Skocz do zawartości

Sterownik dla swiec zarowych...


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie panowie,

 

BMW E60 525d rok 2004/3 177KW.

 

 

W ostatnim czasie zauwazylem ze samochod bardzo dlugo potrzebuje azeby wejsc na temperature patrzac na te kreseczki na prawym zegarze obrotow silika.

Mam do pracy kolo 20 km i po przejechaniu tych 20km samochod ledwie co wejdzie na ta temperature co ma byc. Kiedys gdy wszystko bylo jeszcze o.k, temperature otrzymywalem w polowie drogi i to przy okolo 5 stopni na dworze, czyli cos jest nie w porzadku. Przy dalszych wyjazdach ponad 20 km samochod osiagnie temperature kolo 90 stopni i trzyma ja juz tak jak sie nalezy.

W pierwszym momencie pomyslalem ze to moze byc termostat. No ale poczytalem troche i doczytalem ze moze takze byc uszkodzony termostat od AGR!

 

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/engine/emission_reduction_cooling/

 

w zwiazku z tym ze ta czesc (nr.9) kosztuje pare groszy i latwe dojscie do wymiany, kupilem i wymienilem dzis wieczorem. Jutro rano pojade do pracy i sprawdze czy temperature osiagnie szybciej, a nie po ponad 20 km jazdy.

 

Wyciagnelem dziasiaj jeszcze DIS-a azeby sprawdzic jaka temerature osiaga samochod i czy dziala termostat. Temperatura przy stojacym samochodzie podniosla sie do 97 stopni i spadla spowrotem na 95, poczym znowu rosnie. Czyli kolo 95-97 stopni.

 

Teraz pytanie pierwsze....

 

Jaka temperature powienien trzymac termostat ??? Nie jest to troszke za duzo ???? Jak u Was ???

 

 

No i problem jeszcze jeden ktory moze takze miec cos doczynienia z temperatura..

 

 

 

Otoz w zeszlym roku wymienilem na cylindrze 6 swiece zarowa gdyz byla zepsuta. Dzisiaj bawiac sie Inpa zauwazylem ze poleciala nastepna swieca na cylindrze 5tym. No ale do tego blad ze nie ma komunikacji ze sterownikiem swiec zarowych.

 

tutaj link do czesci o numerze 2:

 

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/engine_electrical_system/glow_plug_unit/

 

Tutaj blad o sterowniku swiec zarowych sprawdzany programem DIS.

 

http://s5.directupload.net/images/100601/temp/lvakfm4j.jpg

 

 

I pytanie numer 2:

 

Gdzie znajduje sie ten sterownik ??? Szukalem i nie znalazlem !!!

Widzialem ze koszt takiego sterownika okolo 100 euro! Czy trzeba ten sterwnik zakodowac ???

No i jak to jest kiedy nie dziala sterownik od swiec ??? Kiedys gdzies czytale ze swiece zarowe podgrzewaja cylindry jeszcze przez jakis czas po zapeleniu silnika azeby ten szybciej osiagnal temperature. Czy moze to byc ze przez ten zepsuty sterownik swiec samochod tak dlugo potrzebuje na osiagniecie temperatury ???

 

No i jeszcze te "zaluzje przed chlodnica".... Przy odpalonym, nagrzanym silniku popycham srubokretem i widze ze sa zablokowane. Wygaszam silnik, wyciagam kluczyk, popycham srubokretem a zaluzje odblokowane sa. Jak to dziala panowie ???? Czy przy rozgrzanym silniku i stojacym samochodzie powinny te "zaluzje" byc odblokowane?

