Skocz do zawartości

[E87] Chłodnica/Termostat/Parametry pracy


lukolo85

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze myślałem że forum jest po to aby grupa ludzi się wspierała/wymieniała wiedzą itd.

Napiszę więc co ja o tym myślę. Jeżeli się mylę a ktoś posiada pełną wiedzę to proszę aby spostował moją treść.

 

Gdy padnie termostat chłodniczki spalin która odpowiada za szybsze łapanie właściwej temperatury to silnik będzie dłużej się nagrzewał. NIe potrafię napisać o ile dłużej bo to jest zależne od temp zewn, prędkości, obrotów itd. Być może w skrajnych warunkach mroźna zima (-30st na zewnątrz) oraz b spokojna jazda nawet nie złapie tych 90st.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dojedzie ci temp do 90st

 

bzdura

no to jak wtumaczysz ze w zimie nie doszlo mi do 90?jak zmienielm to tak?

 

Nasz przedmowca wytlumaczyl Ci jak dziala chlodniczka EGR oraz jej termostat i zarazem powinien rozwiac Twoje watpliwosci. Za maksymalna temperature jaka osiagnie silnik odpowiada termostat glowny bo on albo trzyma zamkniety obieg, albo dopuszcza zimnej wody do silnika.

 

Btw. Nie przesadzajcie z wymianami termostatow jesli silnik ma 83C bo to calkiem ok temperatura. Wiadomo ze na nowych bedzie mial szybciej 89C i ta temp bedzie trzymal. Ogolnie m47n2 bardzo wolno lapie temperature, nie jest to benzyna hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek skoryguj moją treść o właściwe temperatury skoro masz doświadczenie

"Być może w skrajnych warunkach mroźna zima (-30st na zewnątrz) oraz b spokojna jazda nawet nie złapie tych 90st."

 

I dzieki posklejaniu kilku informacji (od każdego coś) osiągniemy właściwą treść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może i ja coś dorzucę.

Jeżdżę 118d już kilka lat i zawsze miałem 87-89 (lato-zima). Niestety ostatnia zima pokazała, że jednak z temp. jest coś nie tak na odcinku ~12 km nagrzewała mi się do 70 kilku i szybko stygła. Wiosna i teraz 82-83 to był max, jedynie na parkingu jak pochodziła sobie dłużej to było 90 kilka. Po wymianie termostatu tydzień temu szybko łapie 90-91 i utrzymuje się na tym poziomie.

Moim zdaniem 82-84 to nie jest optymalna temperatura pracy tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może i ja coś dorzucę.

Jeżdżę 118d już kilka lat i zawsze miałem 87-89 (lato-zima). Niestety ostatnia zima pokazała, że jednak z temp. jest coś nie tak na odcinku ~12 km nagrzewała mi się do 70 kilku i szybko stygła. Wiosna i teraz 82-83 to był max, jedynie na parkingu jak pochodziła sobie dłużej to było 90 kilka. Po wymianie termostatu tydzień temu szybko łapie 90-91 i utrzymuje się na tym poziomie.

Moim zdaniem 82-84 to nie jest optymalna temperatura pracy tego silnika.

 

a ktory termostat wymieniles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może i ja coś dorzucę.

Jeżdżę 118d już kilka lat i zawsze miałem 87-89 (lato-zima). Niestety ostatnia zima pokazała, że jednak z temp. jest coś nie tak na odcinku ~12 km nagrzewała mi się do 70 kilku i szybko stygła. Wiosna i teraz 82-83 to był max, jedynie na parkingu jak pochodziła sobie dłużej to było 90 kilka. Po wymianie termostatu tydzień temu szybko łapie 90-91 i utrzymuje się na tym poziomie.

Moim zdaniem 82-84 to nie jest optymalna temperatura pracy tego silnika.

 

Potwierdzam, powinno być ok 90st.

Na wiosnę znalazlem na forum jak można podglądać temperaturę :-) i miałem jak u Ciebie 82-83.

NIe chciałem się bawić i wymieniłem od razu obydwa termostaty. Teraz mam 91-92 - jak jest potwornie gorąco a ja stoję w korku i mam wyłączoną klimę to to dochodzi nawet do 97 (ale czytałem na tym, forum że przy ok 97 odpala wentylator). Jak klima włączona to pomimo korka itd nadal 91-92 (wiadomo wtedy wentylator stale pracuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
to może i ja coś dorzucę.

Jeżdżę 118d już kilka lat i zawsze miałem 87-89 (lato-zima). Niestety ostatnia zima pokazała, że jednak z temp. jest coś nie tak na odcinku ~12 km nagrzewała mi się do 70 kilku i szybko stygła. Wiosna i teraz 82-83 to był max, jedynie na parkingu jak pochodziła sobie dłużej to było 90 kilka. Po wymianie termostatu tydzień temu szybko łapie 90-91 i utrzymuje się na tym poziomie.

Moim zdaniem 82-84 to nie jest optymalna temperatura pracy tego silnika.

 

a ktory termostat wymieniles?

 

 

wymieniłem jeden- główny

 

co do tych cen to uważam, że jak na oryginalną część to cena jest naprawdę dobra (ja kupiłem za kilka złotych drożej też oryginał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ogrzebie tego kotleta bo spotkala mnie niefajna niespodzianka :duh:

przedwczoraj zapalila mi sie kontrolka na zolto od cieczy w chlodnicy a raczej ubytku cieczy z chlodnicy :cry: kapac nigdzie nie kapie ... ów problem poawil sie na zjezdzie ze stromego kretego parkingu centra handowego ;/ jak to mozliwe ze ubylo tego plynu z chlodnicy ? na drodze prostej blad juz nie wyskakuje. nadmienie ze nie wiem kiedy ostatni raz byl wymieniony pyn i nie wiem jakiego dolac :mrgreen: :mad2: :mad2: :duh:

za sugestie pieknie dziekuje :) za niedlugo podroz na wakacje 2 tys w jedna strone :mad2: a tu takie cos ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ubyło Ci płynu z układu, sprawdź dokładnie czy gdzieś nie kapie. Może też nie kapać, tylko wilgotna para pod ciśnieniem wylatuje gdzieś.

Sprawdź połączenia, możliwe że wydmuchało Ci jakiś O-ring i tamtędy ucieka. Uzupełnij samemu albo wymień płyn w warsztacie. Kosztuje to grosze.

Jakbyś wymieniał to nie zapomnij o dobrym odpowietrzeniu układu, jest bodaj w 3 miejscach zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie zauwazylem zeby gdzies kapalo :| chce uzupelnic plyn ale teraz pytanie jaki ? widzialem z jakimis dodatkami itp itd czy zwykle BORYGO wlac do -35stopni ??

co polecacie ? bo nie wiem co tam poprzednio bylo wlane ... wymienie jak przyjade z wakacji a cos trzeba dolac tam :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.