Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Moi drodzy wiem doskonale, że nikt z Was nie toleruje gazu (ja też nie bardzo od 4lat jeżdżę E36 320i tylko na benzynie) Ale sytuacja mnie zmusza do zmiany auta na kombi- Touring

 

Mam możliwość odkupienia bardzo tanio (od mojego chrzestnego –cena to trochę prezent i rekompensata za nieobecność na moim weselu ;-)) BMW E39 540i (silnik 4.4) 1999r i jest to właśnie jednostka przerobiona na gaz.

 

Proszę mi powiedzieć czy ta jednostka V8 na gazie jakoś w miarę się sprawdza bo z tego co wiem BMW z silnikami VR6 po prostu gazu nie znoszą w właśnie ten model V8 4.4 dobrze znosi przerobienie. Wujek z tego co mówi jest bardzo zadowolony i twierdzi, że nigdy z gazem nie miał problemów.

No i cóż standardowe pytanie czy ten samochód jest drogi w utrzymaniu porównując E39 525i lub np. E39 530tds… Czy części są dużo droższe czy w tej samej cenie? Słyszałem różne opinie…

Bardzo Was proszę o pomoc szczególnie informacji z autopsji bo szczerze boje się wkopać w jakieś niesamowite koszta bo tak duży silnik to na prawdę ciężko w pl sprzedać.

Z góry bardzo Wam dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam Hardy

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sledzac tematy o problemach w M62 - wiekszosc z nich zaczyna i konczy sie na nieszczesnym LPG. Jesli wujek zalozyl porzadny gaz i nic sie nie rozregulowywuje, nic nie psuje, to bierz. Najlepiej jak bys przedtem jeszcze kompa podlaczyl.

Odnosnie kosztow utrzymania - ciezko mi sie odniesc do czegokolwiek innego, gdyz nic innego nie mialem :8) . Jak chcesz sprawdzic ceny czesci, polecam realoem.com tudziez telefon do ASO - najskuteczniejsze sposoby. Jesli jest ASB sprawdz czy olej byl wymieniany i czy poziom i stan oleju jest prawidlowy, oraz czy nie szarpie przy przelozeniach, gdy wszystko jest zimne, odpalane po nocy.

 

Jak poszukasz na forum dowiesz sie wiele rzeczy z serii "co nalezy sprawdzic w 540 przed kupnem".

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

VR6 to tylko w VW :)

 

No chrzestny raczej Ciebie nie oszuka :)

Koszty V8 są ok 2 razy większe niż R6, więc jeśli masz troszkę odłożone to bierz. Gaz jeśli założony przez kogoś z głową będzie służył i zwraca się przy tym silniku momentalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie kiedys sam jechalem po diesla http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif. Na szczescie wrocilem 540iA :cool2: - nie ma sie co bac, swiat nalezy do odwaznych :wink: M5 to nie jest, aby mowic tu o szalenstwie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Napisz jakie "graty" gazowe są zainstalowane. Czyli:

1. Reduktor (parownik)

2. Wtryskiwacze

3. Komputer sterujący

Tanio chyba nie bedzie :mrgreen: ale na pewno przyjemnie.

Opublikowano

Dzięki Panowie za pomoc :-)

 

Do kolegi jij84 jeżeli koszta części będą podwójne to chyba będę musiał sobie darować :-/ a co do tego oznakowania VR6 to już słyszałem mnóstwo opinii mianowicie kiedyś na TVN Turbo gość mówił ze BMW właśnie ma VR6 ponieważ V- oznacza ogółem cylindry a litera R- układ rzędowy... No ale to w sumie mało ważne :-D

 

Do kolegi Cezar_2000 wiem tylko, że gaz jest firmy PRINTZA nie znam tej firmy zresztą gazem nigdy się nie interesowałem....

 

Dokładnie Panowie do odważnych świat należy już nie śpię po nocach i myślę, że jeżeli nie kupie tej Bemeczki z tym motorem to sobie nie pośpię :-)

 

A ktoś z Was ma może zagazowaną swóją? chodzi mi o opinie z autopsji...