 

 

Prosze o pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1. Z temperaturą termostatu nie odpowiem ale myśle, ze auto powinno trzymac w okolicy 90 st, termostat otwiera sie chyba przy 95 czy 97 stopniach ale pewności nie mam. U siebie mam problem inny a mianowicie auto nie nagrzewa sie do 90 stopni a zaledwie do (od 77 do 83 st). Termostat na pewno jest sprawny bo nie puszcza płynu na chłodnice. Może być coś jeszcze nie dak z tym drugim termostatem AGR ale na chwile obecną zarzuciłem temat. Wnętrze nawet w zimie nagrzewa sie szybko i grzeje mocno także nie widze powaznego problemu. Jedni mówią, ze silniki BMW rzeczywiście cieżko sie nagrzewają.

 

2. Z tego co mi wiadomo to nie trzeba kodowac tego sterownika bo wymieniasz jeden na drugi a model sterownika jest przecież ten sam.

 

3. Oczywiście świece działają jeszcze chwile po uruchomieniu auta, nie gasną jak tylko silnik załapie ale jeszcze grzeją. Ile to czasu to nie wiem, myśle, ze może to być pół minuty czy minuta, w każdym razie krótko. I myśle, ze nie ma to wpływu na rozgrzewanie sie silnika w dalszej perspektywie czasu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Natek za odpowiedz.

 

U mnie dziala teraz wszystko jak trzeba. Jadac do pracy temperaturka wskoczyla juz za jakies 5-7 km na max. tak jak bylo kiedys. :D

Dmuchnalem do tego starego wymienionego AGR termostatu i zeczywiscie byl bardzo nieszczelny. Nowy ledwie co przepuszczal. Teraz grzeje sie naprawde szybko.

 

Ten sterownik dla swiec w takim razie zamienie sam jak nie trzeba nic kodowac. Wyczailem gdzie on siedzi i musze powiedziec ze bedzie kawal roboty z ta wymiana!!! :evil:

 

Teraz mam pytanie co do tych "zaluzji" przed chlodnica gdyz to mnie martwi... Mozesz mi powiedziec czy przy zapalonym, nagrzanym silniku potrafisz popchac te "zaluzje" do przodu ??? U mnie po przejechaniu 20km trasy zaluzje sa zablokowane. Jak wylacze silnik wtedy zaluzje da sie popchac do przodu... Tak jakby jakis sterownik specjalnie blokowal te zaluzje. Tylko dlaczego??? Jak to dziala ? Kiedy one sa otwarte a kiedy zamykaja sie ? Moze podczas jazdy odblokuja sie ? No ale tego nie potrafie sprawdzic.

 

Pomocy Panowie, sprawdzcie, jak to u Was dziala!

 

 

Do twojwgo bledu, tutaj mysle ze masz napewno walniety agr termostat, skoro twierdzisz ze ten inny jest dobry. U mnie takze nie nagrzewal sie.... a temperature osiagnelem po bardzo dlugiej trasie. A te 97 stopni co pisalem wyzej osiagnalem dopiero po wymianie AGR Termostau!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przerabiałem temat ze sterownikiem świec , aby go wymienić odkręciłem kolektor ssący i tyle inni odkręcali też przewody od płynu chłodniczego mi się udało bez odkręcania tej rury . Sterownika nie trzeba kodować jak kolega wyżej pisał . Mnie dziwi jedna rzecz mianowicie : dlaczego po wymianie tego sterownika spalanie spadło o 2 L , jeśli świece działają tylko przy rozruchu i kilka sekund po ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przerabiałem temat ze sterownikiem świec , aby go wymienić odkręciłem kolektor ssący i tyle inni odkręcali też przewody od płynu chłodniczego mi się udało bez odkręcania tej rury . Sterownika nie trzeba kodować jak kolega wyżej pisał . Mnie dziwi jedna rzecz mianowicie : dlaczego po wymianie tego sterownika spalanie spadło o 2 L , jeśli świece działają tylko przy rozruchu i kilka sekund po ??

Ja u siebie rowniez wymienialem sterownik.Co prawda nie mam E60 ale taki sam silnik.Zrobilem to bez odkrecania kolektora ssacego,zajelo mi to do godziny czasu.

