reguluje skoro element nr 3 odpowiedzialny jest za otwarcie zaworu z olejem a co za tym idzie podane zostaje cisnienie oleju do przestawienia vanosa.

Chyba Ci te obserwacje nie wyszły. Za pomocą tego impulsatora komp. zna prędkość obrotową wałka ssącego i jego kabel idzie do kompa. Impulsator zbiera sygnały z kółka nr 7. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie za obudową filtra oleju jest takie gniazdo, do którego przychądzą wtyczki ze wszystkich czujników, przełącznika Vanosa i właśnie impulsatora. Później maszerują jedną wiązką do kompa.

Aha, to gniazdo jest dobrze widoczne po zdjęciu dolotu do chłodzenia alternatora.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano

ooo, dzieki , te kable mam tam tak poplątane ze ciezko dość do tego gdzie ia, a ze jest to pod kolektorem to ciezko ręką wymacać. A są czarne co jescze utrudnia. To teraz bedzie proba odciecia impulsatora, zobaczymy co to zmieni.

pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Panowie mam pytanko.

Juz pisałem o tym gdzies tam wcześniej, ale niedostałem narazie odpowiedzi. Ogólnie mój vanos jest cichutki i nie chałasuje, jednak w teoretycznym momencie załączania sie vanosa (około 2 tys obr/min) mam podszarpywanie silnikiem, najbardziej wyczuwalne jest to na zimnym silniku.

Także rozumiem że elementę regulującym vanosa jest element nr 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG61&mospid=47392&btnr=11_1282&hg=11&fg=15

Dość prosto można go odłączyć. Czy po odłaczeniu go vanos sie nei będzie przestawiał??? Bo zamin wezme sie za robiórke chchaiłbym sprawdzić czy może właśnie ten element coś niedomaga czy co????????? Czy ten ruch jest dozwolony? Dodam że powyżej 2 tys nie podszarpuje ale nie ma takiego kopa jak mu się od czasu do czasu zdaża mieć. Czasami nie podszarpuje i jest o wiele mocniejszy.

Wie ktoś??

 

Wróce jeszcze do Twojego starszego posta.

Podobno podszarpywanie przy "tych" obrotach to normalka przy naszych przebiegach. Można szukać problemu jeżeli traci moc.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano

w tym rzecz ze jak nie podszarpuje to jest mocny. Pokolei juz psrawdzam wszytsko, dlatego wypytuje o szczegóły. jedne co zauważyłem to to ze u mnie w przepływce nie ma zanego drucika i tez sie nie dopatruje gdzie ewentualnie mógł by być. http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=13829&highlight=silnik+krokowy

w tym poście jest zdjęcie silnika i pokazany w czerwonym kółeczku przepływomierz, dokładnie taki sam mam. Przy odpinaniu jest róznica w pracy, ale nei taka zebym widział roznice w mocy tymbardziej na gazie. Po odpieciu ma tylko wyższe obroty jałowe i tyle, i w niższych partiach obrotów na benzynce jest słąbszy ale od 2.5 tys juz ciagnie fajnie. Czy były przepływki nieklapowe bez drucika???? Wiem ze moze to nie ten temat, ale przy okazji zadaje pytanie.

 

Dziwi mnie to ze czasami przez tydzien potrafi jeździc dobrze a potem ewidentnie słabnie, czyżby gdzieś nie było styku na wtyczkach. No nie mam juz pojecia.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
w tym rzecz ze jak nie podszarpuje to jest mocny. Pokolei juz psrawdzam wszytsko, dlatego wypytuje o szczegóły. jedne co zauważyłem to to ze u mnie w przepływce nie ma zanego drucika i tez sie nie dopatruje gdzie ewentualnie mógł by być. http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=13829&highlight=silnik+krokowy

w tym poście jest zdjęcie silnika i pokazany w czerwonym kółeczku przepływomierz, dokładnie taki sam mam. Przy odpinaniu jest róznica w pracy, ale nei taka zebym widział roznice w mocy tymbardziej na gazie. Po odpieciu ma tylko wyższe obroty jałowe i tyle, i w niższych partiach obrotów na benzynce jest słąbszy ale od 2.5 tys juz ciagnie fajnie. Czy były przepływki nieklapowe bez drucika???? Wiem ze moze to nie ten temat, ale przy okazji zadaje pytanie.

 

Dziwi mnie to ze czasami przez tydzien potrafi jeździc dobrze a potem ewidentnie słabnie, czyżby gdzieś nie było styku na wtyczkach. No nie mam juz pojecia.

Pozdrawiam

Masz taką samą przepływkę bo masz taki sam silnik M50.

W przepływomierzu masz 2 druty, jeśli ich nie masz to znaczy, ze najprawdopodobniej miałeś wystrzał i wypruło Ci je.

W takiej sytuacji lepiej powinien Ci chodzić z odłaczoną wtyczką od przepływomierza.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano
lepiej chodzi jak przepływka jest podłaczona, moze dlatego ze orpocz przepływu mierzy temperature, bo jak ja odłacze to do 2.5 tys to zamulony jest strasznie, jak podłacze to od dołu równo sie wkreca, ale jak znajde kogos ktoby chciał na 5 minut podmienic przepływke to zrobie to i zobacze efekty. Narazie dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.