Skocz do zawartości

Sterownik dla swiec zarowych...


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

Winny może byc sterownik...Pracuje on do nawet 30 st C.Nie tylko do rozruchu ale i do zagrzania silnika.W E46 jak jest walniety pogdrzewacz cieczy ten na nadkolu to potrafi on grzać jeszczedłuzej.Co do kupowania nowych to porażka bo na 100% za rok bedzie po nim...Krzysiek z Nysy (Roger) naprawia ich dziesiątki i wymieniamy na miejscu jak i je wysyłamy.Co niektórzy wiedzą o kim i o czym mowa.A pozatym jest na niego dożywotnia gwarancja :cool2:

Sam robiłem u siebie sterownik i już 3 lata nic nie dotykam ani sterownika ani świec wszystko śmiga jak należy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Oki wymieniłeś jeden...My wymieniamy ich dziesiątki i często spotykamy sterowniki które były wymienione rok wcześniej i sami klijenci mówia o tym bo puścili kolo 3-setek za niego i jest problem.Tej zimy jeszcze nie ma przymrozków dlatego tez sterownik nie musi działać.Ale jak to się zmieni będzie zmuszony do pracy i w ten czas może być problem.Fakt jest taki ze sterowniki wychodza wadliwe juz od producenta z lini produkcyjnej. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, naprawiane sterowniki lepsze jak nowe... :D

Ciekawe jak taki sterownik wyglada po naprawie? Elektronika zalana jest tam w takiej zoltej galarecie. A calosc otoczona grubym zalanym plastikiem. Z tego co pamietam gostek jakis z tego forum wyjaral sobie dzuiure w bloku silnika gdyz swieca po naprawie sterownika palila sie wiecznie...

Pozatym koszt orginalnego sterownika to nie wielka suma, wole dolozyc 100 zl do nowki jak bujac sie z naprawianymi... A i gwarancja na nowke jest 2 lata. Mojego takze wymienilem i jakos po czterech latach sie nie spalil....

Tutaj kolego nabijasz komus interes i nic wiecej moim zdaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że ktoś w E46 naprawiał ale tak jak kolega napisał to nie jest duża suma i zamówiłem u chłopaków na stronie części do bmw, zrobili dobrą cenę więc nie ma co się zastanawiać. W niektórych przypadkach nowe to nowe :) jeszcze jak cena ok to spoko. Ps. Nikt nikomu nie nabija interesu po prostu uprzejmie poinformował człowiek, że można naprawić więc nie ma co się spinać ;)
BMW - Radość z Jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, naprawiane sterowniki lepsze jak nowe... :D

Ciekawe jak taki sterownik wyglada po naprawie? Elektronika zalana jest tam w takiej zoltej galarecie. A calosc otoczona grubym zalanym plastikiem. Z tego co pamietam gostek jakis z tego forum wyjaral sobie dzuiure w bloku silnika gdyz swieca po naprawie sterownika palila sie wiecznie...

 

To jakiś odrębny przypadek, nie słyszałem. Jeżeli ktoś nie ma pojęcia niech się nie bierze za regeneracje sterowników, a kto mu regenerował?? To ważne!

Najlepiej wklej linka z postem tego gostka chętnie poznamy szczegóły i jeśli tak to regeneracja tych sterowników niech będzie przestroga dla innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki wymieniłeś jeden...My wymieniamy ich dziesiątki i często spotykamy sterowniki które były wymienione rok wcześniej i sami klijenci mówia o tym bo puścili kolo 3-setek za niego i jest problem.Tej zimy jeszcze nie ma przymrozków dlatego tez sterownik nie musi działać.Ale jak to się zmieni będzie zmuszony do pracy i w ten czas może być problem.Fakt jest taki ze sterowniki wychodza wadliwe juz od producenta z lini produkcyjnej. :cool2:

kto ci naopowiadal takich farmazonow,ze sterownik nie dziala przy takich temperaturach jakie sa obecnie?

Czlowieku nie pisz juz wiecej,ze ty naprawiasz te samochody... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto ci naopowiadal takich farmazonow,ze sterownik nie dziala przy takich temperaturach jakie sa obecnie?

Czlowieku nie pisz juz wiecej,ze ty naprawiasz te samochody... :duh:

 

To w jaki sposób działa sterownik świec i jak długo , jest zależne od temperatury cieczy chłodzącej.

Temperatura cieczy chłodzonej jest zależna od temperatury na zewnątrz ( mówimy tu o porannym rozruchu)

Rano ciecz w silniku, ma temperaturę bliską temperaturze otoczenia.

Oraz od termostatu i jego poprawnej pracy , jak również od przepływowego podgrzewacza cieczy lub webasta spalinowego w zależności od wersji BMW.

 

E60 niemal nie posiada wskaźnika temperatury , e 90 zostało z niego wykastrowane, a e46 pokazuje pion już przy 75st. Ludzie nie wiedzą czy silnik mają dogrzany czy nie i jak długo trwa proces zagrzania .