Po wymianie sterownika,nalezy wyczyscic bledy w komputerze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie panowie,

 

wiec swiece udalo mi sie wymienic. Niezle sie napocilem ze strachu, gdyz trzy wykrecily sie bez problemu a pozostale trzy myslalem ze urwe!

Odkrecilem je w sumie takim malym elektrycznym kluczem udarowym, naprawde delikatnie!!! W koncu puscily. Zajelo mi to po 10 min. na swiece, i cala puszka sprayu z jakims tam olejem! Swiece niby urywaja sie przy 35Nm. Ale mowie wam, ze przy 35 Nm nie odkrecila by sie ani jedna...

 

Podlaczylem Disa, chcialem zobaczyc czy da sie wykasowac blad o braku komunikacji ze sterownikiem swiec zarowych. Teraz pokazuje mi blad na swiecy 5 ???

ale nie marudzi o braku komuniakcji!!! Pewnie sterownik do bani, gdyz swiece nowe...

 

Jak wykrecic ten sterownik bez odkrecania rur od wody chlodzenia. Panowie, macie na to jakis patent aby nie polamac sobei rak???

 

Mam jeszcze pytanie co do sterownika. Moj ma numer: Teilenummer: 7 788 327. Z tego co widze zostaly one zamienione przez numer Teilenummer: 7 801 201

Tego starego (Teilenummer: 7 788 327) nie da sie juz zamowic w serwisie, a w zamian dostaje sie 7 801 201. Mam pytanie czy moge wymienic ten sterownik bez kodowania ??? Kolega wyzej pisal ze nie tzrzeba ale chyba nie wiedzial ze ten sterownik ma inny numer!!!

 

Prosze o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Przerabiałem temat ze sterownikiem świec , aby go wymienić odkręciłem kolektor ssący i tyle inni odkręcali też przewody od płynu chłodniczego mi się udało bez odkręcania tej rury . Sterownika nie trzeba kodować jak kolega wyżej pisał . Mnie dziwi jedna rzecz mianowicie : dlaczego po wymianie tego sterownika spalanie spadło o 2 L , jeśli świece działają tylko przy rozruchu i kilka sekund po ??

 

Z tego co wiem (bo czytałem np. na innych forach) do świece żarowe w cr grzeją np. jak stoisz na światłach a masz jeszcze zimny silnik (bo normy czystości spalin i dpf) oraz poprzez grzanie świec żarowych relizowane jest podgrzewanie płynu chłodniczego aby podgrzać wnętrze samochodu (nie wiem czy dotyczy to też bmw)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przerabiałem temat ze sterownikiem świec , aby go wymienić odkręciłem kolektor ssący i tyle inni odkręcali też przewody od płynu chłodniczego mi się udało bez odkręcania tej rury . Sterownika nie trzeba kodować jak kolega wyżej pisał . Mnie dziwi jedna rzecz mianowicie : dlaczego po wymianie tego sterownika spalanie spadło o 2 L , jeśli świece działają tylko przy rozruchu i kilka sekund po ??

 

Z tego co wiem (bo czytałem np. na innych forach) do świece żarowe w cr grzeją np. jak stoisz na światłach a masz jeszcze zimny silnik (bo normy czystości spalin i dpf) oraz poprzez grzanie świec żarowych relizowane jest podgrzewanie płynu chłodniczego aby podgrzać wnętrze samochodu (nie wiem czy dotyczy to też bmw)

 

 

Tak, takze BMW, tutak w Tisie opisane jest co i jak...

 

http://s7.directupload.net/images/100613/temp/qio2he5q.jpg

 

czyli ponizej 5 stopni grzeja swiece kolo 4 sekund... Maksymalny czas grzania to 9 sekund przy - 25 stopni.

 

No ale zna moze ktos z Was odpowiedz na moje pytanie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie panowie,

 

Kupiłem sterownik świec zarowych o nowych numerach za 25 euro na ebayu w rajchu!

