Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z sondą lambda ( 5 Voltowa tytanowa z grzałą –kolory biały, czarny, żółty, czerwony ) , BMW e34 520 24V 1995 rok , silnik M50B20S2 Vanos osprzęt Siemens, sterownik Siemens ms40.1 z EWS II., próbowałem sam znależć przyczynę ale na razie brak mi więcej pomysłów.

 

Skutki to większe spalanie i gdy jest zimno na dworzu to potrafi falować trochę i przerywa dopóki się sonda nie załączy, gdy jest ciepło to normalnie chodzi tylko spalanie większe.

 

 

Sonda lambda załącza mi się po około 4 minutach i 10 sekundach po odpaleniu samochodu:

 

- po załaczeniu zapłonu w disie pokazane jest 2% nagrzania grzałki,

 

http://img42.imageshack.us/img42/9467/81001041.png

 

- po odpaleniu silnika skacze na 24% i tak cały czas jest wskazywane 23- 24%,

 

http://img263.imageshack.us/img263/948/19050833.png

 

- po 4.10 minutach skacze na 79% i załącza się sonda lambda

 

http://img41.imageshack.us/img41/7996/50593787.png

 

- gdy już załączy się sonda i wtedy wyłączymy silnik i ponownie odpalimy to sonda się załącza normalnie, natomiast po odczekaniu ok 1min znowu należy czekać ok 4min 10 sekund

 

 

 

 

Czynośći sprawdzające, które sam przeprowadziłem:

 

1. Podmieniłem sondę lambda i nadal to samo

2. Podmieniałem sterownik i nadal to samo

3. Sprawdzałem czy sonda się załącza np. po nagrzaniu jej przez spaliny, ale po podłączeniu sondy drugiej ( zapasowej ), którą umieściłem na zewnątrz samochodu więc nie miała kontaktu ze spalinami, załączyła się także po 4min 10 sekundach

4. Sprawdzałem oporność przewodów grzałki między wtyką, a sterownikem i jest 0,4 ohm więc w normie

5. Grzałka dostaje 12V z przekaźnika i dochodzi do sondy, natomiast sterowanie grzałki jest przez masę sterownika pin 53 i tu jest chyba problem

 

 

 

Robiłem pomiary

 

http://img532.imageshack.us/img532/6782/55921479.png

 

Na biegu jałowym

Między masą samochodu, masą grzałki – 10.7 V

Między masą samochodu, a plusem grzałki 13,95 V

Między masą grzałki, a plusem grzałki 3.2 V

 

Po czterech minutach i 10 sekundach

 

Między masą samochodu, masą grzałki – 3.5 V

Między masą samochodu, a plusem grzałki 13,95 V

Między masą grzałki, a plusem grzałki 10.5 V

 

Wynika z tego że po ok. 4.10 min chyba podawana jest masa ze sterownika, może ktoś miał taki sam przypadek i mógłby mi pomóc co może być przyczyną, ze sonda się załącza tak późno, może jakiś inny czujnik itd

 

 

 

Oczywiście ani INPA ani DIS nie pokazuje żadnych błędów.

Opublikowano

Hej,

 

zrobiłem ten test o który prosiłeś.

Auto stało 2 godziny wiec silnik nie był zbyt ciepły, ok 56 stopni według DIS.

Sonda lambda nagrzana w 2% jak u Ciebie, po dopaleniu po ok 30 sek nagrzała się na 86% i zaczęła działać.

Więc coś u Ciebie musi byc nie tak.

Opublikowano

Witam

Dzięki za fatygę, moje podejrzenia się sprawdziły, ale niestety nadal nie wiem co może opóźniać załączenie tej sondy, czekam na sugestie

pozdro

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie

Może ktoś jednak wie co może być powodem, takiego zachowania sondy,bo nadal nie mam pomysłu co to może być. Ostatnio sprawdzałem Bmw e39 520 MS41 u brata i o dziwo chyba ma ten sam problem, tylko obydwie sondy zaczynają pracować po około 4min, więc nie jestem już tylko sam, bardzo proszę o pomoc.

  • 1 rok później...
Opublikowano
odswieże kotleta. ja mam własnie taki sam problem w m52b28 ze sondy dziłają mi za późno dokłądnie tak samo jak u kolegi. czy ktoś to rozkminił??????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.