 

Pozdrawiam Was serdecznie i chętnie poczytam dalsze opinie :-)

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

No nie, z tym podwójnym kosztem to lekka przesada. Jeśli v8 ma mniej niż 500.000 km to tam nie ma sie co psuć... Droższe na pewno są klocki od 100 zeta i tarcze hamulcowe od 300 za jedną tarczę oraz przednie amortyzatory ok.500-600 zeta za sztukę. To jest to co najczęściej się wymienia. Co do gazu to jeśli jest dobrze założony to tylko jeździć. Mi pali po Warszawie 16-17 gazu, w trasie niestety niewiele mniej tj 15 l ale z prędkościami po 200 km/h. Tak jak czytam na forach to dla porównania 528 po mieście pali od 14 do 18 gazu więc v8 żle nie wypada.....

Co do problemów z gazem to instalka nie wpływa praktycznie na silnik, jęśli są problemy to zazwyczaj przybrudzi się jakiś zawór czy wtryskiwacz i nie przełącza na gaz ale wystarczy czyszczenie i chodzi dalej. Dobrze jest trochę samemu się znać bo mechaniory na tych autach nabijają sobie kabze. Auto z takim silnikiem polecam nawet niedoświadczonym kierowcom, wszystko dla ludzi ale z wyobraźnią....

Opublikowano

No niestety ale części do V8 są o wiele droższe, nawet zamiennik. Oczywiście klocki można kupić za 100zł ale to będzie jakiś tani syf, wymieniałem niedawno, zdecydowałem się na firmę TRW, coś w miarę rozsądnego cenowo i jakościowo to przód 200zł, tył 170zł. Elementy zawieszenia też są droższe, bo 535 i 540 już ma inne niż np 525 czy 528. No ale coś za coś :)

Bierz jak masz ochotę, trzeba korzystać z życia.

Ja też nie zarabiam nie wiadomo ile, nawet średniej krajowej nie mam, ale są ludzie co lubią wpompować wypłatę w automaty, w papierosy, w przesadną ilość wódeczki :) a ja wolę w moje auto :)

I ja zadowolony, dziewczyna również :)

Opublikowano

Dokładnie masz racje, też wolę pieniążki zainwestować w moje autko i czuć się szczęśliwym niż roztrwonić pieniądze w barze :-) jeżeli chodzi o elementy zawieszenie to że są droższe jest to nawet zrozumiałe bo przy tym silniku musi być bezpieczniej... nawet teraz mając 150km mam renomowane części więc płakać nie będę a w marce BMW tego się nie wymienia co roku :-) tylko służy i służy :-)

Panowie jeszcze małe pytanko... Czy jest możliwość odłączenia przedniej poduszki pasażera? Chodzi mi i możliwość zamontowania fotelika dla mojej pociechy...

Pozdrowionka

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli jesteś w stanie zaufać wujkowi :) że nie wsadzi Cię na minę, to auto jest warte uwagi.

 

Jeżeli w aucie jest starannie zamontowana instalacja, która nie robi problemów, do tego jeżeli auto nie ma wyrypanego totalnie zawieszenia i kończących się wszytkich elementów eksploatacyjnych (typu klocki, tarcze, inspekcja za chwilę), to dlaczego nie. Autem jeździ się na prawdę wygodnie i pojeździsz nim długo. Z kwestii eksploatacyjnych... jak już koledzy pisali, na zawieszeniu i hamulcach nie ma co oszczędzać, bo może się to zemścić. Spalanie w warunkach mieszanych (z przewagą miasta) będziesz miał około 19-20l LPG/100km. Na trasie zejdziesz nawet do 13l LPG/100km przy DELIKATNEJ jeździe.

 

Aaaa jeszcze jedno odnośnie LPG. Nie kieruj się zdaniem ludzi, którym na Pb nie starcza funduszy, a na przykład jeżdżą od święta 320i z napisem "F... LPG" na klapie. To TY będziesz płacił za paliwo, a nie kto inny - na LPG można oszczędzić bez wyrzeczeń. Każde BMW będzie jeździło na LPG, ALE instalacja musi być założona przez kogoś myślącego i nie z najtańszych komponentów.