Czas wymiany to koło jednej godziny razem z odlaczeniem akumulatora i wykasowaniu błędu disem. Sterownik da się wymienić przy odkreceniu plastikowej pokrywy silnika. Pozatym nie odkrecalem nic innego! Błędy wykazowaly się i świece działają jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tych żaluzji co ktoś pytał to odblokowują się one w momencie gdy silnik jest zagrzany i potrzebuje chłodzenia. Rewelacyjny pomysł na zimowe dni. Pamiętam jak w starym opelku (który do teraz śmiga) podkładałem kartonik pod grill żeby autko się szybciej grzało :). No! Takie zadanie mają te żaluzje :D

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Panowie , mam następujący problem , wymieniłem wszystkie świece w swoim E61 , lecz występuje dalej błąd na wszystkich 6 , domyślam się że powodem będzie moduł świec moje pytanie kupić orginał 450 zł lub zamiennik z BERU za 260 zł ? czy to może także być powodem tego że auto rano po zapaleniu nie równo pracuje ? i czy ten moduł może mieć jakiś wpływ na akumulator? , np gdy daje zapłon zostawiam auto chwile po chwili wywali mi kontrolke akumulatora że słaby .... , i ost pytanie czy trzeba ściagać kolektor ssący zeby go wymienic czy jest inna opcja ? dzieki za odp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , mam następujący problem , wymieniłem wszystkie świece w swoim E61 , lecz występuje dalej błąd na wszystkich 6 , domyślam się że powodem będzie moduł świec moje pytanie kupić orginał 450 zł lub zamiennik z BERU za 260 zł ? czy to może także być powodem tego że auto rano po zapaleniu nie równo pracuje ? i czy ten moduł może mieć jakiś wpływ na akumulator? , np gdy daje zapłon zostawiam auto chwile po chwili wywali mi kontrolke akumulatora że słaby .... , i ost pytanie czy trzeba ściagać kolektor ssący zeby go wymienic czy jest inna opcja ? dzieki za odp.

sterownik oryginalny jest z firmy BERU,nierowno pracuje gdyz przy uwalonym sterowniku swiece nie grzeja,po wymianie wykasuj bledy w kompie,do wymiany sterownika nie potrzeba demontowac kolektora ssaceg,wystarczy sama obudowe silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jak to jest z tymi swiecami?

u mnie przy porannym rozruchu kilka sek. trzesie silnikiem.bylem dzisiaj w serwisie stwirdzili ze do wymiany sterownik swiec i 4 swiece nie grzeja.zalecaja wymiane wszystkich(oczywista sprawa) ale czy na pewno beda do wymiany swiece i sterownik?bo cos mi sie nie wydaje.

na niemieckim forum przeczytalem jeszcze ze kabel + lubi sie wypalac,wiecie cos na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem wszystkie świece i okazało się że winien był sterownik świec , a wszystkie świece były ok ... , najlepiej chyba wymontować świece i sprawdzić czy grzeją , jak tak to wymienic sterownik , a o kablach pierwsze słysze
Witam,u mnie to samo,wymienilem swiece i dalej telepie na zimnym,wiec modol swiec.
m3GreenHell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A moje jest takie pytanie. W E60 530D 218KM po podpięciu do komputera w ASO BMW stwierdził znajomy, że mam do wymiany sterownik świec żarowych.

Auto przy temp niskich temp pali ok ale zauważyłem, że na samym początku lekko zatelepie się buda auta. Po rozgrzaniu się pracuje bardzo ładnie chociaż tutaj moje pytanie główne : Czasami przy niewielkim dystansie po nocy po przejechaniu 6-7km na postoju (w czasie jazdy jest ok) przez pewien czas telepie budą obrotomierz nie faluje i po czasie przestaje. Błędów brak, koło pasowe ok, akumulator nowy, klema IBS nówka... Czy to wina modułu sterownika świec żarowych? Dodam, że podróżuje na krótkich dystansach bardziej miasto praca dom.

BMW - Radość z Jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.