Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam e30 1,8 z silnikiem M40.

Wpadłem na pomysł, aby sprowadzić sobie e34 z silnikiem 1,8 też M40.

Chiałbym ten silniczek z piątki wrzucić do swojej e30, a do piątki wsadzić 1,8is

Czy ktoś słyszał o swap'ie 1,8is do e34?

 

Wydaje mi się, że operacja jest "prosta, co o tym sądzicie?

 

Czy ktoś zna taki przypadek?

JUST HT
Opublikowano
Rozmawiałem o tym z mechanikiem i mówił, że stosunkowo prosty jest taki swap. Skrzynia podobno jest ta sama, przepływka chyba też, ogólnie jest to znacznie lepszy pomysł niż np. swap z 1.8 na 2.0.
Opublikowano
Po co tak kombinować, lepiej kup 520, albo 525, nie wiem czy nie będziesz miał problemu z osprzętem, skrzynią, mostem,co fabryczne, to fabryczne.
Opublikowano
Po co tak kombinować, lepiej kup 520, albo 525, nie wiem czy nie będziesz miał problemu z osprzętem, skrzynią, mostem,co fabryczne, to fabryczne.

 

No właśnie o to chodzi, żeby nie kombinować, przy wymianie na 2.0 albo większy musisz zmienić skrzynię, wał (na krótszy), most, półosie, przepływkę itd. A przy swapie na M43 tyle zabawy nie ma.

Opublikowano
IS z E36 ma 140 koni, E34 2.0 po 1990 roku ma 150 kucy, różnica nie jest już jakaś super wielka, a koszty swapa są znacznie większe, jeśli chcesz zamiast 4 garów wrzucić 6. Bardziej się w tym momencie opłaca zmienić samochód.
Opublikowano
tak, ale ja myśle że 1.8 w piątce to chyba nie to.

Ale to tylko moja opinia, bo mocniejsze 2.0 nie jest rakietą.

 

Skoro ktos pyta o SWAP M40 na M43 to tego tematu sie trzymajmy bo zaraz zrobi sie dyskusja o wyzszosci 525 nad 520 czy 518.

 

BTW moja kolezanka probowala zrobic cos takiego w e-36 i miala spore problemy z kompem.

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

BTW moja kolezanka probowala zrobic cos takiego w e-36 i miala spore problemy z kompem.

 

Możesz napisać coś więcej o tych problemach? Jak je rozwiazała?

Opublikowano

BTW moja kolezanka probowala zrobic cos takiego w e-36 i miala spore problemy z kompem.

 

Możesz napisać coś więcej o tych problemach? Jak je rozwiazała?

 

Miała goły silnik bez kompa a ten z M40 nijak nie pasowal...Tyle wiem na chwilke obecna ale jeszcze jej podpytam o detale... :cool2:

 

Co do rozwiązania problemu to jest ono banalnie proste....wrocila do M40... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Poprostu Kolega zapytał co o tym sądze, a ja uważam że prawdopodobieństwo komplikacji przy takiej kombinacji jest zbyt wysokie w stosunku do spodziewanego efektu końcowego,aleto jest moja opinia, może ktoś inny ma inną. A jak już kupować,to może bym i kupił 518, ale tylko okazyjnie, np w wyjątkowo dobrym stanie, mało używaną itp, a jeśli miałbym takiej szukać, to wole poszukać już z większym silnikiem i nie kombinować przekładek.
Opublikowano

wiem, że 1,8 w e34 to znacznie zaaaaa MAŁO

ale wiem też, że piątka jak ma iść to musi conajmniej 2,5 litra poj. mieć

na jazdę 525 nie byłoby mnie stać

 

A dlatego właśnie wykombinowałem 1,8is.

 

W e36 wygląda to tak:

1,8is 2,0

140 kM 150kM

0-100km 0-100km

10,2 sek 10sek

JUST HT
Opublikowano
wiem, że 1,8 w e34 to znacznie zaaaaa MAŁO

 

To zależy czego oczekujesz od tego wozu. Jeśli lubisz wyścigi spod świateł to zapomnij. Na trasie trzeba ją też trochę wyżej kręcić, chociaż ja nie przekroczyłem 4000obr/min i żyję :D. Poza tym tu jest pasek a nie łańcuch rozrządu, więc dość upierdliwa sprawa.

A spalanie... Nie wiem czy to jest super ekonomiczne, czy zbyt paliwożerne auto, dla mnie jest ok: w trasie (z klimą) 6/100, w mieście jeżdżąc ekonomicznie około 8/100.

Opublikowano
W sumie ciekawe rzeczy moglyby wyjsc gdybys wsadzil M43 do e-34. Z tego co Marco Mowil to skrzynia w 518 jest krociutko zestrojona wiec przyspieszenia moglbys miec niezle...Tyle ze w miescie strasznie upierdliwe...
Black - Mighty - Wonderful

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.