 

Świece w każdym diesli od DDE5 w górę są wygrzewane do 30st temperatury cieczy chłodzącej.

Czas w jakim silnik uzyska temperaturę cieczy chłodzącej jest zależny od temperatury otoczenia , sprawności termostatu i podgrzewacza.

 

Jeśli " Kowalski" ma sprawne wyżej wymienione elementy to jego silnik uzyskuje temperaturę 30st w powiedzmy 2 minuty. Jeżeli "Kowalski " ma uwalony termostat to nie uzyskuje 90st a 30stktóre wyłączają podgrzewanie świec uzyskuje po 15 minutach.

 

Najgorszą opcją jest sytuacja kiedy padnięty jest termostat (lub termostaty) i do tego nie działa przepływowy podgrzewacz cieczy wtedy czas uzyskania 30st może się znacznie wydłużyć.

 

 

Oczywiście murzyn w Afryce nie ma zmartwienia bo jeśli posiada BMW to jego sterownik startuje przy 20st i kończy przy 30st.

 

Aktualnie nie mamy mrozów więc sterownik zaczyna grzać przy -1st kończy przy 30st.

Jak dowali -20st to sterownik będzie zaczynał od -20 kończył na 30st.

90% użytkowników nowszych bmw nie widzi problemu bo nie widzi że jeździ z nie dogrzanym silnikiem , to zaś wpływa niekorzystnie na pracę innych podzespołów wydłużając ich czas działania.

 

Sytuacja klasyczna...przykład :

 

"Kowalski" śmiga swoim wspaniałym BMW z uwalonym termostatem , przyszła zima ECU widząc niską temperaturę cieczy chłodzącej załącza podgrzewacz ( dla nie wtajemniczonych , taki czajnik elektryczny gotujący wodę) ...Ten tyra jak wół aby zagrzać ciecz , ale na nic bo to co nagrzeje to leci na duży obieg bo termostat zwalony , do tego równolegle działa podgrzewanie świec. Alternator jest obciążony w 80% ,akumulator ledwo zipie , podgrzewacz nie widzi końca swojej pracy a świece zamiast grzać 2 minuty grzeją 15 minut.

 

pieczek znając zasadę działania , mechanizm powiązań itd. Można powiedzieć że w warunkach jakie mamy teraz sterownik niemal nie działa , a już na pewno w aucie w którym elementy mające wpływ na zagrzewanie cieczy są sprawne. Natomiast jak przyjdzie -20 będzie można powiedzieć o prawdziwej ciężkiej pracy.

 

Czy sterowniki padają ? ... padają jak muchy , Ty oceniasz sytuację przez pryzmat swojej niewiedzy .

Ja te sterowniki naprawiam od kilku lat ,tak jak od kilku lat diagnozuje i naprawiam diesle od BMW.

Czy sterownik naprawiany , się nie spali ? Owszem jak trafi do auta z uwalonym termostatem i podgrzewaczem i będziemy mieli zimę stulecia, to pewnie się zjara .

Tylko że ja daje dożywotnia gwarancję i nie wnikam w szczegóły eksploatacji , naprawiam ponownie lub wymieniam. A gwarancja za sterownik z allegro za 250zł jest nic nie warta. Przekonał się ten komu, sterownik padła a potem następny i następny.

 

Z tego co pamietam gostek jakis z tego forum wyjaral sobie dzuiure w bloku silnika gdyz swieca po naprawie sterownika palila sie wiecznie...

 

knopers1 Obawiam się że nie pamiętasz , tak jak nie pamiętasz o "pisowni".

Powiedział bym więcej ,nie nie dość że źle piszesz, to jeszcze nie wiesz o czym. :duh:

"Paląca się wiecznie świeca wypaliła dziurę w bloku " ale wstyd. :mrgreen:

 

świeca żarowa BMW działa , przy średnim napięciu 4V. Pobiera w tym czasie w zależności od jej kondycji i temperatury rozgrzania od 4 do 7 A. Półprzewodnikowa końcówka mocy zasilająca świecę jest w stanie udźwignąć prąd zwarcia na poziomie 13A, przy czym piekielnie się grzeje .Końcówka ma zaimplementowany w sobie (termometr) , jeśli temperatura krytyczna zostaje osiągnięta półprzewodnik nie przewodzi.

 

Gdyby jednak doszło do "przebicia" końcówki mocy która jest zasilana napięciem 12V ,końcówka ta poda na świecę 12v ,to zaś spowoduje przepływ prądu o natężeniu około 25A i w ułamku sekundy przebitej końcówki mocy zostaje tylko dym.

Sterownik jest tak zbudowany ,że coby się nie stało nie ma jak spalić świecy .

 

Jeśli układ ma długo pracować , to mamy walkę co padnie , pierwsze czy sterownik czy świece , najczęściej pada sterownik .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Roger-Nysa

Dzialanie swiec zarowych w DDE 5.0 i DDE 6.0 opisane jest pieknie w DIS-ie.