Kai
Opublikowano
Witam! Mam 540i kupiona od niemca ktory ją zagazowal nic sie niepsuje nierozlanacza i nieprzelanacza na benzyne trzeba pilnowac paliwa w baku i niejeździc ciagle z rezerwa bo pompka miesza smieciami i lubi sie zatrzeć,ale ta instalacja w najblizszym czasie zostanie z niej usunieta...Jeśli chodzi o utrzymanie ogolne 540 i 535 cześci sa duzo droższe niz do 5 z silnikami poniezej 3litrów ale akutalnie na mojej 540 mam zalożone 19calowe felgi od m5 e60 jezdze na nich juz poltora roku i nic sie w zawieszeniu nietlucze teraz zalozylem gwint Lowtec-a,od trzech tygodni na nim jeżdze i dalej sie nic niedzieje mam ja potora roku wymienialem w niej tylko to co trzeba filtry oleje plyny kolcki mialem tylko problem z przepustnica zostala wyczyszczona i auto gada dalej bez problemu...Niema sie czego bać ale trzeba pilnować podstawowych rzeczy!
Opublikowano

witam,

 

ja kupilem 3 tygodnie temu 540iA 1998rok, a dwa tygodnie temu wrzuciłem samemu do niej gaz.

Mam troche pojęcia o mechanice, a samo włozenie instalacji naprawde nie jest trudne. Zeszło mi 2 dni ale zrobiłem wszystko dokładnie, wyjąłem kolektor dolotowy i wwierciłem sie najniżej jak sie dało (gazownikom nie chce się wyciągać dlatego niektóre instalacje chodzą gorzej).

Całość kosztowała mnie 2500zł ze wszystkim.

Mam KME diego G3, wtryski Magic Jet pojedyncze, parownik GOLD, miedź 8mm, dysze 3.2mm, butla 68 litrów w kole (troszeczke musiałem poklepać podłoge żeby się ładnie schowała), wlew schowany we wlewie PB. Zalatwiłem sobie papiery żeby wbić w dowód.

 

Chodzi rewelacyjnie, nie czuć że jest LPG. Pali 14 w trasie (średnio spokojna jazda), i 19 w mieście. Przy naprawde ostrej jeździe po mieście wyszło 26. BC pokazuje troszke mniejsze spalanie.

 

Jesli chodzi o LPG to nie masz co się bać, jeśli chodzi o reszte kosztów eksploatacji to narazie mało wiem.

Niektórzy mi mówią że to profanacja że założyłem gaz do tego silnika. Dla mnie sprawa jest prosta: gdyby nie LPG to nie kupiłbym tego silnika ze względu na cenę PB.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
To u mnie w Bydgoszczy na ulicy Glinki majstery za jakieś 4600 chcą mi założyć STAG + GOLD parownik na 300km + valvetki z czego nie jestem zadowolony bo są podobno niesamowicie awaryjne. Alternatywą 4500 za EPLPIGAZ ale to jakoś nikt mi nie poleca. Zastanawiam się nad tym wszystkim.
Opublikowano
Ja mam STAG-300,redykttor MAGIG,wtryski MAGIK-JET i od ponad roku roku wszystko śmiga jak ta lala.Oczywiście kolektor ssący był wyjęty do nawiercenia i aby to wyglądało super autko stało 3 dni.Bym wstawił fotki jak to wygląda ale nie bardzo wiem jak.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
To u mnie w Bydgoszczy na ulicy Glinki majstery za jakieś 4600 chcą mi założyć STAG + GOLD parownik na 300km + valvetki z czego nie jestem zadowolony bo są podobno niesamowicie awaryjne. Alternatywą 4500 za EPLPIGAZ ale to jakoś nikt mi nie poleca. Zastanawiam się nad tym wszystkim.

jak chcesz to wyślę ci na maila jak to wygląda

niema nic lepszego niż BAWARKA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.