Tam dokladnie opisane jest jak i kiedy dzialaja te swiece.

Co do "dziury" teraz....

Zle naprawiony sterownik zakupiony na "aledrogo" zapodawal caly czas napiecie na swiece. Swieca wypalila sie, a cale serce swiecy wpadlo do komory. Poczym tlok wywalil dziure w blocku....

I co mi po gwarancji na sterownik za 400 zl jak czlowiek sobie silnik zmarnowal? No chyba ze kolega jest w stanie dac takze na takie przypadki gwarancje...

 

No ale tutaj trzeba ponasmiewac sie z pisowni prawda? Moja szkola w Polsce i zatem nauka jezyka Polskiego zakonczyla sie na drugiej klasie podstawowej. Mieszkam sobie gdzie indziej i wladam kolejnymi dwoma jezykami. A i tastatura moja nie taka jak w Polsce....

Ciekawe co potrafi kolega?

 

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieczek , dzięki :cool2: poprawiłem .

 

Dzialanie swiec zarowych w DDE 5.0 i DDE 6.0 opisane jest pieknie w DIS-ie.

Tam dokladnie opisane jest jak i kiedy dzialaja te swiece.

 

Koniecznie muszę poszukać tego DISA i go przeczytać ,co to jest ? Dostanę go w Księgarni ?

Czy wychodził może w formie e-booka ?

 

Zle naprawiony sterownik zakupiony na "aledrogo" zapodawal caly czas napiecie na swiece. Swieca wypalila sie, a cale serce swiecy wpadlo do komory. Poczym tlok wywalil dziure w blocku....

 

Nie dziwię się że tłok wywalił dziurę w bloku, skoro świeca oddała swoje setce komorze. Prawdziwa miłość tłoka do świecy :mad2:

 

Ja zaś słyszałem na targu, jak jeden koleś opowiadał że kupił na allegro turbinę i wstawił ją do swojego Passata .

Potem pojechał do firmy tuningowej po program. I jak miał już 200 ps i wracając do domu , usłyszał dziwny stukot .Ukręciło się koło kompresji ,przeleciało przez intercooler , kolektor ,cylinder , katalizator ,tłumik końcowy a wylatując z prędkością światła rozcięło tętnicę szyjną pieszemu który akurat wtedy szedł chodnikiem obok jadącego Passata.

 

To dopiero historia , to jest wręcz niewiarygodne .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie:

 

W zeszłym roku wywaliło mi błąd 6 świec, pierwsze co, zamówiłem nowy sterownik BERU i dla świętego spokoju 6 nowych świec także BERU.

Od czasu wymiany tego wszystkiego nie podpinałem dość długo INPY mechanik zapewniał mnie że błędy usunął a że była już wiosna więc auto paliło normalnie. Po jakimś czasie chciałem usunąć błąd poduszki pow. a tu ciach - jak było tak jest dalej. Te same błędy. Czy możliwe żeby mój ogarnięty mechanik źle podłączył sterownik albo w ogóle go nie podłączył :duh: ? Czy może to gdzieś w instalacji jest jakiś newralgiczny punkt w którym coś nie łączy itp ? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skovroon , mało prawdopodobne aby mechanik źle podłączył sterownik. Moim zdaniem nie ma takiej możliwości.

 

Czy może to gdzieś w instalacji jest jakiś newralgiczny punkt w którym coś nie łączy itp ? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?

Wtyczka okrągła pojedyncza, bardzo często jest nadpalona , w efekcie powstaje tam przerwa i sterownik nie dostaje zasilania.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROGER masz na myśli wtyczkę która wchodzi w to zaznaczone gniazdo?

 

Dokładnie.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszf

Musisz odpiąć sterownik , wtedy masz dojście do kostki , ja robię to bez zdejmowania kolektora.

Najprościej podmienić na inny i zrobić test disem.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam takie pytanie nie wiem czy pod temat się dobrze podpiąłem ale chciałbym się dowiedzieć jaki jest symbol tranzystora w sterowniku świec żarowych bo prawdopodobnie to on daje błąd na pierwszym cylindrze. Świece wymienione na nowe tak ze taczej to tylko zostało;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki błąd wyskakuje na kompie? Nowa świeca nie zawsze znaczy sprawna, jaka marka świecy? może podmień z innym cylindrem. Zacznij od sprawdzenia przewodu na 1 świecy. Sterownikiem zajmij się na samym końcu, tak będzie najtaniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym na samym początku wziąć miernik i sprawdzić rezystancję każdej świecy, powinna mieć 0,4 ohm, jeżeli pomiary wyjdą ok pozostaje sterownik świec :cool2: Odnośnie samego sterownika proponowałbym dać komuś do naprawy bo nowy za chwilę padnie, ten typ tak ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.